Κινητοποίηση εκπαιδευτικών – γονέων στο ΥΜΑΘ
Ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και λειτουργικά και οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζουν σχολικές μονάδες στη Θεσσαλονίκη και άλλες περιφερειακές ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας, έναν μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους.
Εκπαιδευτικοί και γονείς μαθητών θα πραγματοποιήσουν αύριο Τετάρτη, στις 2 μετά το μεσημέρι, παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μακεδονίας- Θράκης, με αίτημα την επίλυση των προβλημάτων, που πιο έντονα είναι στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής.
Την κινητοποίηση στο ΥΜΑΘ διοργανώνουν οι ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης, Σύλλογοι Δασκάλων και Σύλλογοι Γονέων, ενώ προς διευκόλυνση των εκπαιδευτικών, που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαμαρτυρία, τα διοικητικά συμβούλια των εν λόγω Ενώσεων κήρυξαν 2ωρη στάση εργασίας, τόσο για τον πρωινό, όσο και για τον απογευματινό κύκλο μαθημάτων (12.00-14.00 και 14.00-16.00).
Σύμφωνα με στοιχεία, που επικαλούνται οι Ενώσεις, σε κοινό ανακοινωθέν που εξέδωσαν “στα δημοτικά σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης τα κενά σε δασκάλους, εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και ειδικής αγωγής είναι 333 και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στον νομό Θεσσαλονίκης είναι περισσότερα από 300”.
“Διεύθυνση Εκπαίδευσης: Μέχρι τέλος του μήνα θα καλυφθούν τα περισσότερα κενά”
Οι ελλείψεις, που αντιμετωπίζουν τα σχολεία, εξετάστηκαν σε δύο τηλεδιασκέψεις, που είχαν οι διευθυντές των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ενώ την ερχόμενη Παρασκευή θα έχουν την πρώτη τους συνάντηση με τον υπουργό, Νίκο Φίλη. “Με τον ρυθμό που έχουν αρχίσει οι προσλήψεις αναπληρωτών, εκτιμούμε, ότι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα καλυφθεί το μεγαλύτερο μέρος των κενών μέχρι το τέλος του μήνα. Γίνονται προσλήψεις αναπληρωτών συνεχείς, ανά δύο τρεις μέρες”, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης.
“Δημοτικά σχολεία: Ζητούνται δάσκαλοι, χλωρίνη και… βιβλία γαλλικών/γερμανικών”
Στις επτά Περιφερειακές Ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη, Ημαθία, Κιλκίς, Πέλλα, Πιερία, Σέρρες, Χαλκιδική) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υπάρχουν συνολικά 466 κενά. Όπως διευκρίνισε ο κ.Ανανιάδης από αυτά 98 αφορούν σε θέσεις δασκάλων (εκ των οποίων οι 48 στη Χαλκιδική) και 35 σε θέσεις νηπιαγωγών (εκ των οποίων 10 στη Χαλκιδική), 40 γυμναστών (μέρος τους θα καλυφθεί από πλεόνασμα γυμναστών στη Β’βάθμια), 44 Πληροφορικής, 44 αγγλικών, 15 γερμανικών, 62 μουσικής, 75 καλλιτεχνικών, 54 θεατρικής αγωγής. Σε ό,τι αφορά τους δασκάλους και νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, ο κ. Ανανιάδης διευκρίνισε ότι “είχαμε 241 κενά και στείλανε 233 αναπληρωτές”.
Από την πλευρά των εκπαιδευτικών, πάντως, εκφράζεται ανησυχία για τον ρυθμό, με τον οποίο καλύπτονται τα κενά. “Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα κενά που υπάρχουν και τα οποία είναι πιο έντονα στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής, δεν προβλέπεται, με τους ρυθμούς που τοποθετούνται οι αναπληρωτές, να καλυφθούν μέχρι τα Χριστούγεννα. Οι δάσκαλοι, ειδικά στα ολοήμερα σχολεία, εργάζονται υπερωριακά, για να καλύψουν τις ανάγκες”, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής αιρετός στο Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΠΥΣΠΕ) Περιφερειακής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, Ανδρέας Μαυρίδης.
Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά προβλήματα των σχολείων, αυτά , σύμφωνα με τις ενώσεις και τους συλλόγους των εκπαιδευτικών προκύπτουν από τη “μείωση κατά 10% των χρημάτων των σχολικών επιτροπών, με την 3η δόση επιχορήγησης να μην έχει δοθεί από τις αρχές καλοκαιριού και την καθαριότητα των σχολείων στον αέρα, με απλήρωτους και χωρίς συμβάσεις εργαζόμενους”, ενώ “στα σχολεία που ανήκουν στη δύναμη του Δήμου Θεσσαλονίκης δεν έχουν πάρει ούτε τη 2η δόση”. Αποτέλεσμα της μη καταβολής των επιχορηγήσεων, όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, είναι η αδυναμία των σχολικών μονάδων να καλύψουν τις λειτουργικές τους δαπάνες και σημαντικές ελλείψεις σε αναλώσιμα και καθαριστικά (χλωρίνες, απολυμαντικά κ.λπ.).
Στα σχολεία του Δήμου Θεσσαλονίκης πρόβλημα υπήρξε στις παραγγελίες των βιβλίων γαλλικών και γερμανικών για την Ε’ και την ΣΤ’ τάξη, τα οποία δεν έχουν έλθει ακόμη, καθώς όπως ανέφερε ο κ.Μαυρίδης “η Σχολική Επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης δεν έχει πληρώσει ακόμη στον εκδοτικό οίκο ούτε τα βιβλία της περσινής παραγγελίας”.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των σχολικών επιτροπών, ο κ.Ανανιάδης διευκρίνισε ότι “είμαστε σε επικοινωνία με τις διοικήσεις των Δήμων και ενημερωνόμαστε και ασκούμε πίεση για την επίλυση προβλημάτων, αλλά δεν έχουμε δυνατότητα παρέμβασης στα ζητήματα των σχολείων, για τα οποία την ευθύνη έχουν οι σχολικές επιτροπές “.
“Προβλήματα στέγασης στη δευτεροβάθμια”
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα κενά εκπαιδευτικών εντοπίζονται κυρίως στις ειδικότητες των μαθηματικών και των βιολόγων. Σε ό,τι αφορά τους βιολόγους, ο κ.Ανανιάδης, γνωστοποίησε ότι η διεύθυνση εκπαίδευσης προσανατολίζεται στην κάλυψη των κενών από τον τομέα Υγείας- Πρόνοιας, καθώς οι γιατροί έχουν το μάθημα ως δεύτερη ανάθεση.
Σύμφωνα με στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (τελευταία ενημέρωση 8/10), στις 7 Ενότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας τα κενά ανέρχονται σε 310 και τα πλεονάσματα σε 179, ενώ στην ειδική αγωγή καλύφθηκε μέρος των κενών με 215 προσλήψεις.
“Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στη Θεσσαλονίκη, υπάρχουν κενά σε σχολεία ειδικής αγωγής και στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία”, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Β’ ΕΛΜΕ-Θ, Θεόδωρος Αζούδης. “Κάποια από αυτά τα κενά ενδέχεται να μην καλυφθούν καθόλου”, πρόσθεσε ο κ.Αζούδης, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι “το καλλιτεχνικό σχολείο Θεσσαλονίκης δεν έχει καθηγητή χορού, ήτοι μία από τις τρεις ειδικότητες, ενώ πέρυσι δεν ήλθε καθηγητής, παρά μόνο για τις εξετάσεις”.
Σύμφωνα με τον κ.Αζούδη το Ε’ Διαμέρισμα της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα σχολικής στέγης (5ο Γυμνάσιο, 14-21ο Γυμνάσιο-Λύκειο, 19ο Γυμνάσιο, 2ο Λύκειο Θέρμης), ενώ συνολικά τα σχολεία του Δήμου αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, καθώς “εκτός του ότι δεν έχουν πάρει τη δεύτερη δόση της επιχορήγησης από τη σχολική επιτροπή, ό,τι έρχεται φεύγει στην πληρωμή των λογαριασμών του φυσικού αερίου”.
Σύμφωνα με στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, για προβλήματα που σχετίζονται είτε με κενά εκπαιδευτικών, είτε με ελλείψεις υλικοτεχνικού εξοπλισμού, είτε με τη σχολική μεταφορά, υπό κατάληψη τελούν 13 σχολεία σε όλη την Κεντρική Μακεδονία (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ).