ΤΑΙΠΕΔ: Αποφάσεις για μεγάλα λιμάνια
Τους ενδιαφερόμενους για mv απόκτηση του 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αναμένεται να ανακοινώσει αύριο το απόγευμα το ΤΑΙΠΕΔ, όπως προβλέπει η προκήρυξη ενδιαφέροντος του διαγωνισμού νια τον ΟΛΘ.
Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με την Ναυτερμπορική, οι δύο εταιρείες που έχουν δείξει να εξετάζουν τη συμμετοχή τους είναι η Hutchinson, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους operator στον κόσμο, και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι.
Παράλληλα αύριο το απόγευμα αναμένεται να αποφασίσει η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για το ποιες από τις έξι εταιρείες που έχουν καταθέσει το ενδιαφέρον τους για το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά θα περάσουν στο δεύτερο γύρο του διαγωνισμού.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, τέσσερις από τις έξι εταιρείες έχουν εξασφαλίσει από τις προηγούμενες ημέρες τη συμμετοχή τους στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, ενώ νια πς υπόλοιπες δύο έχουν ζητηθεί περαιτέρω διευκρινίσεις.
Σημειώνεται ότι νια το λιμάνι του Πειραιά έχουν ενδιαφερθεί η ΑΡΜ Terminal, η Cosco, η Ports America, η Utilico Emerging Markets Limited, το αμερικανικό fund Cartesian Group και η International Container Terminal Services.
Εν τω μεταξύ, την Ελλάδα αναμένεται να επισκεφτεί μετά τις 15 Ιουνίου 2014 ο νέος ισχυρός άντρας της Cosco Μα Ζε Χούα.
Η έλευσή του θεωρείται προπομπός της προγραμματισμένης τριήμερης επίσκεψης στην Αθήνα του Κινέζου πρωθυπουργού Λι Κεκιάνγκ στις 19 Ιουνίου.
Η επίσκεψη του νέου προέδρου της Cosco στην Ελλάδα καταδεικνύει το ενδιαφέρον του ομίλου νια την υπάρχουσα επένδυσή του στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και τη θέληση των Κινέζων να διεκδικήσουν την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΠ.
Με την έλευση του Μα Ζε Χούα η κινεζική πλευρά αναμένεται να θέσει και πάλι στο τραπέζι το ζήτημα της διευθέτησης του φιλικού διακανονισμού μεταξύ της ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρικής της Cosco που διαχειρίζεται τους προβλήτες II και III του Σ.ΕΜΠΟ) και του ΟΛΠ που έχει «κολλήσει» μέχρι τώρα στις Βρυξέλλες. Όπως έχουν τονίσει στη Ναυτεμπορική κυβερνητικές πηγές, η υπόθεση οδεύει προς την τελική λύση και δεν αποκλείεται να υπάρξει σύντομα και η γραπτή έγκριση από την Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς.
Ο διακανονισμός προβλέπει νέα επένδυση της ΣΕΠ ύψους 230 εκατ. ευρώ για την επέκταση του προβλήτα ΙΠ, που θα προσθέσει περίπου 1,9 εκατ. ετησίως στη δυναμικότητα του Σ.ΕΜΠΟ, με αντάλλαγμα την αναστολή της καταβολής του εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλουν κάθε χρόνο οι Κινέζοι στον ΟΛΠ. Αντίθετα, η ΣΕΠ θα καταβάλει το 24,5% των εσόδων της και υποστηρίζει ότι μέσω της αύξησης της δυναμικότητας του Σταθμού που διαχειρίζεται θα αυξηθούν κατά πολύ και τα έσοδά της.
Πηγή: Εφημερίδα Ναυτεμπορική