Σ. Δανιηλίδης: «Επιτέλους, ασχοληθείτε με την περιφερειακή-καρμανιόλα… »
Συγκλονισμένη είναι η δημοτική αρχή Νεάπολης-Συκεών, όπως και η τοπική κοινωνία, από τον τραγικό θάνατο που είχε χθές (23.9) τα ξημερώματα 42χρονη συνδημότισσά μας σε τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης στο ύψος του κόμβου του Επταπυργίου (Κ7).
Τόσο ο άδικος χαμός μιας γυναίκας, μητέρας δύο ανήλικων παιδιών, όσο και ο τρόπος και τα προφανή, αλλά και βαθύτερα, αίτια του δυστυχήματος έχουν προκαλέσει σοκ από τη στιγμή που έγινε γνωστή η φρικτή είδηση.Ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης μεταφέροντας στους οικείους της άτυχης γυναίκας τα ειλικρινή συλλυπητήρια όλων των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, εκφράζει την οδύνη του για το ανείπωτο συμβάν που βύθισε στο πένθος τους πολίτες του δήμου Νεάπολης-Συκεών.Από τα επίσημα στοιχεία που έχουν γίνει μέχρι αυτή τη στιγμή γνωστά για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το δυστύχημα, προκύπτουν για πολλοστή φορά κρίσιμα ζητήματα που ευθύνονται σε καθοριστικό βαθμό για τα αλλεπάλληλα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης και ειδικότερα στον -μόνο κατά το όνομα- «ανισόπεδο κόμβο Κ7» και πέριξ αυτού.
«Ανύπαρκτη ασφάλεια…»
Στην κορυφή βρίσκεται το ζήτημα που αφορά τις ευθύνες που βαρύνουν το πρώην ΠΕΧΩΔΕ και την Εγνατία Οδό Α.Ε., πρώην ηγεσίες και στελέχη των οποίων αυθαιρέτησαν εγκληματικά αφαιρώντας από τον αρχικό σχεδιασμό την κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων Κ6 (Μετέωρα) και Κ7 (Επταπύργιο), αλλά και το νυν υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων για την αδράνεια που επιδεικνύει απέναντι σε ένα τόσο σοβαρό θέμα.
Υπενθυμίζεται ότι ένας από τους παραπάνω κόμβους (Κ7) επρόκειτο αρχικά να διαμορφωθεί μαζί με τους αντίστοιχους της Τούμπας και του Καυταντζογλείου, αλλά χωρίς καμία ενημέρωση αφαιρέθηκε από το μελετημένο, δημοπρατημένο και συμβασιοποιημένο έργο.«Προειδοποιούσαμε και διαμαρτυρόμασταν στις εκάστοτε ηγεσίες του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και της Περιφέρειας για την παράνομη, αυθαίρετη και εγκληματική απόφαση της εταιρίας Εγνατία Οδός Α.Ε., κατ’ εντολή ηγεσίας του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, να αφαιρέσει συμβασιοποιημένο τμήμα της κατασκευής των ανισόπεδων κόμβων, με το σαθρό επιχείρημα ότι δήθεν δεν ήταν αναγκαίο.
Αλλά ακόμα κι όταν ήρθε η ώρα αντί της κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Κ7 να χρησιμοποιηθεί η παλιά γέφυρα που υπήρχε, εμείς και πάλι επισημάναμε την αδυναμία κάλυψης των αυξημένων αναγκών, αφού είναι τελείως ακατάλληλη και επικίνδυνη να σηκώσει τέτοιο φορτίο, κάτι που επιβεβαίωναν με εκτιμήσεις τους και ειδικοί επιστήμονες και παράγοντες που μιλούσαν για σοβαρά προβλήματα στατικότητας και λειτουργικότητας.
Παράλληλα, η μη κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Κ7 επέτεινε και μετέφερε το κυκλοφοριακό πρόβλημα από τον περιφερειακό σε περιοχές αμιγούς κατοικίας και οδούς μέσω των οποίων κινούνται καθημερινά πολλές δεκάδες χιλιάδες οδηγών, όπως είναι οι οδοί Ανθέων και Επταπυργίου και οι λεωφόροι Αν. Παπανδρέου και Γ.Παπανικολάου στο δήμο Νεάπολης-Συκεών», δηλώνει ο Σ.Δανιηλίδης.«Το γεγονός αυτό το έχουμε επισημάνει πολλές φορές και ως δημοτική αρχή του πρώην δήμου Συκεών, αλλά και με τη συνεργασία συναδέλφων δημάρχων της δυτικής Θεσσαλονίκης, αποστέλλοντας μάλιστα υπομνήματα στις εκάστοτε κυβερνήσεις και υπουργούς», τονίζει και προσθέτει: «Οδηγοί και πεζοί είναι παντελώς απροστάτευτοι.
