Συνέντευξη Σπίρτζη στην ΕΡΤ3

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκπομπή «Επικοινωνία» της ΕΡΤ3 και τους δημοσιογράφους κ. Θεοδώρα Αυγέρη και κ. Δημήτρη Παπαγρηγορίου

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αύριο είναι η συνάντηση του υπουργού. Καλησπέρα κ. υπουργέ από τη Θεσσαλονίκη. Με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Καλησπέρα σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι περιμένουμε από αυτή και την Τετάρτη περιμένει την απόφαση για τα ασφαλιστικά μέτρα. Την προσφυγή του ΟΑΣΘ σε βάρος των εργαζομένων. κ. υπουργέ τώρα έχουμε δύο εικόνες. Η μια είναι η καθημερινή εικόνα οι εργαζόμενοι που είναι απλήρωτοι, ας το δούμε κι αυτό, δηλαδή το σήμερα, για συγκεκριμένους μήνες συν κάποιο μέρος και από το δώρο του Πάσχα και η ταλαιπωρία των επιβατών και από την άλλη είναι η πιο μεγάλη εικόνα, είναι οι αλλαγές που εσείς έχετε εξαγγείλει για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης συνολικά και για τις αλλαγές στον ΟΑΣΘ. Να ξεκινήσουμε λίγο από τα καθημερινά και να πάμε λίγο στα πιο μακροπρόθεσμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Να ξεκινήσουμε.  Ζούμε πάλι το ίδιο έργο, την ίδια ταινία, χωρίς να περιμένουμε ότι θα αλλάξει κάτι αυτή τη φορά. Ποιο είναι αυτό το έργο ; Όποτε ο ΟΑΣΘ ως οργανισμός έχει να λαμβάνει ή έχει κάποιες αποφάσεις σε σχέση με διοικητικά δικαστήρια, που γνωρίζετε πάρα πολύ καλά, ότι είναι μία διεθνής πρωτοτυπία αυτό που προβλέπεται ως διαιτησία του οργανισμού  Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης… τελείως τυχαία, έχουμε δύο τουλάχιστον μήνες απλήρωτους τους εργαζόμενους, τα δεδουλευμένα, τους εργαζόμενους να κινητοποιούνται και κυρίως τους πολίτες να ταλαιπωρούνται. Αυτό το έργο το ζήσαμε και πέρυσι. Αν θέλετε τη θέση μου, είναι πραγματικά αθλιότητα να μην έχουν πληρωθεί οι εργαζόμενοι, από οποιονδήποτε, ιδιαίτερα από έναν οργανισμό όμως, σαν τον ΟΑΣΘ, ο οποίος λαμβάνει εκατοντάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο χωρίς να υπάρχει μία ημέρα καθυστέρηση του υπουργείου Μεταφορών. Σε μια προσπάθεια που, κάθε στιγμή επιδιώκει, να διπλασιάσει επί της ουσίας την επιδότηση, τα χρήματα της επιδότησης, από διεκδικήσεις που έχει, είτε από το υπουργείο Παιδείας είτε από το υπουργείο Εργασίας. Αυτή λοιπόν είναι η κατάσταση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν η διαιτησία κ. υπουργέ έβγαλε απόφαση του ’14.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Η διαιτησία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η διαιτησία για τα 4,5 εκατομμύρια. Του ’14 είναι αυτό. Που σημαίνει ότι από το ’14 έχει να πληρώσει το κράτος ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Ναι, ναι. Αυτό είναι για το 2014. Ε, όχι βέβαια. Για να υπάρχει πλήρης εικόνα, υπάρχουν δύο ειδών αν θέλετε επιδοτήσεις στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Είναι η τακτική επιχορήγηση, σύμφωνα με τη σύμβαση, που αυτή τη δίνει το υπουργείο Μεταφορών και είναι οι υπόλοιπες επιδοτήσεις που έχουν να κάνουν κυρίως με το κοινωνικό έργο, δηλαδή με τους συμπολίτες μας που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο, όπως είναι φοιτητές, όπως είναι οι συνταξιούχοι, όπως είναι οι συμπολίτες μας με ειδικά προβλήματα, που κάθε φορά ο ΟΑΣΘ με τα αρμόδια υπουργεία διαφωνεί,  καθώς ο ΟΑΣΘ διεκδικεί περισσότερα. Υπάρχει ένας θεσμός που τον έχουν βαφτίσει διαιτησία αλλά αυτό δεν είναι διαιτησία. Αυτό είναι σαν τη μοιρασιά του Καραγκιόζη. Ένα δικό μου, ένα δικό σου, ένα δικό μου. Δηλαδή δεν ακολουθούνται οι διεθνείς κανονισμοί και οι όροι των διαιτητικών δικαστηρίων.

Είναι ένα σύστημα όπως έχει δομηθεί όλα αυτά τα χρόνια και έχει νομοθετηθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις που δικαιώνει πάντα τον ΟΑΣΘ. Πάντα. Έτσι όπως είναι δομημένο. Επομένως κάθε φορά που ο ΟΑΣΘ έχει  κάποιες διεκδικήσεις είτε από το υπουργείο Εργασίας είτε από το υπουργείο Παιδείας,  ζούμε το ίδιο έργο. Έχει γίνει μονότονο. Αν θέλετε μπορεί να υπάρχουν και υπόνοιες, ότι όλο αυτό το σκηνικό -τα είχαμε πει και πέρυσι με δελτία Τύπου του υπουργείου- δεν είναι και τόσο ανεξάρτητο το τι κάνουν οι εργαζόμενοι, που κάποιοι από αυτούς, είναι και μέτοχοι του ΟΑΣΘ, με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ που είναι και οδηγοί που προσπάθησαν μέσα, είναι περίπου 200, που προσπάθησαν να βγουν να πάνε να δουλέψουν, εμποδίστηκαν από τους άλλους συναδέλφους που δεν έχουν συμφέροντα τέτοιου τύπου, που δεν είναι μέτοχοι, αλλά δεν μπόρεσαν, τουλάχιστον έγινε αυτό το πράγμα. Τώρα, τι μπορούν να περιμένουν οι Θεσσαλονικείς επιβάτες γιατί ξέρετε εμείς είμαστε δύο εργαζόμενοι που ερχόμαστε από μακριά, δηλαδή εμένα η περιοχή μου είναι το 72 είναι ένα δρομολόγιο που σταματάει στο ΙΚΕΑ και πρέπει να πάρω άλλο λεωφορείο για να ‘ρθω στη δουλειά μου. Αν δεν έχω το λεωφορείο θα πρέπει να πάρω ταξί να πληρώσω 50 ευρώ μόνο για να έρθω στη δουλειά μου. Είναι πάρα πολλοί άνθρωποι και είναι και πάρα πολλοί που δουλεύουν στις δυτικές περιοχές. Τι θα κάνουν και αν αναμένεται κάποια λύση από την αυριανή συνάντηση που θα έχετε με τον ΟΑΣΘ ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Έχετε απόλυτο δίκιο. Ακούστε. Εμείς είπαμε μία κουβέντα και εμείς τις κουβέντες που λέμε τις τιμούμε. Αν ταλαιπωρηθεί ξανά η κοινωνία της Θεσσαλονίκης, για τον ΟΑΣΘ δεν υπάρχει επόμενη ημέρα. Προφανώς κάποιοι δεν το έχουν αντιληφθεί αυτό. Αύριο θα έρθουν και η διοίκηση του ΟΑΣΘ και οι εργαζόμενοι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό όμως δεν ακούγεται ως απειλή κύριε υπουργέ ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Γιατί είναι απειλή; Απειλή και εκβιασμός μάλιστα, είναι αυτό που γίνεται από το ’57 μέχρι σήμερα στο λαό της Θεσσαλονίκης και στο ελληνικό δημόσιο. Φαντάζεστε όποια εταιρία έχει οικονομικά προβλήματα και δεν πληρώνει τους εργαζόμενούς της να απευθυνόταν στην κυβέρνηση και να έλεγε «πληρώστε για να πληρώσουμε τους εργαζόμενους» Δεν υπάρχει άλλο μόρφωμα στον πλανήτη εκτός από τον ΟΑΣΘ Θεσσαλονίκης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα είστε αποφασισμένος να προχωρήσετε σε αυτό το σχέδιο – σχέδιο νόμου, νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες και επιμέρους για τον ΟΑΣΘ, έχουμε δει και πως μπορεί να μετονομαστεί ο ΟΑΣΘ και όλο αυτό το σχέδιο κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ, υπάρχει περίπτωση δηλαδή να καταθέσετε και κάτι πριν από την αυριανή συνάντηση ; Ποιο είναι αυτό το χρονοδιάγραμμα για το νομοσχέδιο ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Γιατί το βαφτίζετε σχέδιο, συγνώμη, γιατί το βαφτίζετε σχέδιο κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς πως θα το… αλήθεια πείτε πως είναι αυτό το σχέδιο γιατί εμείς διαβάζουμε εδώ στον Τύπο, στη βόρεια.gr,  τι περιλαμβάνει αυτό το σχέδιο και πότε θα το καταθέσετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Για να δούμε τι περιλαμβάνει αυτό το σχέδιο. Από το 1957 μέχρι σήμερα υπάρχει μία σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τον Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ τότε ήταν οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων και οι οδηγοί τους. Έκτοτε χάνονται τα ίχνη ποιοι είναι ακριβώς μέτοχοι και ιδιοκτήτες, γιατί ο ΟΑΣΘ δεν είναι ανώνυμη εταιρία, δεν έχει τις υποχρεώσεις που έχει μια ανώνυμη εταιρία, δεν είναι ΕΠΕ, δεν είναι Ε.Ε, δεν είναι κατά τη διοίκηση του ΟΑΣΘ Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, δεν είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, είναι ο ΟΑΣΘ. Δηλαδή όλα αυτά τα πράγματα αποτελούν πραγματικά μία διεθνή πρωτοτυπία για τις Μεταφορές της Θεσσαλονίκης αλλά και για την εταιρική μορφή των εταιριών. Υπάρχει λοιπόν μία, αυτή η φοβερή σύμβαση, αυτή η φοβερή σύμβαση, η οποία όφειλε να λήξει το ’10 και να περάσει όλη η περιουσία του ΟΑΣΘ στο ελληνικό Δημόσιο. Αυτό συγκεκριμένοι πολιτικοί χώροι που συνεργάζονται όλα αυτά τα χρόνια με τον ΟΑΣΘ και καλύπτουν όλα αυτά που κάνει ο ΟΑΣΘ στους πολίτες της Θεσσαλονίκης ενάντια στα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου, επέκτειναν αυτή τη σύμβαση, δεν έχει επιστρέψει η περιουσία του ΟΑΣΘ στο ελληνικό δημόσιο ως όφειλε να έχει επιστρέψει και υπάρχει ένας όρος, που όποιον και να ρωτήσετε, θα σας το πει,  ότι είναι τελείως παράνομος, ότι αυτή η σύμβαση λήγει δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό και των επεκτάσεών του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά εσείς περιγράφετε, αναφέρεστε κ. υπουργέ σε μία σύμβαση και δεν ξέρω ποια είναι η νομική μορφή που έχει ο ΟΑΣΘ με τον οποίο έχει συναφθεί η συγκεκριμένη σύμβαση και με τους όρους που εσείς περιγράψατε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Αναφέρομαι στη σύμβαση που ψήφισε η Ν.Δ και το ΠΑΣΟΚ, η προηγούμενη κυβέρνηση

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πως θα μπορεί να πάψει να υπάρχει ο ΟΑΣΘ ο οποίος έχει τη συγκεκριμένη μορφή και να γίνει η εκκαθάρισή του; Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα που πλανάται εδώ στη Θεσσαλονίκη και μάλιστα σε λειτουργία.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Για να δούμε. Ο ΟΑΣΘ λοιπόν δεν είναι μία εταιρία που το ίδρυσαν κάποιοι επενδυτές, κάποιοι πολίτες της χώρας όπως ιδρύει όλος ο κόσμος μία ανώνυμη εταιρία ή μία ΕΠΕ ή οποιαδήποτε άλλη εταιρία με συγκεκριμένη νομική μορφή. Είναι μία εταιρία που ιδρύθηκε με βασιλικό διάταγμα, με νόμο που δεν εμπίπτει σε κανένα νόμο εταιριών, παρά τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, επομένως και με νόμο θα εκκαθαριστεί. Τι να γίνει τώρα; Δεν μπορεί να διατηρείται ένα καθεστώς ανομίας, γιατί καλύπτονται κάποιοι πίσω από ένα βασιλικό διάταγμα από το ’57 μέχρι σήμερα. Ούτε εμείς θα συνεχίσουμε να δίνουμε κάλυψη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε υπουργέ να βάζουμε μια τελεία επειδή έχει καθυστέρηση για να προλάβουμε να μιλήσουμε. Ο 3721 βλέπω εδώ, ο νόμος λέει, ότι εάν δεν εφαρμοστεί η σύμβαση καταγγέλλεται, περνάει η περιουσία στο δημόσιο και αποζημιώνονται οι μέτοχοι. Γιατί δεν το κάνετε αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Όχι, δεν έχετε διαβάσει όλη τη σύμβαση. Αυτό που διαβάζετε είναι η επέκταση της σύμβασης. Για διαβάστε και την προηγούμενη. Η προηγούμενη όριζε σαφή ημερομηνία για το ’10 που έπρεπε να έχει επιστρέψει η περιουσία του ΟΑΣΘ στο ελληνικό Δημόσιο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, λέω για το επόμενο τώρα, για αυτό που σκέφτεστε να προχωρήσετε. Γιατί δεν εφαρμόζετε αυτό, να αποζημιώσετε τους μετόχους.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Ναι, μα δεν καταγγέλλουμε εμείς καμία σύμβαση. Εμείς εφαρμόζουμε την ευρωπαϊκή νομοθεσία.  Η ευρωπαϊκή νομοθεσία δίνει συγκεκριμένο πλαίσιο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τις αστικές συγκοινωνίες. Όπως λοιπόν είναι το μοντέλο των Αστικών Συγκοινωνιών στην Αθήνα έτσι ακριβώς θα γίνει και στη Θεσσαλονίκη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πως, θα κλείσει μία μέρα και θα ανοίξει την άλλη με νέα λεωφορεία ; Θα πέσει μαύρο στον ΟΑΣΘ και την άλλη μέρα θα γίνει ΑΣΥΘ; Πως θα γίνει γιατί αυτό δεν μπορούμε να καταλάβουμε και δεν μπορούν να καταλάβουν και οι εργαζόμενοι. Επειδή υπάρχουν και κατηγορίες για πολιτικές σκοπιμότητες, κομματικές εμπλοκές, ακούγεται λίγο εδώ ότι θα βάλετε ένα μαύρο στον ΟΑΣΘ και την επόμενη ημέρα θα βγει ο ΑΣΥΘ, έτσι δεν είναι το όνομα, ΑΣΥΘ αν δεν κάνω λάθος; Που θα έχει τα δικά του λεωφορεία. Πείτε μας γιατί προσπαθούμε να συλλάβουμε το σχήμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Συγνώμη να τα  πιάσουμε ένα – ένα. Υπάρχουν