Τι θα ισχύει στα Μέσα Μεταφοράς από 1η Σεπτεμβρίου
Μειωμένες τιμές θα ισχύουν από την Δευτέρα, 1η Σεπτεμβρίου, στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών, καθώς και στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Ταυτοχρόνως, όμως, μειώνεται η χρονική ισχύς του ενιαίου εισιτηρίου, ενώ καταργείται και η δεύτερη επικύρωση. Κάτι, που πρακτικά σημαίνει, ότι εάν κάποιος μετεπιβιβαστεί σε δεύτερο μέσο μεταφοράς, αλλά δεν φτάσει στον προορισμό του εντός των 70 λεπτών (που θα είναι η χρονική ισχύς του ενιαίου εισιτηρίου), πρέπει να «χτυπήσει» και δεύτερο εισιτήριο.
Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, παρουσιάζοντας την νέα τιμολογιακή πολιτική των αστικών συγκοινωνιών, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο ορισμένων αλλαγών, αφού το όλο σύστημα, όπως είπε, θα κριθεί στην πράξη και ως στόχο έχει την ανακούφιση των πολιτών. Το σημαντικό, όμως, είναι (σύμφωνα πάντα με τον κ. Μ. Χρυσοχοίδη), ότι η μείωση του εισιτηρίου γίνεται πραγματικότητα, παρά τις αρχικές υποχρεώσεις για αύξηση της τιμής του.
Από την Δευτέρα, 1η Σεπτεμβρίου, επέρχονται οι ακόλουθες μειώσεις, στην τιμή των εισιτηρίων και των καρτών απεριορίστων διαδρομών:
Μειώνεται
– η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου (για όλα τα μέσα μεταφοράς), από 1,40 ευρώ, σε 1,20
– η τιμή του μειωμένου ενιαίου εισιτηρίου, από 0,70 ευρώ, σε 0,60
– η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα μεταφοράς, από 45 ευρώ, σε 30
– η τιμή της μειωμένης μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών, από 23 ευρώ, σε 15
Μειώσεις έχουμε και στις ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, η τιμή των οποίων καθορίζεται στα 320 ευρώ (από 450, σήμερα), ενώ η τιμή της μειωμένης ετήσιας κάρτας καθορίζεται στα 160 ευρώ.
Θεσπίζεται
– εισιτήριο πέντε ημερών, αξίας 10 ευρώ,
– τρίμηνη κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα μεταφοράς, αξίας 85 ευρώ και 43 ευρώ η μειωμένη
– εξάμηνη κάρτα απεριορίστων διαδρομών για το σύνολο των μέσων μεταφοράς, αξίας 130 ευρώ και 65 ευρώ η μειωμένη
Καταργούνται
– το εισιτήριο μιας διαδρομής, με λεωφορείο, τρόλεϊ η τραμ, αξίας 1,20 ευρώ
– το εβδομαδιαίο εισιτήριο, αξίας 14 ευρώ
– η μηνιαία κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, αξίας 20 ευρώ και 10 ευρώ η μειωμένη,
– η ετήσια κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, αξίας 200 ευρώ και
– η δυνατότητα δεύτερης επικύρωσης των ενιαίων εισιτηρίων.
Κι εδώ (στην κατάργηση της δυνατότητας δεύτερης επικύρωσης του εισιτηρίου) προκύπτει ένα σοβαρό θέμα, αφού στην περίπτωση που κάποιος μετεπιβιβαστεί σε δεύτερο μέσο μεταφοράς και δεν φτάσει στον προορισμό του εντός των 70 λεπτών (που θα είναι η χρονική ισχύς του ενιαίου εισιτηρίου) πρέπει να «χτυπήσει» δεύτερο εισιτήριο.
Είναι κάτι που πρέπει να εξετάσουν τόσο στο Υπουργείο Υποδομών, όσο και στην εταιρία «Συγκοινωνίες Αθηνών», όπως μετονομάστηκε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών.
Τι θα ισχύει για τους κατόχους παλαιών εισιτηρίων
– τα εισιτήρια παλαιών τιμών (1,20 και 1,40 ευρώ) εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι 31/3/2015, όπως ίσχυαν
– τα εισιτήρια μια διαδρομής με λεωφορείο, τραμ ή τρόλεϊ, αξίας 1,20 ευρώ και το μειωμένο (το 0,60 ευρώ), θα ισχύουν έως 31/3/2015, ως ενιαίο εισιτήριο.
Μετά τις 31/3/2015, όσοι επιβάτες διαθέτουν παλαιού τύπου εισιτήρια θα ενημερωθούν από τις Συγκοινωνίες Αθηνών, τι πρέπει να κάνουν.
Τι θα ισχύει για όσους έχουν προμηθευτεί ετήσιες κάρτες
– οι ετήσιες κάρτες λεωφορείων, τραμ και τρόλεϊ, αξίας 200 ευρώ, θα ισχύουν μέχρι την λήξη τους
– οι ετήσιες κάρτες με ισχύ για όλα τα μέσα μεταφοράς, αξίας 450 ευρώ, θα ισχύουν μέχρι την λήξη τους κι επειδή η αξία τους, μετά την 1η Σεπτεμβρίου, μειώνεται σε 320 ευρώ, θα εξεταστεί η δυνατότητα εφαρμογής κάποιας ρύθμισης, ώστε να μην χάσουν την διαφορά.
Ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοίδης και ο πρόεδρος και της εταιρίας «Συγκοινωνίες Αθηνών», Γιάννης Οικονόμου, εξήγγειλαν και μια σειρά μέτρων – παρεμβάσεων για την αναβάθμιση του έργου των αστικών συγκοινωνιών, με βάση τις προκύπτουσες ανάγκες, όπως:
– αναδιάρθρωση του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ,
– επαναπροσδιορισμός της συχνότητας δρομολογίων
– νέες περιμετρικές γραμμές στον εσωτερικό δακτύλιο της Αθήνας
– πώληση εισιτηρίων και καρτών διαρκείας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα (το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο και το έργο ανέλαβε μετά από σχετικό διαγωνισμό η Alpha Bank).
Τέλος, ανακοινώθηκαν μετατροπές κάποιων γραμμών που καταλήγουν στο κέντρο της Αθήνας, σε τοπικές γραμμές προς Σταθμούς του Μετρό, για τις οποίες οι πολίτες μπορούν να ενημερωθούν από τη ιστοσελίδα της εταιρίας «Συγκοινωνίες Αθηνών».
Πηγή: Καθημερινή
Δείτε επίσης: