Συντριβή αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας
Αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε το πρωί της Τρίτης στην περιοχή μεταξύ Ροδόπης και Έβρου.
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο χειριστής του εγκατέλειψε επιτυχώς το αεροσκάφος κάνοντας χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος και διακομίστηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής. Σύμφωνα με πληροφορίες έχει υποστεί μικροτραυματισμούς.
Ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας, Δημήτρης Αβραμόπουλος, επικοινώνησε άμεσα μαζί του, τον συνεχάρη για την άμεση και σωστή αντίδρασή του και του ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι κατάφερε και να αποφύγει το δυστύχημα ρίχνοντας το αεροσκάφος σε περιοχή όπου δεν δρούσαν άνδρες του Στρατού Ξηράς, στην περιοχή της άσκησης δηλαδή.
Υπό κανονικές συνθήκες τα αεροσκάφη αυτά δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται από την Πολεμική Αεροπορία καθώς είναι παλιά και μονοκινητήρια, κάτι που σημαίνει ότι μια οποιαδήποτε βλάβη φέρνει τη συντριβή του. Η Ελλάδα διαθέτει τέτοια αεροσκάφη από το 1974 και άλλες χώρες όπως οι ΗΠΑ ή η Πορτογαλία τα έχουν αποσύρει ήδη από τη δεκαετία του ’90.
Το A-7 Corsair II είναι αμερικανικής κατασκευής, μονοθέσιο, μονοκινητήριο, μαχητικό κρούσης μεγάλης εμβέλειας. Η Αμερικανική πολεμική αεροπορία χρησιμοποίησε ευρέως το Α-7 στον πόλεμο του Βιετνάμ στις επιχειρήσεις στην Λιβύη το 1983, στην Αμερικάνικη επέμβαση στην Γρενάδα το 1989 και το 1991 στην «Καταιγίδα της Ερήμου όπου το αεροπλάνο διέπρεψε. Το Α-7 ήταν ένα πρωτοπόρο για την εποχή του αεροπλάνο, με πολύ προηγμένα συστήματα μάχης και ναυσιπλοΐας, τα οποία απουσίαζαν ακόμα και από τα καλύτερα καταδιωκτικά της εποχής.
Στην Ελλάδα η χουντική κυβέρνηση μέσα στο γενικό πρόγραμμα αναβάθμισης της Πολεμικής Αεροπορίας παρήγγειλε 60 A-7Ε, τα οποία όμως δεν είχαν την δυνατότητα FLIR και πραγματοποίησης εναέριου ανεφοδιασμού («φιλικού ανεφοδιασμού»). Τα υπομοντέλα αυτά ονομάστηκαν A-7H και η σύμβαση για την απόκτησή τους υπεγράφη τον Ιούνιο του 1974. Ένα χρόνο μετά, τα πρώτα αεροσκάφη έφτασαν στα αεροδρόμια της Λάρισας και της Σούδας και τέθηκαν στην διάθεση των ιπτάμενων. Μοιράστηκαν μεταξύ των Μοιρών 347 «Περσέας» (110 ΠΜ), 340 «Αλεπού» και 345 «Λαίλαψ» (αμφότερες της 115 Πτέρυγας Μάχης).
Επιπλέον, το 1980 πραγματοποιήθηκε επιπλέον αγορά 5 διθέσιων εκπαιδευτικών TA-7H. Ταυτόχρονα, ένα από τα Α-7Η μετατράπηκε σε ΤΑ-7Η. Τέλος, ο στόλος Α-7 της Πολεμικής Αεροπορίας αυξήθηκε, και οι δυνατότητές του αναβαθμίστηκαν με την προσθήκη 62 A-7E και ΤΑ-7C, πλήρως εξοπλισμένων από πλευράς συστημάτων, από τα αποθέματα της Αεροπορίας του Αμερικανικού Ναυτικού το 1992. Τα A-7 προορίζόταν για απόσυρση από τον στόλο της ΠΑ στις αρχές της δεκαετίας του 2010.