ΕΣΘ: Κλειστά μαγαζιά όλες τις Κυριακές του καλοκαιριού
Να κρατήσουν κλειστά τα καταστήματά τους όλες τις Κυριακές από τις 7 Ιουλίου μέχρι και τις 31 Αυγούστου καλεί τους επιχειρηματίες-μέλη του ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), προτρέποντάς τους να στηρίξουν την απόφαση που έλαβαν πρόσφατα, όταν στη διάρκεια ψηφοφορίας δήλωσαν σε ποσοστό 96% ότι διαφωνούν με τη λειτουργία των μαγαζιών τους 52 Κυριακές τον χρόνο.
Στο διάστημα αυτό συμπεριλαμβάνεται και η Κυριακή 20 Ιουλίου, κατά την οποία, βάσει παλαιότερου νόμου, τα καταστήματα παραμένουν ανοιχτά λόγω των θερινών εκπτώσεων.
«Η απόφαση αυτή (σ.σ. να προταθεί η μη λειτουργία των καταστημάτων) στηρίζεται και σε στατιστικά στοιχεία αντίστοιχων προηγούμενων Κυριακών, που ήταν ανοιχτή η αγορά. Με βάση αυτά τα στοιχεία, τα αναμενόμενα αποτελέσματα καταναλωτικής κίνησης δεν επιτεύχθηκαν. Επίσης, τα στοιχεία έδειξαν ότι, εν μέσω καλοκαιριού, οι καταναλωτές (τουρίστες και μη) προτιμούν να χαλαρώσουν και να ξεφύγουν λίγο από τα προβλήματά τους, παρά να καταναλώσουν την ημέρα τους, κάνοντας τη βόλτα και τα ψώνια τους σε μια άδεια πόλη» υπογραμμίζει ο ΕΣΘ.
Σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του ΕΣΘ επισημαίνει ακόμη ότι ο σύλλογος είναι ο πλέον αρμόδιος φορέας, ο οποίος, λαμβάνοντας υπόψη την «απόφαση της αγοράς», μπορεί να κρίνει την αναγκαιότητα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, καθώς και ποιες Κυριακές θα ανοίξουν οι εμπορικές επιχειρήσεις της πόλης.
Το θέμα των Κυριακών ετέθη και στη σημερινή σύσκεψη των προέδρων 18 επιμελητηρίων της Βόρειας Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη, παρουσία του προέδρου της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων (ΚΕΕΕ) και του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), Κωνσταντίνου Μίχαλου. Στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε τη σύσκεψη, όσοι πρόεδροι έλαβαν τον λόγο τάχθηκαν κατά της λειτουργίας των καταστημάτων τις επιπλέον Κυριακές, σημειώνοντας ότι το άνοιγμα -ή μη- των μαγαζιών θα πρέπει να προσαρμόζεται στην κίνηση τής κάθε περιοχής. Οι ίδιοι υποστήριξαν ότι τέτοιες αποφάσεις, που αφορούν τη λειτουργία των καταστημάτων, θα πρέπει να λαμβάνονται από τους φορείς της αγοράς και όχι κεντρικά.
Ερωτηθείς από δημοσιογράφους για το θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, ο κ. Μίχαλος υποστήριξε ότι μια μεγάλη πόλη, όπως η Αθήνα, που θέλει να αναδειχτεί σε προορισμό για «city breaks» (αστικό τουρισμό), δεν μπορεί να μην έχει ανοικτά καταστήματα στο εμπορικό κέντρο, για τους τουρίστες και επισκέπτες.