Το Μετρό απασχόλησε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

«Οι αστοχίες και οι καθυστερήσεις που προέκυψαν από τις κακές αρχικές εκτιμήσεις για το Μετρό δημιούργησαν μια κατάσταση κι έπρεπε να βρεθεί “αποδιοπομπαίος τράγος”. Η πολιτεία θεώρησε πως αυτός ο “αποδιοπομπαίος τράγος” μπορούσε να ήταν ο Δήμος», ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου σε ειδική σημερινή συνεδρίαση για το θέμα του Μετρό και το σταθμό της οδού Βενιζέλου.
Ο κ.Μπουτάρης αναφέρθηκε στην πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης, που έγινε αποδεκτή από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, σύμφωνα με την οποία θα δημιουργηθεί μια υπόγεια διάβαση από την πλατεία Αλκαζάρ προς την πλατεία Καπνεργατών, κάτω από την Εγνατία, ώστε ο κόσμος να διασχίζει την Εγνατία υπογείως και να βρίσκεται μέσα στον αρχαιολογικό χώρο και το οδόστρωμα να αποδοθεί στην κυκλοφορία και να απομακρυνθούν οι λαμαρίνες του εργοταξίου, απελευθερώνοντας την τοπική αγορά.
«Κάποιοι λένε ότι εξαιτίας αυτής της πρότασής μας δεν θα γίνει ο Σταθμός Βενιζέλου. Ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης άλλαξε τη θέση του για το Σταθμό Βενιζέλου», είπε ο κ.Μπουτάρης, υπογραμμίζοντας: «Η θέση μας ήταν και παραμένει «Μετρό και Αρχαία», «και Σταθμός και Αρχαία», όπως την έχουμε διατυπώσει αμέτρητες φορές μέχρι σήμερα».
Ο Γιάννης Μπουτάρης χαρακτήρισε το έργο του Μετρό νέο «γεφύρι της Άρτας» και τον εαυτό του «τον πρωτομάστορα». «Όσοι πολεμούν λυσσασμένα την πρόταση του Δήμου, είναι μια υποκρισία για να κρυφτούν σε μεγάλο βαθμό οι όποιες ευθύνες και τα λάθη, της Αττικό Μετρό και των υπουργείων. Είναι το καινούριο “γεφύρι της Άρτας”, και να φορτώσουν όλες τις ευθύνες στα αρχαία και στο Δήμο Θεσσαλονίκης που κάνει τη δουλειά του. Και βεβαίως, αφού δεν υπάρχει πρωτομάστορας να ψάξουν τη γυναίκα του, πάρτε τον δήμαρχο και κάντε ό,τι θέλετε».
Ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο οποίος έδωσε το παρών στη συνεδρίαση, υποστήριξε πως «δυσκολίες υπάρχουν, τίποτα δεν είναι ακατασκεύαστο στο κόσμο, όμως υπάρχει κόστος, χρόνος, αβεβαιότητες. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να αφήσουμε το έργο και την πόλη χωρίς το Μετρό για ένα σταθμό. Για το δέντρο δεν θα χάσουμε το δάσος».
Σε διευκρίνισή του ο κ.Κωνσταντινίδης συμπλήρωσε πως η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης που παρουσιάστηκε από την αρχαιολόγο, Αλέκα Αλεξοπούλου, «σε θεωρητικό επίπεδο είναι εφικτό, πρακτικά όμως δεν μπορούν να υπάρξουν οι αρχαιότητες χωρίς να μετακινηθούν».
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Σταύρος Καλαφάτης, στην τοποθέτησή του, έκανε λόγο για «συνεδρίαση παρωδία», ενώ κατηγόρησε τον δήμαρχο, Γιάννη Μπουτάρη, πως «πολιτικά δεν κάνει ό,τι μπορεί για να γίνει το έργο ολοκληρωμένο».
Η Ρία Καλφακάκου, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη: Ανοιχτή Πόλη», ανέφερε πως «ήρθαμε εδώ μη ξέροντας καλά-καλά τι έχει συμβεί. Γιατί ο δήμαρχος δεν έκανε μια διαβούλευση; Το ζητούμενο είναι να κατασκευαστεί το Μετρό και να διαφυλαχτούν τα αρχαία».
Ο Γιάννης Δελής από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» είπε πως «ο σταθμός της Βενιζέλου δεν πρέπει να καταργηθεί αλλά να λειτουργήσει». Η Ελεάννα Ιωαννίδου από τις «Γειτονιές σε Δράση» εξέφρασε την άποψη πως το «έργο φαίνεται πως δεν μπορεί να γίνει και να ολοκληρωθεί, ενώ δεν υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη από την Αττικό Μετρό για απόσπαση και επανατοποθέτηση», ενώ από την παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη» ο Γιώργος Ρακκάς υποστήριξε ότι «δεν έχει δείξει καμία σοβαρότητα η πολιτεία και είναι ντροπή για το κράτος».
Στη σύσκεψη έδωσαν το παρών και αναφέρθηκαν στο θέμα του μετρό ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Μάρδας και οι βουλευτές Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, Σωκράτης Φάμελλος, Τάσος Κουράκης, Ελενα Ράπτη, Σάκης Βαρδαλής, καθώς και εκπρόσωποι επιμελητηρίων και φορέων της πόλης, που άσκησαν κριτική στη διοίκηση Μπουτάρη και απαίτησαν να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το έργο του Μετρό.