πολιτικές σκοπιμότητες και κομματικές εμπλοκές. Αυτό είναι δεδομένο. Υπάρχουν συγκεκριμένα κόμματα του παλαιοκομματισμού και της παλαιοκομματικής λογικής της χώρας, που συντηρούν εκλογικούς μηχανισμούς και μηχανισμούς στήριξης, και εταιριών, μέσα από τον ΟΑΣΘ, αλλά και πολιτικών χώρων. Δεν το έχετε διαπιστώσει αυτό όλα αυτά τα χρόνια ; Δεν το έχετε διαπιστώσει ; Είναι τα κοινά μυστικά της Θεσσαλονίκης. Δεν είναι κακό να λέγονται κάποια στιγμή δημόσια. Εσείς που ταλαιπωρείστε για να πάτε στη δουλειά σας δεν γνωρίζετε τους τρόπους που επιλέγονται οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, που επιλέγονταν  στο παρελθόν; Τους γνωρίζετε; Έχετε δει να γίνεται κάποιος διαγωνισμός με το κατάλληλο προσωπικό;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή εμείς έχουμε καεί στο κουρκούτι φυσάμε όπως λέμε και στο χωριό μου και το γιαούρτι. Θα θέλαμε να γίνει με άλλους όρους η συζήτηση, πιο τεχνοκρατικούς και να πούμε: Έχουμε αυτό το σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, να το αποδαιμονοποιήσουμε λίγο το πράγμα και να βρούμε ξεκάθαρα μια λύση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα θα σας το πω το σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Δεν είναι κρυφό. Σας το είπα πάρα πολύ απλά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πότε θα κατατεθεί αυτό το σχέδιο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας το είπα πάρα πολύ απλά το σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες. Το επόμενο διάστημα θα κατατεθεί. Έχει γίνει διαβούλευση. Εγώ καταλαβαίνω τις δημοσιογραφικές ανάγκες να βγάλετε  ενημέρωση. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εγώ θα σας δώσω ακριβή ημερομηνία κατάθεσης του σχεδίου νόμου. Γίνεται η διαβούλευση και γίνεται πραγματική διαβούλευση.  Έχουν γίνει δύο συναντήσεις, με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης. Έγινε μια συνάντηση με τα επιμελητήρια και τους φορείς της πόλης. Έγινε μια συνάντηση για αυτό το θέμα με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι δήμαρχοι εδώ της Θεσσαλονίκης λένε ότι ενώ τους είχατε πει για άλλο νομοσχέδιο εσείς είχατε στείλει άλλο στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτος. Αυτό σας καταγγέλλουν. Τι λέτε για αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν το λένε οι δήμαρχοι της Θεσσαλονίκης, το λέει ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας με την ανακοίνωση που έβγαλε και φαντάζομαι ότι ο πρόεδρος της ΠΕΔ μάλλον έχει επιλεκτική μνήμη, διότι από μένα δύο φορές και από τον συνεργάτη μου δηλώθηκε, ότι το σχέδιο νόμου, που δεν είναι ολόκληρο, αυτό που δόθηκε στους δημάρχους, αφορά μόνο το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, δηλαδή τους δύο νέους φορείς, που θα υλοποιούν και τον σχεδιασμό και τον έλεγχο, αλλά και την υλοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Δεν έχει να κάνει με το τι θα γίνει με τον ΟΑΣΘ. Δεν θέλουμε να βάλουμε τους δημάρχους της πόλης σε μια ιστορία να πάρουνε θέση για το ποιο θα είναι και δεν είναι και η δουλειά τους να πάρουνε θέση. Ο κ. Κυρίζογλου προφανώς θέλει να πάρει θέση, θέλει να συντηρηθεί αυτή η καταπληκτική κατάσταση των 70 χρόνων του ΟΑΣΘ και φαντάζομαι ότι θα δώσει εξηγήσεις στους πολίτες που τον εκλέγουν για το πόσο είναι ευχαριστημένοι από το αστικό έργο και το ποιοτικό και το ποσοτικό του ΟΑΣΘ στους δημότες του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ επειδή αυτό το σχέδιο νόμου που έχει διαρρεύσει προβλέπει μια εκκαθάριση. Θέλω να πείτε αν θα προχωρήσει, αν είστε αποφασισμένος να προχωρήσετε στην εκκαθάριση του ΟΑΣΘ ή αν θα επιλέξετε και μια πιο συναινετική οδό. Αν θα υπάρχει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι θέμα συναίνεσης ή όξυνσης ή σύγκρουσης ή το οτιδήποτε. Εδώ έχουμε έναν σχεδιασμό συγκεκριμένο, για τις αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης. Είναι ένας πολύ σημαντικό τομέας για να ασκηθούν κοινωνικές πολιτικές. Είναι ένας πολύ σημαντικός τομέας