Tο ΒΕΘ ζητά μία ασφαλή, ανοιχτή και λειτουργική πόλη

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Μία πόλη λειτουργική, ασφαλή και ανοιχτή προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, απαλλαγμένη από τις παθογένειες του παρελθόντος ζητά με υπόμνημα του, προς τους υποψήφιους δημάρχους της Θεσσαλονίκης, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Στην πρόσφατη συνάντηση που είχε η διοικητική επιτροπή του ΒΕΘ με τον υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Νίκο Ταχιάο, ο πρόεδρος του επιμελητηρίου, Αναστάσιος Καπνοπώλης επισήμανε πως «παρά τις καλές προθέσεις και τις προσπάθειες του προηγούμενου διαστήματος, τα ζητήματα που ταλανίζουν επιχειρηματίες και πολίτες, για τα οποία επανειλημμένες φορές καταθέσαμε τις απόψεις μας, δεν κατέστη εφικτό να βρουν λύσεις. Αυτό που χρειάζεται ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης είναι μία πόλη λειτουργική, καθαρή, φωτεινή και φιλική, με ανθρώπινες μετακινήσεις και χώρο για όλες τις δραστηριότητες».

«Ο αέρας της εξωστρέφειας και της ενδυνάμωσης του τουριστικού προϊόντος της πόλης, που επετεύχθη το προηγούμενο διάστημα είναι απαραίτητος, ωστόσο δεν αρκεί μόνον αυτός. Η καθημερινότητα του πολίτη θα πρέπει να είναι το στοίχημα για την επόμενη διοίκηση του δήμου» ανέφερε ο κ. Καπνοπώλης.  

Πιο συγκεκριμένα στο υπόμνημα μεταξύ άλλων αναφέρεται:

-Δεν μπορούμε να μιλάμε για εξωστρέφεια και ενίσχυση του τουρισμού την ώρα που τα σκουπίδια, με μεγάλη συχνότητα σχηματίζουν βουνά, κάτοικοι και επισκέπτες κινούνται σε βρόμικα πεζοδρόμια, αντικρύζοντας πλανόδιους μικροπωλητές να πουλούν την πραμάτεια τους. Οι εικόνες αυτές αδικούν την πόλη και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας.

-Το ζήτημα του παραεμπορίου και του λαθρεμπορίου αποτελεί γάγγραινα για το στεγασμένο εμπόριο και η αντιμετώπιση του είναι πάγιο αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου της Θεσσαλονίκης. Η περιοχή της Αριστοτέλους αντιμετωπίζει πολύ έντονα το συγκεκριμένο πρόβλημα, ενώ δεν έχουν λήψει και παραβατικές ενέργειες, όπως συμπλοκές και τραυματισμοί με μαχαίρι μεταξύ μικροπωλητών. Παρά τις κατ’ επανάληψη παρεμβάσεις του ΒΕΘ, αλλά και άλλων φορέων η εικόνα δεν έχει αλλάξει, αντιθέτως συνεχώς επιτείνεται.

-Στο «κόκκινο» βρίσκεται το αίσθημα ανασφάλειας των Θεσσαλονικέων, με τα σοβαρά κρούσματα εγκληματικότητας να διαδέχονται το ένα το άλλο και την αστυνομία να είναι απούσα από τους δρόμους, λόγω της υποστελέχωσης σε ανθρώπινο δυναμικό και της τεράστιας έλλειψης οχημάτων. Ο δήμος πρέπει να πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση καθώς πλέον όλοι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης αισθάνονται υποψιάσμενοι πώς κάτι μπορεί να τους συμβεί.

-Αναστολή της εφαρμογής του νέου ωραρίου φορτοεκφορτώσεων που  θεσμοθέτησε ο δήμος Θεσσαλονίκης. Είναι αστοχία να προβλέπεται η δυνατότητα στάθμευσης στους χώρους φορτοεκφόρτωσης μόνο σε οχήματα ωφέλιμου φορτίου έως 1,5 τόνου. Απαιτείται η αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας έτσι ώστε να λαμβάνει υπόψη της το μέγεθος του οχήματος και όχι το ωφέλιμο φορτίο. Επίσης αστοχία είναι και ο περιορισμός της φορτοεκφόρτωσης κατά τις νυχτερινές ώρες, καθώς αποτελούν ώρες κοινής ησυχίας και η παράβαση της νομοθεσίας αποτελεί αδίκημα που διώκεται με τη διαδικασία του αυτοφώρου.

-Ενίσχυση της δημοτικής αστυνομίας για να μπει μια τάξη στους δρόμους της πόλης, που μαστίζεται από πρωτοφανές μποτιλιάρισμα και άναρχη στάθμευση. Παράλληλα απαιτείται επανασχεδιασμός των ποδηλατόδρομων καθώς και παρεμβάσεις με έμφαση στην προσβασιμότητα ευπαθών ομάδων σε όλα τα σημεία της πόλης.

-Η Θεσσαλονίκη, δυστυχώς, διαθέτει πέρα από τα ταξί ένα μόνον μεταφορικό μέσο που ακούει στο όνομα «ΟΑΣΘ» και φέρει μία σειρά προβλημάτων. Μετά την κρατικοποίηση του, η εικόνα του έχει χειροτεύσει, γερασμένα και ταλαιπωρημένα λεωφορεία, που βγαίνουν συχνά εκτός κυκλοφορίας, πολίτες που αναμένουν επί μακρόν ακόμη και για γραμμές που θεωρούνται κεντρικές καθώς κινούνται στις βασικές οδικές αρτηρίες της πόλης. Απαιτούνται γενναίες παρεμβάσεις ώστε τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης να ανταποκρίνονται  στις ανάγκες των κατοίκων της.

-Δημιουργία ενός σύγχρονου εκθεσιακού κέντρου που θα αποτελεί κέντρο αναφοράς για την πόλη και πόλο έλξης για τους εν δυνάμει  συμμετέχοντες στις εκθέσεις. Η ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου, που βρίσκεται στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης, θα πρέπει να υλοποιηθεί αφού ληφθούν υπόψη οι όποιες ιδιαιτερότητες,  (συζητείται η διατήρηση των περιπτέρων 1 και 2 και του μικρού κτηρίου-περιπτέρου της ESSO PAPPAS) και τηρηθεί η πολεοδομική και περιβαλλοντική νομοθεσία. Ωστόσο, κάποια στιγμή θα πρέπει να μπει ένα τέλος στις  ιδεοληψίες και τη μιζέρια που ταλανίζει αυτή την πόλη. Ήδη η συγκεκριμένη ανάπλαση άργησε δεκαετίες.