Η επέκταση του μετρό μας έλειπε…

Μία παγκόσμια πρωτοτυπία, η οποία μπορεί να μπει και στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες, διεκδικεί η Θεσσαλονίκη. Ξεκινά την επέκταση του μετρό, πριν καν κατασκευαστεί η βασική γραμμή! Αυτά μόνο στη χώρα του μνημονίου μπορούν να συμβούν. 

Η κυβέρνηση πετά από το μπαλκόνι εκατομμύρια, ταΐζοντας μεγαλοεργολάβους με τους οποίους διατηρεί τις καλύτερες σχέσεις. Αντί να ρίξει ζεστό χρήμα στην αγορά, φιλοδοξώντας στην επανεκκινησή της και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, φροντίζει τα “αγαπημένα παιδιά” της, δηλαδή τις κατασκευαστικές εταιρίες. Και ποιος δίνει σημασία ότι δεν έχει κατασκευαστεί η βασική γραμμή μετά από τόσα χρόνια; Σήμερα, εγκαινιάστηκαν τα έργα κατασκευής της επέκτασής της προς Καλαμαριά. Σε μία μικρή φιέστα που στήθηκε στην Καλαμαριά (προφανώς η μεγάλη θα στηθεί παρουσία του Αντώνη Σαμαρά στην 79η ΔΕΘ), ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος επέρριψε ευθύνες στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη για την καθυστέρηση που παρατηρείται στην εκτέλεση της κατασκευής του μετρό της πόλης.

Στο περιθώριο της εκδήλωσης είπε ότι το βασικό πρόβλημα του έργου παραμένει η προσφυγή του δήμου Θεσσαλονίκης στο Συμβούλιο της Επικρατείας, σε σχέση με τις αρχαιότητες που βρέθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό. Εξέφρασε μάλιστα την ελπίδα ο δήμος να αποσύρει την προσφυγή, ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να δουλέψουν από κοινού για να δοθεί λύση στο πρόβλημα και το έργο να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος. Ο ίδιος επισήμανε ότι το φθινόπωρο αναμένεται να έχει βρεθεί -από τη διαιτησία- η λύση για τις διαφορές που υπάρχουν σήμερα μεταξύ του αναδόχου του έργου του μετρό και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.

Ο κ. Σιμόπουλος υπογράμμισε ότι εντός του 2018, σχεδόν ταυτόχρονα με τη βασική γραμμή τού έργου, εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επέκταση τού μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, η οποία μπήκε στην αφετηρία, με την έναρξη εργασιών στο εργοτάξιο του σταθμού Νέας Κρήνης, στην περιοχή των οδών Βρυούλων, Κανάρη και Πόντου. Μάλιστα, οι εργασίες κατασκευής του σταθμού ξεκίνησαν τέσσερις μήνες νωρίτερα, σε σχέση με το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα.

Το έργο της επέκτασης έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Θα εκτείνεται σε απόσταση 4,8 χλμ και η μετάβαση από το σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε λιγότερα από 15 λεπτά, ενώ αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. “Σας διαβεβαιώ ότι, όπως είναι σήμερα η κατάσταση, μπορούμε να έχουμε Μετρό στο τέλος του 2017 με αρχές του 2018”, πρόσθεσε.

Από την πλευρά του, ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, επισήμανε ότι ο πρώτος σταθμός είναι ένας από τους πέντε στη γραμμή της Καλαμαριάς, ενώ για τη διάνοιξή του θα χρησιμοποιηθούν δύο μετροπόντικες.

Γνωστοποίησε ότι το αμέσως επόμενο βήμα είναι να προχωρήσουν τα έργα παράκαμψης των οργανισμών κοινής ωφέλειας στην περιοχή της Νομαρχίας, στον εκεί σταθμό, ενώ εντός των επόμενων εβδομάδων θα ξεκινήσουν οι αντίστοιχες εργασίες και για εκείνον της Νέας Κρήνης. Αναφερόμενος στο έργο, ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, επισήμανε ότι η συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Εργων και τον ανάδοχο είναι στενή, ώστε να εξασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για την εξέλιξη τού έργου της επέκτασης σε δύο επίπεδα: την ολοκλήρωσή τους εντός χρονοδιαγράμματος και την επίτευξη της μικρότερης δυνατής όχλησης για τους κατοίκους και τους καταστηματάρχες στις περιοχές των εργοταξίων. Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στη νομοθετική ρύθμιση που προωθήθηκε για τη χρήση γης στις περιοχές όπου βρίσκονται τα εργοτάξια. ‘Οπως έκανε γνωστό, ο δήμος Καλαμαριάς διαθέτει 16 εκατ. ευρώ για τις απαλλοτριώσεις, που αφορούν τη διάνοιξη του κλειστού τμήματος της οδού Πόντου, κάτω από την οποία θα περνάει το Μετρό, ενώ ίσο ποσό εισφέρει η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.

Τα δυσεύρετα για τους περισσότερους έλληνες ευρώ “πετιούνται” χωρίς φειδώ δεξιά και αριστερά, κάνοντας ακόμη πιο πλούσιους τους μεγαλοεργολάβους… Ούτε μέσα στη κρίση μάθαμε…

 

 

Του ‘Αγγελου Αγγελίδη,

Τμήμα Ειδήσεων Radio1d.gr