για την καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Έχουμε καθυστερήσει σε αυτό. Πρέπει από τώρα αυτοί οι δύο φορείς, να προετοιμαστούν, να λειτουργήσουν, να εντάξουν τα αστικά ΚΤΕΛ, για τον υπόλοιπο νομό, που ρωτήστε τους δημάρχους Βόλβης, γύρω γύρω προς το Κιλκίς να δείτε τι γίνεται και το δρομολόγια έχουνε. Πως καλύπτονται οι μεταφορές στις υπόλοιπες περιοχές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα πάρετε και καινούργια λεωφορεία κ. Υπουργέ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα πρέπει να γίνει ένας σχεδιασμός. Για να κάνουμε αυτό το σχεδιασμό και να είναι έτοιμος και ο φορέας υλοποίησης αυτού του σχεδιασμού. Δεν γίνεται με μαγικό ραβδάκι, ούτε σε μια μέρα, ούτε σε ένα μήνα. Θέλουμε λοιπόν τουλάχιστον ενάμιση, δύο χρόνια – ίσως να λέω και λίγα –  για να προετοιμαστούν αυτοί οι φορείς. Η ευρωπαϊκή οδηγία έχει πολύ συγκεκριμένες ημερομηνίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: κ. Υπουργέ υπάρχει δυνατότητα να μπει εκκαθαριστής σε ιδιωτική επιχείρηση; Γίνεται αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι ιδιωτική επιχείρηση κατά τη γνώμη σας;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι; Ξέρω εγώ…αφού είναι μέτοχοι.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς διαβάζουμε και το Υπουργείο Οικονομικών έχει γνωμοδοτήσει διαφορετικά. Λέει ότι με νόμο του 2011, των προηγούμενων δηλαδή κυβερνήσεων, όποιες εταιρείες επιδοτούνται με ποσοστό πάνω από το 50% των εσόδων τους από το ελληνικό δημόσιο, είναι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης. Εσείς έχετε δει άλλη ιδιωτική εταιρεία να επιδοτείται;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προφανώς και ο ΟΑΣΘ έχει τους νομικούς του συμβούλους.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό γιατί το λέτε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί αυτοί προφανώς θα πάνε στα δικαστήρια, το έχει πει και ο Πρόεδρος του Οργανισμού, ο κ. Παπαδόπουλος και μάλιστα χαρακτηρίζει αντισυνταγματικό αυτό το μοντέλο που εσείς προτείνετε και μάλιστα λέει ο κ. Στεφανίδης ότι αυτό το μοντέλο, για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, θα έχει και την αντίδραση των δανειστών, γιατί ενώ περνάμε σε αποκρατικοποιήσεις, εσείς περνάτε σε κρατικοποιήσεις. Φαντάζομαι δεν θα θέλετε μια ήττα σε νομικό επίπεδο και θα το έχετε διασφαλίσει αυτό το πράγμα. Μη καταλήξει σε κάτι που θα μας πάει σε ένα ΣτΕ, όπως έγινε με τις τηλεοπτικές άδειες ή με το θέμα των συμβασιούχων στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και να μην έχουμε λεωφορεία. Φαντάζομαι θα είναι κάτι καλά  κλειδωμένο νομικά και δικονομικά και δικαστικά, για να μην καταλήξει σε άλλα δύο χρόνια, πέρα από αυτά που λέτε εσείς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για να δούμε λοιπόν. Καταρχάς η δικαιοσύνη είναι η 3η εξουσία στη χώρα μας. Κάνει πολύ καλά τη δουλειά της, είναι ανεξάρτητη και μπορεί να προσφύγει κάθε πολίτης και για να προστατεύσει τα συμφέροντα του και τις δημοκρατικές αρχές και το Σύνταγμα. Άρα εμείς δεν δεσμεύουμε κανέναν, να μην προσφύγει και να διεκδικήσει τα δίκαια αιτήματα του. Το άλλο που είπε ο κ. Στεφανίδης με τους δανειστές τι να πω; Χαρακτηρίστε το εσείς, αλλά δεν είναι η πρώτη φορά, που ιδιωτικά συμφέροντα μέσω των δανειστών επιχειρούν να προστατεύσουν τα δικά τους συμφέροντα, πολεμώντας τα συμφέροντα της χώρας και των πολιτών. Είναι κάτι που το έχουμε συνηθίσει. Ειδικά εμείς. Πάμε στο τρίτο. Δεν  μιλάμε για κάποια κρατικοποίηση. Εδώ μιλάμε για μια σύμβαση και μια εταιρεία ειδικού σκοπού από το 1957 μέχρι σήμερα, στην οποία το ελληνικό δημόσιο δίνει δύο φορές περισσότερα απ’ ότι δίνει στον αντίστοιχο οργανισμό αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα, που έχει και το μετρό, όταν έχει πολύ μικρότερο αριθμό πολιτών να μετακινήσει, πολύ μικρότερο στόλο αυτοκινήτων να συντηρήσει ή να εκσυγχρονίσει. Μπορείτε να μου πείτε εσείς ένα στοιχείο για να συνεχίσει αυτή η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη; Είναι