Θανατική ποινή για τον Νοτιοκορεάτη πλοίαρχο

Οι εισαγγελείς ζήτησαν την επιβολή της θανατικής ποινής κατά του πλοιάρχου του νοτιοκορεατικού οχηματαγωγού Sewol, που ναυάγησε τον περασμένο Απρίλιο παρασύροντας στον θάνατο περισσότερους από 300 ανθρώπους, στην πλειονότητά τους μαθητές σχολείου που συμμετείχαν σε σχολική εκδρομή. Ο πλοίαρχος Λι Ζουν Σακ δικάζεται σε δικαστήριο του Γκουανγκτζού, κατηγορούμενος για «ανθρωποκτονία από εγκληματική αμέλεια».

Κατά τη διάρκεια της δίκης του παραδέχθηκε ότι «τού αξίζει» η θανατική ποινή, αλλά αρνήθηκε ότι θυσίασε τη ζωή των επιβατών για να σώσει τη δική του. Ο 69χρονος κατηγορούμενος «φέρει ακέραια την άμεση και βαρύτερη ευθύνη στην καταστροφή αυτή, διότι εγκατέλειψε το πλοίο χωρίς να κάνει καμία προσπάθεια για να βοηθήσει τους επιβάτες», δήλωσε ένας από τους εισαγγελείς ζητώντας την επιβολή της ποινής του θανάτου. «Κατά τη διάρκεια της δικαστικής έρευνας προσπάθησε να δικαιολογήσει τον εαυτό του ψευδόμενος. Δεν έδειξε καμία μεταμέλεια», πρόσθεσε.

Ισόβια κάθειρξη για τρεις

Η κατηγορούσα αρχή έκρινε πως η ευθύνη των τριών άλλων μελών του πληρώματος, που βαρύνονται με το ίδιο κατηγορητήριο, είναι ελαφρύτερη και ότι πρέπει να καταδικασθούν σε ισόβια κάθειρξη. Οι εισαγγελείς ζήτησαν επίσης την επιβολή ποινών 15 έως 30 ετών κάθειρξη σε 11 ακόμη μέλη του πληρώματος, που δικάζονται για τον ρόλο τους στην τραγωδία. Στη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας αναδείχθηκε ο συνδυασμός των παραγόντων που οδήγησαν στο πολύνεκρο ναυάγιο, από την υπερφόρτωση του οχηματαγωγού και την ανικανότητα του πληρώματος μέχρι τις παράνομες τροποποιήσεις που είχαν πραγματοποιηθεί για την αύξηση των χώρων του πλοίου, γεγονός που μείωσε την πλευσιμότητά του.

Ωστόσο, η οργή των οικογενειών των θυμάτων και της κοινής γνώμης επικεντρώθηκε στον πλοίαρχο και στα μέλη του πληρώματος εξαιτίας των αντιδράσεών τους κατά τη διάρκεια του ναυαγίου. Ηταν μεταξύ των πρώτων που εγκατέλειψαν το πλοίο επιβιβαζόμενοι σε σωστικές λέμβους, αφήνοντας στο βυθιζόμενο πλοίο παγιδευμένους τους εκατοντάδες επιβάτες.

Η οργή των συγγενών ενισχύθηκε όταν αποδείχθηκε στη διάρκεια της δικαστικής έρευνας ότι το πλήρωμα είχε δώσει εντολή στους επιβάτες να μη μετακινηθούν και να περιμένουν στις καμπίνες τους, γεγονός που κόστισε τη ζωή των περισσότερων. Σε βίντεο που ελήφθησαν από τα κινητά τηλέφωνα που ανασύρθηκαν μαζί με τις σορούς των θυμάτων ακούγεται από τα μεγάφωνα του πλοίου το μήνυμα που παρακινεί τους μαθητές να μη μετακινηθούν, καθώς το πλοίο παίρνει όλο και μεγαλύτερη κλίση. Οταν έγινε προφανές πως το πλοίο βυθίζεται, ήταν πλέον πολύ αργά για τους επιβάτες.

«Ζητώ ειλικρινά συγγνώμη από τα θύματα και τους συγγενείς τους και θα προσεύχομαι γι’ αυτούς έως το τέλος της ζωής μου. Θεωρώ ότι μου αξίζει η θανατική ποινή… Αλλά δεν είχα ποτέ την πρόθεση να θυσιάσω τους επιβάτες για να σώσω τη ζωή μου», δήλωσε κατά τη δίκη του ο πλοίαρχος. Η ετυμηγορία και η επιβολή της ποινής θα ανακοινωθούν στις αρχές του Νοεμβρίου. Αν και η θανατική ποινή τελεί σε ισχύ στη Νότια Κορέα, κανείς καταδικασμένος δεν έχει εκτελεστεί από το 1997. Περί τους 60 θανατοποινίτες παραμένουν στα κελιά των μελλοθανάτων.

 

Πηγή: Καθημερινή