Στο βυθό της γραφειοκρατίας η θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης
Χρονοδιάγραμμα κατασκευής υποδομών και παράδοσης του έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, ζητά ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, από τρεις συναρμόδιους υπουργούς (Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος, Υποδομών) με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή.
«Ένα έργο “ώριμο” προ πολλού, με υπογεγραμμένη προγραμματική σύμβαση μεταξύ Εγνατίας Οδού και εμπλεκόμενων Δήμων από το 2014, αλλά και ολοκληρωμένες μελέτες, δεν δικαιολογείται να περιμένει επί τρία χρόνια την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων», τονίζει ο κ. Καλαφάτης. «Η καθυστέρηση έχει αποκτήσει πλέον χαρακτηριστικά εσκεμμένης παρεμπόδισης ενός έργου πνοής για τη Θεσσαλονίκη.»
Στην ερώτηση τονίζεται πως η διϋπουργική Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων που είναι αρμόδια να εγκρίνει την ΜΠΕ, ώστε να προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου, παρέμεινε ανενεργή για περισσότερο από έναν χρόνο, με αποτέλεσμα τη σώρευση των υποθέσεων, που σε συνδυασμό με την αντίθεση του Υπουργείου Περιβάλλοντος για συγκεκριμένο τμήμα του έργου που αφορά κτιριακές υποδομές στις εξέδρες εντός της θάλασσας, επέφεραν την μεγάλη καθυστέρηση. Ο κ. Καλαφάτης, ζητά τις τελικές εισηγήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και πλήρη ενημέρωση για την πορεία του έργου.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ:
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΑΡ.ΠΡ.:3250/6-2-2018
ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Η γραφειοκρατία τροχοπέδη της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη»
Την ανάσυρσή του περιμένει εδώ και δύο χρόνια από το βυθό της γραφειοκρατίας το έργο της δημιουργίας θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη. Η προγραμματική σύμβαση του έργου έχει υπογραφεί μεταξύ της Εγνατίας Οδού Α.Ε, της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και των Δήμων,Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού από τον Φεβρουάριο του 2014. Οι αναγκαίες μελέτες έχουν εκπονηθεί, η απαραίτητη χρηματοδότηση θα προέλθει από το Πλαίσιο Στήριξης 2014-2020 και το έργο θεωρείται ήδη προ πολλού ώριμο. Η μόνη εκκρεμότητα είναι η εξέταση και η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων.
Η εν λόγω διϋπουργική Επιτροπή, μη οριζομένων των εκπροσώπων από τα εμπλεκόμενα Υπουργεία, δε συγκροτήθηκε σε σώμα, δεν πραγματοποίησε καμία συνεδρίαση και έτσι παρέμεινε ανενεργή για περισσότερο από έναν χρόνο, ώστε η σώρευση των υποθέσεων που εκκρεμούσαν προς εξέτεταση αλλά και η αντίθεση του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, για συγκεκριμένο μέρος του έργου, δεν επέτρεψε την ταχεία εξέταση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων για τη θαλλάσια αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη.
Η καθυστέρηση της διαδικασίας έχει αποκτήσει πλέον χαρακτηριστικά ηθελημένης παρεμπόδισης υλοποίησης ενός έργου πνοής για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, καθώς, ως γνωστόν, εξυπηρετείται μόνον από ένα μέσο μαζικής μεταφοράς το οποίο, πέραν των πολλών προβλημάτων του, είναι αυτονόητο πως και εγγενώς δεν μπορεί να ικανοποιήσει της ανάγκες των επιβατών.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
Προτίθεστε να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες επιτάχυνσης των διαδικασιών εξέτετασης των ζητημάτων και επίλυσης των εναπομείναντων προβλημάτων που έχουν ανακύψει, ώστε να δρομολογηθεί η δημοπράτηση του έργου; Σε ποιο στάδιο βρίσκεται σήμερα η διαδικασία εξέτασης στην Ε.Σ.Α.Λ;
Ποια είναι η τελική εισήγηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε σχέση με την αντίθεσή του για τις κτηριακές υποδομές στις σχεδιαζόμενες εξέδρες εντός της θάλασσας, όπου και προβλέπεται να λειτουργούν εκδοτήρια και χώρος αναμονής για τους επιβάτες; Ποια λύση προκρίνει;
Ποιο είναι πλέον το τελικό χρονοδιάγραμμα περάτωσης και παράδοσης του έργου;