Τα πειθαρχικά και η κοροϊδία των πολιτών

 

Στην εποχή της κρίσης, της χρεοκοπίας και του μνημονίου ο πολίτης βλέπει καθημερινά τα δικαιώματά του να καταπατούνται και προσπαθεί να βρει έναν τρόπο να βρει το δίκιο του. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία ο πολίτης που πιστεύει ότι αδικείται έχει το δικαίωμα να προσφύγει σε διάφορες υπηρεσίες, όπως το Συνήγορο του Καταναλωτή, το Συνήγορο του Πολίτη, τη γενική γραμματεία του Καταναλωτή, τις επιτροπές φιλικού διακανονισμού κλπ. Φυσικά, διατηρεί πάντοτε το δικαίωμα να απευθυνθεί στη Δικαιοσύνη.

Η διαφορά όλων αυτών των ανεξαρτήτων αρχών και της προσφυγής στα δικαστήρια είναι ότι οι Ανεξάρτητες Αρχές είναι δωρεάν, ενώ η προσφυγή στη Δικαιοσύνη κοστίζει ακριβά. Τι γένεται όμως όταν ένας πολίτης αποφασίζει να απευθυνθεί στις Α.Α. προκειμένου να βρει το δίκιο του; Μελετώντας δεκάδες υποθέσεις εύκολα βγάζουμε το συμπέρασμα ότι δεν γίνεται απολύτως τίποτα! Όσο υπερβολικό και αν ακούγεται αυτό, είναι αληθινό πέρα ως πέρα. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και οι παρόμοιες Ανεξάρτητες Αρχές, όταν διαχειρίζονται π.χ. μια καταγγελία για παράνομες χρεώσεις τραπεζών, τότε ενημερώνουν τον πολίτη ότι έχουν μόνο συμβουλευτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να πράξουν κάτι συγκεκριμένο, παρά μόνο να ενημερώσουν την Τράπεζα της Ελλάδος, σαν ένας ταχυδρόμος πολυτελείας. Αν ένας πολίτης θέλει να προσφύγει στις επιτροπές φιλικού διακανονισμού θα απογοητευτεί, καθώς ενώ η υποχρεωτική η λειτουργία τους, στην ουσία δεν έχουν καν συσταθεί.

Επιπλέον, αν θέλει να καταγγείλει κάποια δικηγορική εταιρεία για διάφορους λόγους, θα πρέπει να ταξιδέψει στην έδρα του Δικηγορικού Συλλόγου που ανήκει η εταιρεία, να επωμιστεί όλα τα έξοδα του ταξιδίου, να πληρώσει σχετικό παράβολο και να προσλάβει και ένα δικηγόρο. Φυσικά, τα χρήματα είναι πολλά, αλλά ακόμα και αν αποφασίσει να τα πληρώσει ο καταγγέλλων, το αποτέλεσμα θα είναι μία πειθαρχική ποινή-χάδι στη δικηγορική εταιρεία… Είναι πασίγνωστο πως «κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει» για αυτό το λόγο ποτέ τα πειθαρχικά συμβούλια κάθε είδους δεν τιμωρούν τους συναδέλφους τους.

Η μοναδική λύση και εν τέλει το μοναδικό όπλο που έχει στα χέρια του ο αδικημένος Έλληνας είναι η προσφυγή στα όργανα της Δικαιοσύνης. Μόνο έτσι μπορεί να διεκδικήσει  το δίκιο του και να ελπίζει ότι κάτι μπορεί να αλλάξει. Η προσφυγή στις Ανεξάρτητες Αρχές είναι κοροϊδία και χαμένος χρόνος, καθώς φαίνεται ότι δημιουργήθηκαν μόνο για να διοριστούν ημέτεροι και όχι για το συμφέρον των πολιτών. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών απορρίπτει το αίτημα του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος να μπορεί να εξετάζεται η καταγγελία στην έδρα του δικηγορικού συλλόγου του καταγγέλλοντα και όχι της δικηγορικής εταιρείας.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δανειοληπτών Β. Ελλάδος κ. Χαράλαμπος Περβανάς προτρέπει τους πολίτες να προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη όταν αντιλαμβάνονται παρανομίες από τράπεζες, δημόσιες υπηρεσίες κλπ. Μόλις σήμερα ο Σύλλογος υπέβαλε μήνυση κατά της προϊσταμένης σε υποκατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία παραβίασε τον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας αρνούμενη να καταθέσει γραπτώς την προσφορά της τράπεζας για ρύθμιση οφειλής. Η τράπεζα παραβιάζοντας όλους τους νόμους  προσπάθησε να εκβιάσει τον δανειολήπτη και στην ουσία να τον αναγκάσει να υπογράψει μία συμφωνία, χωρίς να του δώσει το δικαίωμα να διαβάσει το κείμενο!

Απόσπασμα από τη μήνυση: