Ενέργειες κατά δικηγορικών – εισπρακτικών εταιρειών
Αυξάνεται το τελευταίο καιρό, όλο και περισσότερο, το φαινόμενο των τηλεφωνημάτων σε άτομα που έχουν απλήρωτους λογαριασμούς ή δάνεια από δικηγορικές εταιρείες ή γραφεία, τα οποία δηλώνουν ότι ενεργούν για λογαριασμό κάποιας τράπεζας ή εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, τη ΔΕΗ κλπ και καλούν για διευθέτηση ληξιπρόθεσμων χρεών που μπορεί να έχουν κάποιοι πολίτες.
Οι εταιρείες αυτές ή έχουν αγοράσει φθηνά την οφειλή κάποιου δανειολήπτη προς κάποια τράπεζα και πιέζουν για να πληρωθούν, ή ενεργούν για λογαριασμό κάποιας τράπεζας, μιας και πήραν ένα κομμάτι από την πίτα των κόκκινων δανείων, ή έχουν σύμβαση με εταιρείες στις οποίες μπορεί ένας καταναλωτής να έχει μια οφειλή.
Σε κάθε περίπτωση, όταν δέχεται ένα τέτοιο τηλεφώνημα ένας πολίτης που έχει χρέος το οποίο αδυνατεί να πληρώσει, κι επειδή υπάρχουν πολλές καταγγελίες και παράνομα για τη προσβλητική πολλές φορές συμπεριφορά αυτών που καλούν, οι νομικοί του Συνδέσμου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος συνιστούν στους πολίτες να προβαίνουν στις εξής καθ’ όλα νόμιμες ενέργειες.
– Ζητείστε τον αριθμό Μητρώου Δικηγορικού Συλλόγου του συγκεκριμένου δικηγόρου που ομιλεί μαζί σας.
Πολλές φορές καλούνε μη δικηγόροι που είναι απλά υπάλληλοι δικηγορικών γραφείων. Εσείς θα επιμείνετε να μιλήσετε με Δικηγόρο και μάλιστα θα ζητάτε τα πλήρη στοιχεία του καθώς και τον αριθμό Μητρώου του στον Δικηγορικό Σύλλογο που ανήκει.
-Ζητήστε να σας αποσταλεί πρώτα ταχυδρομικώς η σύμβαση εντολής που έχει υπογράψει ο συγκεκριμένος
δικηγόρος με τον πελάτη του, για λογαριασμό του οποίου σας καλεί (π.χ. Τράπεζα), πριν προβείτε σε οποιαδήποτε συνομιλία για τη διευθέτηση του χρέους ή ενημέρωση για την οφειλή.
-Ζητήστε επίσης να σας αποσταλεί ταχυδρομικώς ειδικό πληρεξούσιο έγγραφο προς τον συγκεκριμένο
δικηγόρο από την τράπεζα, εταιρεία κινητής κλπ, ώστε να γνωρίζετε ότι αυτός ενεργεί πράγματι για λογαριασμό της.
Αυτό θα «φρενάρει» τις ορέξεις κάποιων που νομίζουν ότι έχουν οποιαδήποτε εξουσία πάνω στους άλλους πολίτες και θα τους δείξει ότι μιλούν με ενημερωμένους πολίτες που γνωρίζουν τα δικαιώματά τους.