Νέο κυκλοφοριακό μπάχαλο στην Περιφερειακή -Δείτε τις εναλλακτικές διαδρομές

Σε δρόμο της… ταλαιπωρίας για τους οδηγούς μετατράπηκε η δυτική εσωτερική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης από το ύψος της Ευκαρπίας μέχρι τον κόμβο της Λαχαναγοράς στην ΠΑΘΕ, εξαιτίας των έργων αναβάθμισης του αυτοκινητόδρομου, τα οποία υπολογίζεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2015.

 

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που τέθηκαν σε ισχύ για την ανάπτυξη των εργοταξίων έγιναν η αιτία να παρουσιάζεται μποτιλιάρισμα κατά μήκος της δυτικής πλευράς της περιφερειακής, κυρίως τις ώρες αιχμής της κυκλοφορίας, δηλαδή κατά τη μετάβαση ή την επιστροφή των εργαζομένων στις δουλειές τους.

 

Η τροχαία Θεσσαλονίκης εκτός από τις απαγορεύσεις της κίνησης που επέβαλε σε ορισμένα σημεία, προτείνει εναλλακτικές διαδρομές για την αποφυγή της ταλαιπωρίας, κατά τον ένα χρόνο που αναμένεται να διαρκέσουν οι ρυθμίσεις.

Από την προηγούμενη Δευτέρα έχουν διακοπεί οι αριστερόστροφες κινήσεις των οχημάτων από την εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης προς τις οδούς Λαγκαδά και Ωραιοκάστρου, στο δήμο Παύλου Μελά, στην περιοχή της αερογέφυρας Σταυρούπολης.

 

Οι οδηγοί, που κινούνται στο ρεύμα πορείας της περιφερειακής οδού από ανατολικά προς τα δυτικά και προτίθενται να στρίψουν αριστερά προς την οδό Λαγκαδά, για να αποφύγουν την ταλαιπωρία των έργων, μπορούν να στρίβουν αριστερά στη λεωφόρο Στρατού της Πολίχνης, στο ύψος του ισόπεδου κόμβου Ευκαρπίας ή εναλλακτικά να ακολουθήσουν την εξωτερική περιφερειακή οδό (από την Ευκαρπία), να βγαίνουν στον κόμβο του ΤΙΤΑΝ και να κινούνται πάνω από την αερογέφυρα Σταυρούπολης.

 

Οι οδηγοί που κινούνται στο ρεύμα πορείας της περιφερειακής οδού προς τα δυτικά και θέλουν να στρίψουν αριστερά προς την οδό Ωραιοκάστρου της Ηλιούπολης, μπορούν να κινηθούν μέσω του ισόπεδου κόμβου της οδού Μακρυγιάννη (η επόμενη οδός) ή του κόμβου της Ευκαρπίας (λεωφόρος Στρατού Πολίχνης, πριν από την αερογέφυρα).

Όσον αφορά τους οδηγούς που κινούνται στο ρεύμα πορείας της περιφερειακής οδού από δυτικά προς ανατολικά και προτίθενται να στρίψουν αριστερά προς την οδό Ωραιοκάστρου στην Ηλιούπολη, μπορούν να ακολουθήσουν νωρίτερα τον προηγούμενο ισόπεδο κόμβο της οδού Μακρυγιάννη.

 

Όσοι επίσης κινούνται στο ρεύμα πορείας προς ανατολικά και προτίθενται να στρίψουν αριστερά προς την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας (ρεύμα εξόδου από την πόλη της Θεσσαλονίκης): Προτείνεται να συνεχίσουν ευθεία, να περάσουν την αερογέφυρα και στο ύψος του νοσοκομείου «Παπαγεωργίου» να ακολουθήσουν τον ανισόπεδο κόμβο της Ευκαρπίας (κόμβος εσωτερικής περιφερειακής οδού και εξωτερικής περιφερειακής οδού). Οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 12 μήνες.

 

ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Από την Τρίτη 7 Οκτωβρίου τίθεται σε ισχύ νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κόμβο της οδού Μαιάνδρου στον Εύοσμο, εξαιτίας των εργασιών που γίνονται για την ανισοπεδοποίηση του κόμβου.

 

Όσοι οδηγοί κινούνται από τον βόρειο Εύοσμο προς την εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης πρέπει να ακολουθούν τις οδούς Μαιάνδρου – Καλλικράτη – Ξανθίππης – Φερενίκης – Ακαδήμου και να βγαίνουν στον ισόπεδο Κόμβο Κορδελιού.

 

Επίσης, η κυκλοφορία από βόρειο προς νότιο Εύοσμο θα πραγματοποιείται μέσου των οδών Μαιάνδρου – Καλλικράτη – Ξανθίππης – Φερενίκης – Ακαδήμου – ισόπεδος κόμβος Κορδελιού – 23ης Ιουλίου – 25ης Μαρτίου – Σιατίστης – Φλώρου – Μεγάλου Αλεξάνδρου.

 

Η κυκλοφορία από νότιο προς βόρειο Εύοσμο θα πραγματοποιείται μέσου των οδών Μ. Αλεξάνδρου – Μαν. Ανδρόνικου – Σκρα – Γεωρ. Παπανδρέου – Αγγ. Σικελιανού – 23ης Ιουλίου – ισόπεδος κόμβος Κορδελιού – Ακαδήμου – 3ης Σεπτεμβρίου – Φερενίκης – Ξανθίππης – Καλλικράτη – Μαιάνδρου.

Η κυκλοφορία από την εσωτερική περιφερειακή (από ανατολικά) προς τον βόρειο Εύοσμο θα πραγματοποιείται μέσω του ισόπεδου κόμβου Κορδελιού και κατόπιν διά των οδών 3ης Σεπτεμβρίου – Φερενίκης – Ξανθίππης – Καλλικράτη με κατάληξη στην οδό Μαιάνδρου.

 

Η κυκλοφορία από την εσωτερική περιφερειακή (από δυτικά) προς τον βόρειο Εύοσμο θα πραγματοποιείται μέσω του ισόπεδου κόμβου Κορδελιού και κατόπιν διά των οδών Ακαδήμου – 3ης Σεπτεμβρίου – Φερενίκης – Ξανθίππης – Καλλικράτη με κατάληξη στην οδό Μαιάνδρου.

Η κυκλοφορία από το νότιο Εύοσμο προς ανατολικά θα πραγματοποιείται διά μέσου των οδών Μαιάνδρου – Ευφροσύνης – Νυμφαίου – Τρίτση – συνδετήριος κλάδος ΔΕΣΠΕΡ (τέρμα ΟΑΣΘ).

 

Η κυκλοφορία από νότιο Εύοσμο προς δυτικά θα πραγματοποιείται διά μέσου των οδών Μ. Αλεξάνδρου – Μαν. Ανδρόνικου – Σκρα – Γεωρ. Παπανδρέου – Αγγ. Σικελιανού – 23ης Ιουλίου με κατάληξη στον ισόπεδο κόμβο Κορδελιού επί της εσωτερικής περιφερειακής.

 

Η κυκλοφορία από εσωτερική περιφερειακή προς τον νότιο Εύοσμο θα πραγματοποιείται μέσου του ισόπεδου κόμβου Κορδελιού και μέσω των οδών 23ης Ιουλίου – Αθ. Διάκου – Παπαφλέσσα – Σιατίστης – Φλώρου – Μ. Αλεξάνδρου.

 

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κόμβο του Ευόσμου θα διαρκέσουν 6 μήνες.

 

ΕΞΙ ΑΝΙΣΟΠΕΔΟΙ ΚΟΜΒΟΙ

Στο επόμενο διάστημα αναμένεται να γίνουν επιπλέον κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τις ανάγκες κατασκευής των υπόλοιπων ανισόπεδων κόμβων που προβλέπονται στο πλαίσιο της αναβάθμισης της περιφερειακής οδού, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα που γίνονται στην ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. Οι εργολάβοι είναι εγκατεστημένοι σε όλα τα τμήματα, δημιουργήθηκαν εργοτάξια και οι εργασίες «τρέχουν», ώστε στα τέλη του 2015 να παραδοθεί ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος.

Ένας δρόμος της δεκαετίας του 1980 θα μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο που θα αναμένεται να αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά το δυτικό πολεοδομικό συγκρότημα με έξι νέους σύγχρονους ανισόπεδους κόμβους (συν τον Κ16), μία άνω διάβαση και 4 πεζογέφυρες σε μήκος 8,2 χιλιομέτρων.

 

Οι κόμβοι που ανακατασκευάζονται είναι: 1) 3ης Σεπτεμβρίου και Βέμπο (Ελευθέρια). 2) Μαιάνδρου (Εύοσμος). 3) Μακρυγιάννη (Ηλιούπολη). 4) Λαγκαδά – Σταυρουπόλεως, 5) Κ14 25ης Μαρτίου (Πολίχνη) και 6) Κυκλοφοριακή αναμόρφωση κόμβου Μοναστηρίου.

«Ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων της Δυτικής Θεσσαλονίκης ικανοποιείται με την κατασκευή των κόμβων της δυτικής περιφερειακής, που θα είναι έτοιμοι στο τέλος του 2015. Κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών θα απαιτηθούν ρυθμίσεις, οι οποίες θα δημιουργήσουν κυκλοφοριακά προβλήματα στην περιφερειακή οδό. Ζητούμε την κατανόηση των οδηγών. Τα οφέλη από την ολοκλήρωση του έργου θα τους αποζημιώσουν πλήρως. Στο έργο αυτό έρχεται ως συνέχεια και η κατασκευή της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη που επίσης βελτιώνει την καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής», δηλώνει ο γ.γ. Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος.

