Συνάντηση του Ανεξάρτητου Βουλευτή Αριστείδη Φωκά με τον πρόεδρο των Κ.Τ.Ε.Λ Θεσσαλονίκης
Συνάντηση με τον πρόεδρο των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Στέφανο Τσόλη, είχε χθες ο ανεξάρτητος Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, Άρης Φωκάς, και ο πρόεδρος των Κ.Τ.Ε.Λ Θεσσαλονίκης, Στέφανος Τσόλης..
Ο πρόεδρος των Κ.Τ.Ε.Λ Θεσσαλονίκης, ο κ. Τσόλης, ανέφερε ενδεικτικά πως τα ΚΤΕΛ από υπερ-οργανισμός που ήταν στο παρελθόν κατάντησε να χειρίζεται στην ουσία πλέον μόνο τη γραμμή των Αθηνών, η οποία , όμως, απελευθερώνεται σε έναν χρόνο, όπου και θα υπάρξει εκ νέου διαγωνισμός για τη διαχείρισή της. Τα προβλήματα αυτά προκύπτουν κυρίως από το γεγονός πως τα Κ.Τ.Ε.Λ. δεν έλαβαν ποτέ τα χρωστούμενα ύψους 3.000.000 ευρώ του Ο.Α.Σ.Θ προς αυτούς, τα οποία αφορούσαν γραμμές (άγονες γραμμές) στον Νομό Θεσσαλονίκης.
Για τις υποτιθέμενες συζητήσεις μεταξύ Κ.Τ.Ε.Λ και Υπουργείου Μεταφορών, ο κ. Τσόλης απάντησε πως οι συζητήσεις αυτές αφορούσαν διάφορες γραμμές της περιφέρειας της Θεσσαλονίκης. Ο κ. Τσόλης επεσήμανε, επίσης, πως τα Κ.Τ.Ε.Λ ζητούν τα χρήματα να δίνονται προκαταβολικά και χωρίς καθυστερήσεις, το κόστος εισιτηρίου δε θα άλλαζε, αλλά ούτε και η συχνότητα των δρομολογίων και το προσωπικό θα παρέμενε ως έχει. Το μόνο που θα άλλαζε θα ήταν η ποιότητα του στόλου, η οποία θα βελτιωνόταν, αφού τα λεωφορεία των Κ.Τ.Ε.Λ διαθέτουν τις κατάλληλες προδιαγραφές. Τέλος, ο κ. Τσόλης υπογράμμισε πως τα «υποθετικά» αυτά χιλιόμετρα για τα οποία υπήρχαν συζητήσεις, κοστίζουν στον Ο.Α.Σ.Θ 15.000.000 τον χρόνο, ενώ στο Κ.Τ.Ε.Λ θα κόστιζαν 4.000.000 τον χρόνο. Αυτό συμβαίνει, διότι η χιλιομετρική κοστολόγηση στον Ο.Α.Σ.Θ ξεπερνάει τα 4 ευρώ, ενώ στα Κ.Τ.Ε.Λ. θα ανερχόταν στα 1.86 ευρώ το χιλιόμετρο. Έτσι, το κράτος θα εξοικονομούσε χρήματα.
Από την πλευρά του ο Αριστείδης Φωκάς επισήμανε πως «τα ΚΤΕΛ μπορεί να λέγεται πως είναι ένας ιδιωτικός οργανισμός, αλλά στην ουσία είναι ένας συνεταιριστικός φορέας 70 χρόνων, ανθρώπων που ζουν στην περιφέρεια της Θεσσαλονίκης. Έτσι, όποια χρήματα δίνονται στα ΚΤΕΛ, δεν φεύγουν στο εξωτερικό, αλλά γυρνάνε στην περιφέρεια της Θεσσαλονίκης, και δίνονται δουλειές σε ανθρώπους της περιφέρειας της Θεσσαλονίκης. Από τη στιγμή που οι υποτιθέμενες συζητήσεις δεν αλλάζουν το εισιτήριο του λεωφορείου και τα δρομολόγια παραμένουν το ίδιο συχνά, αλλά και ο ΟΑΣΘ κρατάει τα λεωφορεία που έχει για το κέντρο της Θεσσαλονίκης, είναι μια επικερδής για όλους κατάσταση. Έχουμε προτείνει και στο παρελθόν, ουκ ολίγες φορές, τρόπους βελτίωσης των συνθηκών εργασίας, αύξηση στόλου και δρομολογίων, ενώ ζητήσαμε 100 νέα λεωφορεία, για τα οποία η διοίκηση του ΟΑΣΘ και τελικά από τότε μέχρι σήμερα δεν έγινε καμία κίνηση».
Σχετικά με τη νέα τροπολογία, ο κ. Τσόλης ενημέρωσε τον κύριο Φωκά για το περιεχόμενό της και ανέφερε πως το Κ.Τ.Ε.Λ. ενδιαφέρεται για οποιαδήποτε βιώσιμη(και όχι κερδοφόρο) λύση.
Ο κ. Φωκάς σημείωσε, τέλος, πως κανείς δε φαίνεται να γνωρίζει τη χρονική διάρκεια των συμβάσεων μεταξύ ΟΣΕΘ και εκτελεστικών φορέων συγκοινωνίας, και αυτό θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα.