ΔΤ – Ένα ακόμη “Επιτελικό” αλαλούμ “Αριστείας” και “Εξειδίκευσης” σε βάρος των Δανειοληπτών
Γράφει ο πρόεδρος του Συλλόγου Δανειοληπτών &
Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδας,
Χαράλαμπος Περβανάς
Το έκτρωμα που λέγεται Ν.4738/2020, «Ρύθμιση Οφειλών και Παροχή Δεύτερης Ευκαιρίας», προσπάθησε να παρουσιάσει στα Επιμελητήρια και τους Δικηγορικούς Συλλόγους ο “ειδικός γραμματέας διαχείρισης ιδιωτικού χρέους” κ. Φώτης Κουρμούσης.
Με παταγώδη αποτυχία, γιατί δεν πρόκειται για κάποιον σχετικό με τα νομικά και οικονομικά θέματα, όπως θα περιμένατε, αλλά για έναν …μηχανικό περιβάλλοντος, που η κυβέρνηση τον τοποθέτησε “επιτελικά” στη θέση του γενικού γραμματέα διαχείρισης ιδιωτικού χρέους. Μια ακόμη περίπτωση, δηλαδή, σαν εκείνον τον καθηγητή που τελευταία προβάλλουν στα δελτία ειδήσεων για κάποιο άγνωστο λόγο ως ειδικό για την πανδημία.
Το αποτέλεσμα φυσικά είναι Αλαλούμ, σε όλα τα επίπεδα! Στην εποχή που τα πάντα λειτουργούν ψηφιακά αυτός και ο άλλος “ειδικός”, ο μικροβιολόγος Υπουργός Δικαιοσύνης ονόματι Κώστας Τσιάρας, επέβαλαν σε χιλιάδες δανειολήπτες το βάσανο της “ηλεκτρονικής πλατφόρμας” για να σώσουν δήθεν την κύρια κατοικία τους.
Δεν είναι φυσικά η πρώτη φορά. Μία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ν.4605/2019, μία η ηλεκτρονική πλατφόρμα για το νόμο «Γέφυρα», τώρα την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ν.4745/2020 για τον επαναπροσδιορισμό των εκκρεμών υποθέσεων του Ν. Κατσέλη και φυσικά η ηλεκτρονική πλατφόρμα που «θα ανοίξει» (μεταξύ μας… δεν το βλέπω) του Ν.4738/2020 «Ρύθμιση Οφειλών και Παροχή Δεύτερης Ευκαιρίας».
Τι κοινό έχουν όλες οι πλατφόρμες, πέρα από το αποδεδειγμένο γεγονός ότι είναι κατά του δανειολήπτη και υπέρ των τραπεζών; Έχουν και άλλο κοινό χαρακτηριστικό: Όλες ήταν και είναι δυσλειτουργικές, με τεχνικά προβλήματα που μπορούν να στείλουν τον χρήστη κατευθείαν στον ψυχίατρο.
Αυτό φυσικά συμβαίνει και τώρα με το Ν.4745/2020 για τον επαναπροσδιορισμό των εκκρεμών υποθέσεων του Ν. Κατσέλη. Πανικόβλητοι δικηγόροι αποστέλλουν μηνύματα στην Ε.Γ.Δ.Ι.Χ. επισημαίνοντας τα προβλήματα, με μόνο αποτέλεσμα είτε να αγνοούνται είτε η απάντηση να είναι του τύπου «το πρόβλημα θα επιλυθεί τις επόμενες μέρες».
Μήπως όμως έτσι θα “λυθεί” και η προθεσμία που τρέχει; Πώς να ολοκληρώσει εμπρόθεσμα ο χρήστης τον επαναπροσδιορισμό της υπόθεσής του όταν το σύστημα δεν του το επιτρέπει; Τι θα γίνει αν χάσει κάποιος την προθεσμία του χωρίς να ευθύνεται και βρεθεί ξαφνικά εκτός νόμου Κατσέλη; Αν χάσει το σπίτι του;
Ενδιαφέρονται για όλα αυτά οι “άριστοι”, ο μηχανικός περιβάλλοντος Φώτης Κουρμούσης και ο μικροβιολόγος Κώστας Τσιάρας;