Το έργο αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής περιλαμβάνει τρία τμήματα.

 

Το πρώτο είναι η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου ΑΚ16, στη συμβολή της περιφερειακής με τον ΠΑΘΕ, στο ύψος της Κεντρικής Αγοράς (Λαχαναγοράς). Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία δέκα χρόνια που αναβαθμίζει την είσοδο της Θεσσαλονίκης και δίνει πολλές επιλογές κατεύθυνσης στους οδηγούς. Ο Κ16 θα είναι ένας πολλαπλός πολυώροφος κόμβος και σήμερα κατασκευάζονται 9 γέφυρες, οι 3 στη διασταύρωση του ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή, η μία πάνω από την εσωτερική περιφερειακή (επί της οδού Πόντου, διπλής κυκλοφορίας) και οι υπόλοιπες 5 γέφυρες πάνω από τον σωληνοδιάδρομο των ΕΛ.ΠΕ. Περιλαμβάνονται έργα αποχέτευσης – αποστράγγισης που γίνονται με επενδεδυμένες τάφρους, όπου απορρέουν οι αποχετεύσεις των γεφυρών και του παράπλευρου δικτύου. Η οδοποιία περιλαμβάνει την κατασκευή προσβάσεων στις γέφυρες, δίκτυο παράπλευρων οδών με πλάτος κυκλοφορίας από 6 έως 7,50 μέτρα και βελτίωση βατότητας του ΠΑΘΕ και της εσωτερικής περιφερειακής. Το συνολικό έργο συμπληρώνουν ο ηλεκτροφωτισμός και η φωτεινή σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 89,5 εκατ. ευρώ αλλά με την έκπτωση που έδωσε ο ανάδοχος εργολάβος η εταιρεία J&P ΑΒΑΞ μειώθηκε στα 52,6 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση υπογράφηκε το Νοέμβριο του 2011 αλλά υπήρξαν καθυστερήσεις στην έναρξη του έργου, το οποίο ξεκίνησε τελικά στο τέλος του 2012 και υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015.

Το δεύτερο τμήμα αναβάθμισης της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής είναι από τον ΑΚ16 μέχρι τον Εύοσμο (κόμβο Μαιάνδρου), μήκους 3,2 χιλιομέτρων. Ανάδοχος είναι η εταιρεία «Εργοληπτική Επιχείρηση Δομοτεχνική Α.Ε.». Ο προϋπολογισμός του έργου, με τίτλο «Βελτίωση – Αναβάθμιση δυτικής εσωτερικής περιφερειακής από Α/Κ Μαιάνδρου έως τον ισόπεδο κόμβο εσωτερικής περιφερειακής με Συμμαχική οδό», ήταν στα 40.467.000 ευρώ και με την προσφορά η συνολική συμβατική δαπάνη είναι 26.526.312 ευρώ. Το αντικείμενο της εργολαβίας, σε μήκος 3,2 χλμ., περιλαμβάνει την πλήρη κατασκευή: 1.των ανισόπεδων κόμβων Μαιάνδρου, με την υπογειοποίηση της περιφερειακής οδού και 3ης Σεπτεμβρίου (επί της οδού Βέμπο). 2. Τη δημιουργία νέων και αναδιαμόρφωση υφιστάμενων κλάδων εισόδου και εξόδου στην αρτηρία πριν από την οδό Μοναστηρίου. 3. τη δημιουργία Άνω Διάβασης, μετά των προσβάσεων αυτής, στην οδό 3ης Σεπτεμβρίου. 4. Εργασίες βελτίωσης σε όλο το μήκος του έργου (ασφαλτικές εργασίες, εργασίες σήμανσης ασφάλισης κτλ.).

Το τρίτο τμήμα εκτείνεται από τον κόμβο Μαιάνδρου Ευόσμου μέχρι τον κόμβο Ευκαρπίας, μήκους 5 χλμ. Στις εργασίες περιλαμβάνονται η δημιουργία δύο νέων ανισόπεδων κόμβων (25ης Μαρτίου και Μακρυγιάννη), η αναβάθμιση του Α/Κ Λαγκαδά, η αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας, κεντρικής νησίδας (βάσει νέων προδιαγραφών) και ασφαλτοτάπητα σε όλο το μήκος του τμήματος καθώς και παρεμβάσεις στο παράπλευρο και τοπικό δίκτυο. Στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, φωτισμού, σήμανσης, ασφάλειας, οικοδομικών και πρασίνου. Το έργο έχει προϋπολογισμό 75,5 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η εταιρεία Ιντρακάτ, η οποία έδωσε έκπτωση 33,67%.

 

Πηγή: Εφημερίδα Μακεδονία