ποιοτικές οι αστικές συγκοινωνίες; Μπαίνουν οι πολίτες μέσα στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης και λένε θεέ μου τι ωραία λεωφορεία είναι αυτά; Τι κοινωνικό έργο γίνεται…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σήμερα όμως δεν έχουν καθόλου λεωφορεία. Μας έστειλαν ένα μήνυμα γονείς, τώρα που δίνουν εξετάσεις, γιατί άρχισαν και οι εξετάσεις, ότι δεν είχαν τα παιδιά τους να μετακινηθούν για να πάνε στο σχολείο να δώσουν εξετάσεις. Τι θα κάνετε για όλο αυτό το μεσοδιάστημα, είτε είναι ένας μήνας, μισός χρόνος μέχρι να ολοκληρωθεί αυτό το σχέδιο γιατί θα υπάρχουν και αντιδράσεις. Τι θα γίνει με τον κόσμο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η κοινωνία της Θεσσαλονίκης και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και το ελληνικό δημόσιο εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες είναι όμηροι συγκεκριμένων συμφερόντων με αυτό το δίλημμα και με αυτό το άλλοθι. Τι θα κάνουμε; Αυτά με ρωτούσανε συνέχεια και πέρυσι και φέτος και θα ρωτάνε για άλλα 70 χρόνια, αν δεν κάνουμε κάτι. Θα εκβιαζόμαστε από μια συγκεκριμένη μερίδα συμφερόντων…. Παράλληλα θα πρέπει να δείτε και άλλα πράγματα σε σχέση με την λειτουργία του ΟΑΣΘ, που αν θέλετε τη γνώμη μου δεν τα έχετε αναδείξει. Δεν έχετε αναδείξει τι συμβάσεις έχει ο ΟΑΣΘ και με ποιους. Τι συμβάσεις έχει ο ΟΑΣΘ με ΜΜΕ, με δημοσιογράφους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς έχετε να λύσετε δύο προβλήματα….

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μη μου λέτε απλά ότι είναι έτσι….

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ δεν μπορώ να μετακινήσω τα παιδιά στο σχολείο αύριο. Εγώ ως δημοσιογράφος, δεν θα μπορώ  να μετακινήσω τα παιδιά μου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν θα μπορούμε όλοι, να μετακινήσουμε τα  παιδιά μας στα σχολεία με κανένα τρόπο, αν συνεχίσουν συγκεκριμένα συμφέροντα να λεηλατούν τα χρήματα του ελληνικού λαού.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν τα μετακινούμε για μια μέρα, μια εβδομάδα. Πόσο καιρό τα παιδιά…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πείτε μου αν η εκάστοτε κυβέρνηση οφείλει απέναντι σε μια ιδιωτική εταιρεία, όπως ο ΟΑΣΘ λέει, να υπερασπίσει τα συμφέροντα της κοινωνίας και τα χρήματα του ελληνικού λαού, που δίνουμε με αφθονία…. Έτσι;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πείτε ότι έχετε όλη την κοινωνία της Θεσσαλονίκης μαζί σας. Πόσο καιρό πρέπει οι γονείς να βρουν τρόπο για να πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο ή εμείς στη δουλειά μας. Είπατε τρία χρόνια, δηλαδή τι θα κάνουμε; Θα βρούμε τρόπο εμείς να ερχόμαστε από την Μηχανιώνα με ταξί, ξέρω εγώ ή να βάζουμε βενζίνη. Πείτε μας ένα ενδιάμεσο σχέδιο για να λυθεί αυτό το πρόβλημα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε όχι! Είπα δύο χρόνια για να οργανωθούν οι δύο φορείς και υπάρχει και το ενδιάμεσο σχέδιο, για το τι θα γίνει με τον ΟΑΣΘ, που προβλέπεται σε αυτό, που εμείς έχουμε ετοιμάσει: η εκκαθάριση σε λειτουργία, άρα θα λειτουργεί ο ΟΑΣΘ. Δεν έχουμε προχωρήσει, δεν έχουμε καταθέσει αυτό το σχέδιο νόμου στο ελληνικό κοινοβούλιο, γιατί ζήτησε ο κ. Στεφανίδης, η διοίκηση του ΟΑΣΘ να μας φέρει τις προτάσεις του. Το σωματείο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, έκανε κάποιες προτάσεις για την τροποποίηση της σύμβασης και ότι λήγει η σύμβαση το 2019. Αυτή είναι η μία νομική εκδοχή. Άλλοι νομικοί λένε ότι έχει ήδη λήξει η σύμβαση του ΟΑΣΘ. Υπάρχει και αυτή η πλευρά. Να έρθουν λοιπόν αύριο να καταθέσουν τις προτάσεις και τις απόψεις τους. Είχανε πλέριο χρόνο. 70 χρόνια έχει η διοίκηση του ΟΑΣΘ να κεντήσει αυτή την πρωτότυπη  διεθνώς σύμβαση. Άρα είναι και έτοιμη να μας δώσει τις προτάσεις της φαντάζομαι και να μην είναι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης σε αυτή την ταλαιπωρία και σε αυτή την ομηρία που είναι 70 χρόνια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν λέτε εκκαθάριση σημαίνει ότι οι μέτοχοι θα αποζημιωθούν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εκκαθάριση σημαίνει αυτό που προβλέπεται στη σύμβαση. Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι αναστατώνονται. Πιθανά καταλαβαίνω αυτούς, που έχουνε συμβάσεις με τον ΟΑΣΘ και δεν θα ήθελαν να λήξει η σύμβαση το 2019,- όπως λέει η Ευρωπαϊκή οδηγία και κάποιοι νομικοί, γιατί κάποιοι άλλοι όπως είπα και πριν λένε ότι έχει ήδη λήξει, – να λήξει το 3019 και να θέλουνε για άλλα 1002 χρόνια να έχουν τις ίδιες συμβάσεις για την ενοικίαση των ακινήτων, για τις διαφημίσεις, για το από πού αγοράζουμε καύσιμα, από πού γίνεται η συντήρηση των λεωφορείων και όλο αυτό το πλέγμα που το πληρώνουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και όλης της χώρας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ενδώσουμε αν θέλετε σε αυτές τις πιέσεις. Το καταλαβαίνετε αυτό φαντάζομαι. Εμείς περιμένουμε, κάνουμε έναν ουσιαστικό διάλογο και με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και με τους εργαζόμενους. Από πέρυσι μέχρι φέτος δεν μας στείλανε τις προτάσεις τους. Μας στέλνουνε μόνο διεκδικήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων. Δεν μας έχουν στείλει κάτι για να πούμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κρατάω και τις παλιότερες δηλώσεις σας ότι είναι διασφαλισμένες οι θέσεις των εργαζομένων, αλλά απ’ ότι καταλαβαίνω επειδή θα είναι ένας νέος οργανισμός και θα υπόκειται κι αυτός στο ενιαίο μισθολόγιο για τους εργαζόμενους, οι εργαζόμενοι αυτοί θα έχουν μειώσεις στις απολαβές. Είναι διασφαλισμένες οι θέσεις τους; Θα κρατήσουν τις παλιές δηλώσεις;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε οι θέσεις εργασίας είναι απόλυτα διασφαλισμένες στο σχέδιο που έχει διαρρεύσει και στο σχέδιο που θα κατατεθεί τελικά στη Βουλή. Σε σχέση με το σχέδιο νόμου που έχει διαρρεύσει υπάρχουν πολλές αλλαγές, γιατί οι δήμαρχοι και οι φορείς της πόλης έκαναν συγκεκριμένες παρατηρήσεις και γίνονται αποδεκτές. Από εκεί και πέρα περιμένουμε….

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια ενδεικτική αλλαγή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πχ οι φορείς της πόλης θα ήθελαν να εκπροσωπούνται στον έναν ή στους δύο νέους φορείς. Δεν έχουμε λόγο εμείς να μην εκπροσωπούνται. Πραγματικά δεν έχουμε λόγο. Δεν θέλουμε να κάνουμε δύο φορείς….

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορεί να μπει και κάποιος ιδιώτης κ. Υπουργέ μέσα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια! Τους είδαμε τους ιδιώτες. Αυτό είναι το Μητσοτακέικο μοντέλο, που ιδιωτικοποίησαν τις αστικές συγκοινωνίες, απέτυχε και ξανα-κρατικοποιήθηκαν μετά από λίγο καιρό στο παρελθόν και βλέπουμε το ιδιωτικό μοντέλο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, πόσο κοστίζει και τι ποιοτικό έργο έχει. Το βλέπουμε…. Βλέπουμε το κοινωνικό τους έργο. Έχουμε μια διεκδίκηση ξέρετε από τον ΟΑΣΘ για την μεταφορά των ανέργων. Να σας εξηγήσω λοιπόν, γιατί είχαμε κι εμείς την απορία, αφού δεν μετακινούν στον ΟΑΣΘ ανέργους, πως διεκδικούν χρήματα για αποζημίωση; Ακούστε πως τα διεκδικούν: Μετακινείται ένας άνεργος, που δεν έχει χρήματα, του βάζουν εικοσαπλάσιο πρόστιμο, στη συνέχεια το διαγράφουν και διεκδικούν την διαγραφή του 20πλάσιου, του προστίμου δηλαδή, από το ελληνικό δημόσιο και μετά πάνε στην διαιτησία και θα δικαιωθούν κιόλας. Αυτό αν ο οποιοσδήποτε το λέει κοινωνικό έργο ΟΑΣΘ, που δεν έχει έρθει ποτέ να πει εμείς θέλουμε να μετακινούμε 500 ανέργους, 1000 ανέργους, τόσοι είναι οι άνεργοι της Θεσσαλονίκης και καλύψτε το. Ποτέ δεν έχει έρθει να το πει αυτό. Κάνει το άλλο που σας εξήγησα. Αυτή λοιπόν η κατάσταση των ιδιωτικών αστικών συγκοινωνιακών….

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή υπάρχει και το άλλο μεγάλο θέμα με το δυστύχημα που είχαμε στη Θεσσαλονίκη, στον ΟΣΕ και μιλάγατε τώρα, ότι θέλετε να πάρετε από τους ιδιώτες και να τον δώσετε στο κράτος τον ΟΑΣΘ, ενώ ο ΟΣΕ θα πάει σε ιδιώτη. Έχουμε καταγγελίες….

