«Ενδυνάμωση της Διδασκαλίας και των Πρακτικών των Πανεπιστημίων σε θέματα Αειφορίας μέσω του Οικολογικού Αποτυπώματος»: Ευρωπαϊκό πρόγραμμαμε συντονιστή το ΑΠΘ
Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης συντονίζει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Ενδυνάμωση της Διδασκαλίας και των Πρακτικών των Πανεπιστημίων σε θέματα Αειφορίας μέσω του Οικολογικού Αποτυπώματος» (EnhancingUniversities’ SustainabilityTeaching and PracticesthroughEcologicalFootprint – EUSTEPs).
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν ως εταίροι τα Πανεπιστήμια της Σιένα(Università degliStudidiSiena, Ιταλία), του Αβέιρο(UniversidadedeAveiro, Πορτογαλία), της Αμπέρτα(UniversidadeAberta, Πορτογαλία), καθώς και το Παγκόσμιο Δίκτυο για το Οικολογικό Αποτύπωμα (GlobalFootprintNetwork-GFN, ΗΠΑ).
Το πρόγραμμα είναι τριετές (Σεπτέμβριος 2019-Αύγουστος 2022)και χρηματοδοτήθηκε, μετά από σχετική διαγωνιστική διαδικασία, από το ΙΚΥ, μέσω τουπρογράμματοςERASMUS+ (ΚΑ203 – StrategicPartnershipsforHigherEducation).
Η πρώτη συνάντηση εργασίας (kick-offmeeting) πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 18 και την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019, στην Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ, όπου συμμετείχαν συνολικά 9 αντιπρόσωποι από τις 4 χώρες εταίρους του προγράμματος (Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, ΗΠΑ).
Κύριος στόχος του προγράμματος είναι ηεκπαίδευση των Ευρωπαίων φοιτητών/τριών, αλλάκαι της ευρύτερης κοινότηταςτης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (διδακτικό και διοικητικό προσωπικό και φορείς διαχείρισης) σε θέματα που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια μελλοντική γενιά Ευρωπαίων πολιτών ευαισθητοποιημένων σε περιβαλλοντικά θέματα. Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα επιδιώκει την αξιολόγηση και τη μείωση των επιπτώσεων από τη λειτουργία των Πανεπιστημίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα οικοσυστήματα του πλανήτη. Αυτό επιτυγχάνεται τόσο μέσω της προηγμένης χρήσης της έννοιας του Οικολογικού Αποτυπώματος και των σχετικών εργαλείων όσο και μέσω μιας συνεργατικής συμμετοχικής διαδικασίας, στην οποία λαμβάνει μέροςτο σύνολο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.