Αποφάσεις για τέλη και επίδομα θέρμανσης

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για δύο εκκρεμότητες που αφορούν εκατομμύρια φορολογούμενους.

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας και τις αλλαγές στο επίδομα θέρμανσης. Στην Καραγιώργη Σερβίας, η νέα υφυπουργός Οικονομικών Κατ. Παπανάτσιου με το επιτελείο της εξετάζουν αν είναι εφικτό να υλοποιηθούν άμεσα οι εξαγγελίες του πρώην αναπληρωτή υπουργού Τρ. Αλεξιάδη, με τις υπηρεσίες της Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων, όμως, να αναφέρουν ότι υπάρχουν τεχνικές δυσκολίες που δεν επιτρέπουν αλλαγές, με τις περισσότερες να εντοπίζονται στα τέλη κυκλοφορίας.

Το πιθανότερο είναι στα τέλη κυκλοφορίας από τα οποία αναμένονται έσοδα περίπου 1,1 δισ., να μην υπάρξει καμία αλλαγή, ενώ για το επίδομα θέρμασνης γίνεται προσπάθεια να υπάρξουν τροποποιήσεις. Έτσι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ακόμη και αυτοί που έχουν παλαιά αυτοκίνητα και περίμεναν μείωση των τελών θα κληθούν να πληρώσουν τα ίδια τέλη, τα οποία ανάλογα με τα κυβικά και το έτος πρώτης κυκλοφορίας κυμαίνονται:

  • Από 22 – 1.230 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν έως το 2000.
  • Από 22- 1.260 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από 2001 έως 2005
  • Από 22 έως 1.380 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από 2006 έως 2010.
  • Για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων.

Το σχέδιο του πρώην αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη προέβλεπε μειώσεις των τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά το 2000 έως και το 2005 και μεγαλύτερες για όσα κυκλοφόρησαν πριν το 2000 προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων στην εφορία.

Επίδομα θέρμανσης
Οσον αφορά στο επίδομα θέρμανσης η πρόταση Αλεξιάδη προέβλεπε αλλαγές στη γεωγραφική κατανομή των δικαιούμενων ποσοτήτων επιδοτούμενου καυσίμου, με ανάδειξη των κλιματικών συνθηκών. Για παράδειγμα, οι ορεινές περιοχές θα περάσουν στην πρώτη ζώνη, όπου το επίδομα είναι υψηλότερο και οι πεδινές θα παραμείνουν στη β΄ ζώνη, ενδεχομένως και κάποιες να μετατοπισθούν στη γ΄ ζώνη.

Ωστόσο το γεγονός ότι η κατηγοριοποίηση των δικαιούχων γίνεται με βάση τον ταχυδρομικό κώδικα, δυσκολεύει τις υπηρεσίες του υπουργείου να προχωρήσουν στον διαχωρισμό καθώς σε πολλές περιπτώσεις ο ίδιος ταχυδρομικός κώδικας ισχύει σε πεδινές και ορεινές περιοχές. Σημειώνεται ότι το ποσό που θα λάβουν οι περίπου 700.000 δικαιούχοι ανέρχεται στα 105 εκατ. ευρώ.