Φθηνότερα τέλη για μεταχειρισμένα εισαγόμενα Ι.Χ.
Μικρότερα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν για το 2017 οι κάτοχοι μεταχειρισμένων εισαγόμενων αυτοκινήτων. Και αυτό, γιατί για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας θα λαμβάνεται υπόψη το έτος πρώτης ταξινόμησης σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι το έτος ταξινόμησης στην Ελλάδα, δηλαδή ο χρόνος που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους. Με τον νέο υπολογισμό επηρεάζεται η παλαιότητα του αυτοκινήτου και μειώνονται τα τέλη κυκλοφορίας. Αυτό προκύπτει από εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης η εφαρμογή της οποίας θα οδηγήσει σε χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας τους ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων, λόγω μεγαλύτερης παλαιότητας. Για παράδειγμα, σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο Ι.Χ. 1.600 κυβικών από ευρωπαϊκή χώρα, το οποίο ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2004 αλλά η πρώτη ευρωπαϊκή ταξινόμηση ήταν το 2000, με το ισχύον σύστημα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 265 ευρώ. Με τις αλλαγές, από το 2017 τα τέλη κυκλοφορίας για το ίδιο αυτοκίνητο μειώνονται σε 250 ευρώ. Αλλο αυτοκίνητο 2.000 κ.ε. το οποίο ταξινομήθηκε στην Ελλάδα το 2005 και στην Ε.Ε. το 2000 καταβάλλονται σήμερα τέλη κυκλοφορίας 630 ευρώ. Με τις αλλαγές που προβλέπει η εγκύκλιος θα πληρώσει 615 ευρώ.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο η έννοια της «πρώτης ταξινόμησης» επανακαθορίζεται για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Κυκλοφορίας έτους 2017 και επόμενων στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης και επιβατικά δημοσίας χρήσης οχήματα. Συγκεκριμένα, όπου στις ισχύουσες έως σήμερα διατάξεις γίνεται αναφορά σε «οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα» αντικαθίσταται με την αναφορά σε «οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.)».
Κατά συνέπεια τα επιβατικά οχήματα που εισάγονται στην Ελλάδα μεταχειρισμένα από άλλες χώρες της ΕΕ/ΕΟΧ, λαμβάνεται πλέον υπόψη για την επιβολή των τελών κυκλοφορίας έτους 2017 και επομένων, η ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα η πρώτη ταξινόμησή τους σε χώρα της ΕΕ ή του ΕΟΧ και όχι η πρώτη ταξινόμησή τους στην Ελλάδα. Η εγκύκλιος έρχεται την ώρα που δεν είναι ξεκάθαρο τι και εάν θα αλλάξει για τα τέλη κυκλοφορίας όλων των αυτοκινήτων το 2017, με το υπουργείο Οικονομικών να προκρίνει πλέον οριακές αλλαγές αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας παλαιών αυτοκινήτων (στοχευμένες μειώσεις ώστε να ανακοπεί το κύμα καταθέσεων πινακίδων) χωρίς σαρωτικές αλλαγές του συστήματος υπολογισμού τους. Με την εγκύκλιο δεν επέρχεται η παραμικρή αλλαγή στα ισχύοντα τέλη των Ι.Χ πέραν των εισαγόμενων μεταχειρισμένων τα οποία επηρεάζονται μετά τη διάταξη νόμου.
Ωστόσο, το οικονομικό επιτελείο έχει διαρρεύσει ότι ενδεχομένως να γίνουν μικρές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2017 με στόχο να μειωθούν τα τέλη για τα παλαιά αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού, ώστε να περιορισθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων στην εφορία.