Εφορία και εισπρακτικές καταδιώκουν τους δανειολήπτες

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Τη δόξα των εισπρακτικών εταιρειών ζήλεψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και αποφάσισε να μετατρέψει την εφορία σε μια εισπρακτική εταιρεία που θα χρησιμοποιεί όλες τις αμφιβόλου ηθικής πρακτικές, προκειμένου να εισπράξει τα ποσά που οι πολίτες της οφείλουν. Έτσι, οι φορολογούμενοι πλέον θα δέχονται τηλεφωνήματα, sms και e-mail ακόμα και για οφειλές 500 ευρώ. Η Εφορία θα πιέζει τον οφειλέτη να μάθει την ώρα και την ημέρα που ο φορολογούμενος θα πληρώσει τα οφειλόμενα, ενώ θα υπάρχει και υπενθύμιση ότι σε διαφορετική περίπτωση ο οφειλέτης θα βρεθεί αντιμέτωπος με πρόστιμα ή ακόμη και με την επιβολή αναγκαστικών μέτρων είσπραξης, όπως οι πλειστηριασμοί και οι κατασχέσεις. Άμεσα αναμένεται να γίνουν τουλάχιστον 100.000 τηλεφωνικές οχλήσεις από εφοριακούς, καθώς το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης δεν θέλει να προκύψουν νέα χρέη μέσα στο έτος τα οποία θα προστεθούν στα 100 δισ. ευρώ των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Οι ενοχλήσεις της εφορίας θα αφορούν μηνύματα υπενθύμισης και μηνύματα εντοπισμού προς τους οφειλέτες. Θα απευθύνονται σε φορολογουμένους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις και θα αποστέλλονται μία μέρα μετά την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής των οφειλών. Η χυδαία αυτή πρακτική δείχνει ένα κράτος που έχει μηδενική ανάπτυξη και για τη βιωσιμότητα του κράτους εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τους φόρους.

Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που ο μέσος πολίτης είναι ήδη στριμωγμένος και με την πλάτη στον τοίχο, παλεύοντας να σώσει από τις τράπεζες την πρώτη του κατοικία και να μην μείνει στον δρόμο. Δίχως να μπορεί αν ανασάνει από το συνεχιζόμενο bulling των τραπεζών, έρχεται τώρα η εφορία να του ασκήσει νέους εκφοβισμούς, απειλές και ψυχολογικές πιέσεις. Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί ότι όλες αυτές οι εισπρακτικές – δικηγορικές εταιρείες έχουν δικαίωμα να ενοχλούν τον οφειλέτη μόνο μια φορά, προκειμένου να τον ενημερώσουν για το χρέος του. Δυστυχώς, το σύνολο σχεδόν αυτών των εταιρειών δεν σέβονται τον νόμο και ενοχλούν καθημερινά τον πολίτη στο σταθερό, στο κινητό, ακόμα και στο χώρο εργασίας του, δημιουργώντας του πολλά προβλήματα κοινωνικής και ψυχολογικής υφής. Αν ο δανειολήπτης – οφειλέτης θέλει να καταγγείλει τις παράνομες οχλήσεις των εισπρακτικών-δικηγορικών εταιρειών, που η συντριπτική τους πλειοψηφία έχει έδρα στην Αθήνα, θα πρέπει να επωμιστεί τα έξοδα μετάβασης στην Αθήνα, προκειμένου να υποστηρίξει την καταγγελία του ενώπιον του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών και να πληρώσει και το ανάλογο παράβολο.

Τώρα, λοιπόν, που μαζί με όλες τις άλλες εισπρακτικές ο δανειολήπτης θα έχει να αντιμετωπίσει και την εφορία, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ η πρόταση του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος, να έχει, δηλαδή, τη δυνατότητα ο πολίτης να καταγγέλλει την εισπρακτική-δικηγορική εταιρεία μέσω του οικείου του δικηγορικού συλλόγου χωρίς να χρειάζεται να μετααβεί στην Αθήνα και να μπει σε έξοδα. Οι Δικηγορικοί Σύλλογοι πρέπει να δείξουν ότι βρίσκονται στο πλευρό του πολίτη και ότι καταδικάζουν τις παράνομες μεθόδους και πρακτικές συγκεκριμένων δικηγορικών γραφείων. Η ανάγκη για την υλοποίηση της συγκεκριμένης πρότασης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.