Συνέντευξη Τύπου για τη βελτίωση του δημόσιου χώρου από το Δήμο Θεσσαλονίκης
Συνέντευξη Τύπου με θέμα τις συντηρήσεις και τις παρεμβάσεις βελτίωσης του δημόσιου χώρου παραχώρησαν την Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015 ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς.
Στο πλαίσιο της συνέντευξης παρουσιάστηκε το σύνολο των παρεμβάσεων του Δήμου όσον αφορά τα τεχνικά έργα και τις εργασίες συντήρησης σε όλες τις δημοτικές κοινότητες.
Ο Γιάννης Μπουτάρης αναφέρθηκε στις μεγάλες παρεμβάσεις του Δήμου, όπως η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας, ο Φραγκομαχαλάς και η Νέα Παραλία αλλά και στις εργασίες μικρότερης κλίμακας, όπως η συντήρηση και βελτίωση υπαίθριων χώρων, η άρση επικινδυνότητας των πεζοδρομίων και τις εργασίες που εξασφαλίζουν την προσβασιμότητα σε όλους τους δημότες, χαρακτηρίζοντάς τα στο σύνολό τους εξίσου σημαντικά για την ποιότητα ζωής στην πόλη. «Στο φετινό τεχνικό πρόγραμμα το βάρος πέφτει στις συντηρήσεις, οι οποίες, μπορεί να φαίνονται ασήμαντες, όμως στην πραγματικότητα κρατούν την πόλη όρθια και ευπρεπή» τόνισε ο Δήμαρχος.
Ακόμη, όπως ανέφερε ο ίδιος, στον τομέα του δημοτικού φωτισμού γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια, ώστε να βελτιωθεί, να γίνει πιο οικονομικός και να επιβαρύνει τελικά λιγότερο το περιβάλλον.
Ο Γιάννης Μπουτάρης επισήμανε ότι στη λογική της Διοίκησης σημαντική θέση έχει η αναζήτηση χορηγιών τόσο για την κατασκευή νέων πάρκων ή χώρων άθλησης στις γειτονιές όσο και για τον φωτισμό των Βυζαντινών μνημείων, δεδομένης της έλλειψης πόρων που γνωρίζει η Αυτοδιοίκηση.
«Βασική προϋπόθεση για να δούμε μια πόλη καλύτερη είναι να κινητοποιηθούν τόσο οι κάτοικοι όσο και οι δημοτικές Κοινότητες, προκειμένου να γίνει πράξη η φροντίδα της γειτονιάς από τους ίδιους τους κατοίκους της, επικουρικά προς τις δράσεις του Δήμου» κατέληξε ο Δήμαρχος.
Αναφερόμενος πιο αναλυτικά στις παρεμβάσεις του Δήμου, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Θανάσης Παππάς, τόνισε ότι είναι διαρκής η προετοιμασία μελετών που αφορούν τις συντηρήσεις, ενώ στο σχεδιασμό συμπεριλαμβάνεται η συγκέντρωση όλων των τεχνικών υπηρεσιών σε ένα μεγάλο εργοτάξιο, στην περιοχή των Κωνσταντινουπολίτικων. «Η αναδιαμόρφωση των δομών μαζί με την ενοποίηση των αιτημάτων των πολιτών σε μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, μπορούν να αποτελέσουν παρακαταθήκη για το μέλλον και είναι η πρώτη πτυχή του προγραμματισμού» είπε ο Αντιδήμαρχος και συμπλήρωσε: «Μία δεύτερη πτυχή είναι οι άμεσες και στοχευμένες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για τη βελτίωση της καθημερινότητας. Το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2015 συνάντησε σημαντικές καθυστερήσεις και αυτό πρέπει να επιλυθεί, ώστε να ανταποκριθούμε στα αιτήματα όλων των δημοτικών κοινοτήτων. Η τρίτη πτυχή αφορά τη δημιουργία μιας ‘’κουλτούρας’’ συντήρησης των έργων και την εδραίωση ενός συστήματος προειδοποίησης από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, που θα ενημερώνει και για τις δημοτικές κτιριακές εγκαταστάσεις, που οφείλουμε να φροντίσουμε, εναρμονιζόμενοι και με τους κανονισμούς της ΕΕ, περί ενεργειακής αξιοποίησης και εξοικονόμησης».
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο ίδιος στην αντιμετώπιση των γκράφιτι. «Κάποιοι χαλάνε τα έργα που κάνουμε. Εμείς θα χαλάμε τους βανδαλισμούς μέχρι να κουραστούν αυτοί που τους κάνουν. Η ατιμωρησία πρέπει να σταματήσει» είπε χαρακτηριστικά ο Θανάσης Παππάς. Σχετικά με την αναμόρφωση της Νέας Παραλίας, ο Αντιδήμαρχος προανήγγειλε παρεμβάσεις στους Κήπους του Νερού και στα περίπτερα, για τα οποία διευκρίνισε ότι σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, θα επιδιωχθεί η αξιοποίησή τους, ώστε έως το ερχόμενο καλοκαίρι να δοθεί μια νέα διάσταση στους συγκεκριμένους δημόσιους χώρους. Ακόμη, αναφέρθηκε σε πολλά έργα του Δήμου Θεσσαλονίκης που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν μεταξύ άλλων στη συντήρηση και επισκευή παιδικών χαρών, σε αναπλάσεις πάρκων, ασφαλτοστρώσεις δρόμων, αποκατάσταση και δημιουργία ποδηλατοδρόμων και την αντικατάσταση φωτιστικών με λαμπτήρες τύπου Led.
Τέλος, όσον αφορά τα πεζοδρόμια, ο Θανάσης Παππάς, ανέφερε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου διενεργούν καθημερινούς ελέγχους και όπου εντοπίζονται προβλήματα συντήρησης, ενημερώνονται οι υπόχρεοι παρόδιοι ιδιοκτήτες, προκειμένου να ανταποκριθούν. «Από την αρχή του έτους έχουν αποσταλεί 450 επιστολές σε υπόχρεους και σε ποσοστό άνω του 10% οι πολίτες έχουν ανταποκριθεί» κατέληξε.