Οι κραυγές αγωνίας μας δεν εισακούγονται και το χειρότερο είναι ότι δεν επιδεικνύουμε κανέναν σεβασμό στη μνήμη των αθώων θυμάτων που έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο όλα αυτά τα χρόνια, αλλά και κανένα αίσθημα καθήκοντος απέναντι σε όλους τους συμπολίτες μας και τους χιλιάδες διερχόμενους οδηγούς, που περιμένουν και έχουν την απαίτηση από εμάς να πάρουμε πρωτοβουλίες και μέτρα για την ασφάλεια και τη ζωή τους».«Δυστυχώς, το “έγκλημα” εξακολουθεί να συντελείται, και για το οποίο επίσης είχαμε προειδοποιήσει από νωρίς, και αφορά τη μη ένταξη της κατασκευής των ανισόπεδων κόμβων Κ6 και Κ7, καθώς και των διανοίξεων των λεωφόρων Αν.Παπαδρέου και Γ.Παπανικολάου και των οδών Ανθέων και Επταπυργίου, στο σημαντικό έργο κατασκευής του δυτικού οδικού άξονα (Κορδελιό-Εύοσμος, Σταυρούπολη-Ευκαρπία), όπου για ακόμη μια φορά δεν εισακουστήκαμε, παρά τις προφορικές αποδοχές, υποσχέσεις και δεσμεύσεις από τους διάφορους υπουργούς. Για το παραπάνω έργο αρμόδια είναι η Περιφέρεια, στην ηγεσία της οποίας πρόσφατα επαναφέραμε το θέμα, παρουσία μάλιστα και του γενικού γραμματέα Δημοσίων Έργων», σημειώνει ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών.
Ποιες είναι οι προτάσεις
Ο Σίμος Δανιηλίδης αναδεικνύει την ανάγκη για τη λήψη άμεσων μέτρων ώστε η Περιφερειακή οδός να καταστεί ασφαλής για εποχούμενους και πεζούς.
Στο πλαίσιο αυτό προτείνει:
- Άμεση προώθηση της κατασκευής των δύο ανισόπεδων κόμβων Κ6 και Κ7.
- Τοποθέτηση επαρκούς φωτισμού και καθημερινό έλεγχο της σωστής λειτουργίας και απόδοσής του, ώστε να πάψει το απαράδεκτο φαινόμενο ενός «θεοσκότεινου» επί μήνες περιφερειακού!
- Ανακατασκευή όλου του ασφαλτοτάπητα της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, ανεξαρτήτως του χρονοδιαγράμματος της νέας Εξωτερικής Περιφερειακής, με ειδική πρόβλεψη για την εξυπηρέτηση των πεζών μέσω πεζογεφυρών (υπόγειων ή εναέριων) σε συγκεκριμένα σημεία.
- Διαμόρφωση λειτουργικών πεζοδρομίων στους οδικούς άξονες που οδηγούν προς το δάσος του Σέιχ-Σου και τις λεωφόρους Αν.Παπανδρέου και Γ.Παπανικολάου, η έλλειψη των οποίων αποτελεί άλλη μια… παγκόσμια πρωτοτυπία!
- Άμεση λειτουργία Λωρίδας Έκτακτων Αναγκών (ΛΕΑ).
- Ένταξη σε πρόγραμμα κατασκευής και των διανοίξεων των λεωφόρων Αν.Παπανδρέου και Γ.Παπανικολάου και των οδών Ανθέων και Επταπυργίου, ώστε να πάψει να είναι αβίωτος ο καθημερινός βίος χιλιάδων οδηγών και κατοίκων.
- 24ωρη διενέργεια τροχονομικών ελέγχων κατά μήκος της Περιφερειακής Οδού και των δρόμων που οδηγούν σε αυτή. Και μόνο η συνεχής παρουσία τροχονόμων με περιπολικά και μοτοσικλέτες μπορεί να αποτελέσει παράγοντα αποτροπής για όσους οδηγούς θέλουν να αναπτύξουν ιλιγγιώδεις ταχύτητες ή, ακόμη χειρότερα, να επιδοθούν σε πραγματικούς «αγώνες ταχυτήτων», όπως έχει συμβεί στο παρελθόν τόσο από οδηγούς αυτοκίνητων όσο και μηχανών μεγάλου κυβισμού.
- Τοποθέτηση πυκνού δικτύου καμερών ελέγχου της ταχύτητας οχημάτων και μοτοσικλετών και τη λειτουργία τους σε 24ωρη βάση.