Σε νέες αγορές στρέφονται οι παραγωγοί φρούτων και κηπευτικών, μετά το ρώσικο εμπάργκο
Δράση για να προσεγγίσουν νέες αγορές, που θα υποδεχθούν τα ελληνικά φρούτα και οπωροκηπευτικά, μετά το ρωσικό εμπάργκο, έχουν αναλάβει η Κοινοπραξία Συνεταιρισμών Ομάδων Παραγωγών Ημαθίας και οι Ομάδες Παραγωγών του Βελβεντού Κοζάνης.
Στο “στόχαστρό” τους βρίσκονται οι αγορές σκανδιναβικών χωρών (Σουηδία, Φινλανδία κ.ά.), της Σαουδικής Αραβίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Αιγύπτου, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Κοινοπραξίας Συνεταιρισμών Ομάδων Παραγωγών Ημαθίας Χρήστος Γιαννακάκης.
Μάλιστα, όπως είπε, εντός του Νοεμβρίου Έλληνες παραγωγοί θα συμμετάσχουν σε έκθεση τροφίμων στη Σαουδική Αραβία, στη διάρκεια της οποίας φιλοδοξούν να τεθούν στέρεες βάσεις για μια μελλοντική εμπορική συνεργασία.
Βέβαια, όπως παραδέχθηκε ο κ. Γιαννακάκης, “δεν είναι εύκολο ούτε να αντικατασταθεί η τεράστια αγορά των 140 εκατ. ανθρώπων της Ρωσίας, ούτε όμως και να χτίσεις εν μία νυκτί ένα εξαγωγικό δίκτυο”.
Ωστόσο, συμπλήρωσε, “δεν μένουμε με τα χέρια σταυρωμένα και ήδη έχουμε θέσει τις βάσεις για περαιτέρω διαπραγματεύσεις, που ενδεχομένως θα οδηγήσουν σε κλείσιμο συμφωνιών”.
Στο μεταξύ, όπως ανέφερε ο κ. Γιαννακάκης, έχει ήδη ξεκινήσει η δωρεάν διάθεση φρούτων και κηπευτικών με συγκεκριμένες τιμές (για τους παραγωγούς), σε κοινωφελή ιδρύματα, σχολεία κτλ.
Έτσι, ήδη βρίσκονται προς διανομή, 28.475 τόνοι ακτινιδίων, με τιμή 0,296 λεπτά/κιλό, 5.000 τόνοι μήλων και αχλαδιών, με τιμές 0,169 λεπτά/κιλό και 0,238 λεπτά/κιλό αντίστοιχα και ποσότητες δαμάσκηνων και σταφυλιών, με τιμές 0,34 λεπτά/κιλό και 0,391 λεπτά/κιλό αντίστοιχα.
Στο πλαίσιο της δωρεάν διανομής θα διατεθούν συνολικά 750 τόνοι τομάτας (με τιμή 27,45 λεπτά/κιλό), αγγουριών (με 24 λεπτά/κιλό), πιπεριών (με 4,40 λεπτά/κιλό) και καρότων (με 12,81 λεπτά/κιλό), αλλά και 10.750 τόνων εσπεριδοειδών, με πορτοκάλια και μανταρίνια στις τιμές των 0,21 και 0,195 λεπτά/κιλό αντίστοιχα.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη, εναπόκειται στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να επιλέξει ποια προϊόντα θα προωθήσει με τη διαδικασία της δωρεάν διανομής, για 3.000 τόνους.