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο ΟΣΕ δεν πάει σε ιδιώτη, μόνο ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι ο ΟΣΕ θα πάει σε ιδιώτη…. Ο ΟΣΕ δεν θα πάει σε ιδιώτη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ε δεν θα πάει; Οι Ιταλοί δεν την παίρνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό πρέπει τουλάχιστον ο κ. Χατζηδάκης, που έχει φτιάξει το σχέδιο αυτό, να ενημερώσει τον κ. Μητσοτάκη, ότι ο ΟΣΕ δεν πάει σε ιδιώτη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν πάει ιδιώτη;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βεβαίως. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε διαγωνισμός, είναι σε εξέλιξη και δεν έχει ολοκληρωθεί.

 

 

 

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένας εργαζόμενος – αναφέρομαι στο δυστύχημα εδώ στο Άδεντρο – του ΟΣΕ είπε ότι δεν λειτουργούν οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, που δείχνουν στον μηχανοδηγό ότι μπαίνει σε μια παρακαμπτήρια γραμμή και ενώ σε κάθε τρένο ενώ υπάρχει εγκατεστημένη συσκευή στην Ευρώπη, για προστασία έναντι του ανθρώπινου λάθους, στην Ελλάδα ενώ υπάρχουν στα τρένα αυτά, δεν λειτουργούνε. Το γνωρίζετε αυτό εσείς;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν είναι ότι δεν λειτουργούν στα τρένα. Δυστυχώς είναι ένα ακόμη από τα «θετικά» που παραλάβαμε από τις κυβερνήσεις τις προηγούμενες. Υπάρχουν τα αυτόματα συστήματα, οι αυτοματισμοί σε όλες τις σιδηροδρομικές γραμμές. Στο Πάτρα – Αθήνα, αν θυμάμαι καλά ήταν έτοιμο το 2004. Δεν παραλήφθηκε αυτό το σύστημα από την ΕΡΓΟΣΕ, που το κατασκεύασε, που έτρεχε τον διαγωνισμό, στον ΟΣΕ. Δεν πέρασε ποτέ αυτό το σύστημα. Αποτέλεσμα ήταν το 2008 να λεηλατηθεί αυτό το σύστημα σε σχέση με τα στοιχεία που έχει και να μην υπάρχει σήμερα έτοιμο σε λειτουργία. Το ίδιο συμβαίνει και για συγκεκριμένα τμήματα του Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Δεν συμβαίνει το ίδιο για ένα πολύ σημαντικό τμήμα στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που το σύστημα είναι έτοιμο. Δεν έχει παραληφθεί και δεν λειτουργεί. Είναι μια από τις μεγάλες παθογένειες που παραλάβαμε. Έχουνε δοθεί εντολές και στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ, για την ανάταξη των συστημάτων που έχουν λεηλατηθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να έχουμε ένα ενιαίο σύστημα αυτοματισμού, που θα διασφαλίζει πολύ περισσότερο τις σιδηροδρομικές μεταφορές απ’ ότι έχουμε σήμερα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ισχύει το χρονοδιάγραμμα. Την Παρασκευή νομίζω θα δοθεί το πόρισμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι αλήθεια, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει προφανώς ούτε με το πόρισμα, αν θέλετε τη γνώμη μου, ούτε με το συγκεκριμένο δυστύχημα. Είναι ένας πρόσθετος ο εξοπλισμός, που έπρεπε εδώ και πάρα πολλά χρόνια, πάνω από 10 χρόνια, που ήταν έτοιμος, στις σιδηροδρομικές υποδομές να λειτουργεί και αυτοί που είναι σήμερα ή θέλουν να δείξουν ότι είναι τιμητές και μιλώ για τα στελέχη της ΝΔ και για τη ΝΔ συνολικά, δεν έχουν απολογηθεί, γιατί δεν μας έχει πει κανείς, γιατί αυτά τα συστήματα αφού ολοκληρώθηκε η εργολαβία τους δεν παραλήφθηκαν από τον ΟΣΕ και δεν μπήκαν σε λειτουργία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για δολιοφθορά δεν το συζητάμε; Γιατί κάτι διαβάζουμε για δολιοφθορά, για να απαξιωθεί ο ΟΣΕ και να πωληθεί φθηνότερα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε.. Πάμε πάλι. Ο ΟΣΕ δεν πωλείται. Ο ΟΣΕ έχει συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο που ψηφίστηκε και από αυτή την κυβέρνηση. Είναι άλλη η λογική από αυτή που είχε η ΝΔ της απαξίωσης. Δυστυχώς με όλες τις άθλιες πολιτικές που είχαν στους σιδηροδρόμους της χώρας, τους είχαν φορτώσει με πάρα πολύ προσωπικό, με ρουσφέτια, με έργα υπερδιαστασιολογημένα, με έργα της SIEMENS, με χίλια δυο και βέβαια με κατηγορίες της χώρας για κρατικές ενισχύσεις. Αυτό οδήγησε τη ΝΔ στο να σπάσει τον ΟΣΕ σε πέντε σχήματα και επιβλήθηκε για να μην πληρώσει η χώρα 700 εκατ. απ’ τις προηγούμενες κυβερνήσεις, να πωληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ. Αυτό που έχει γίνει μέχρι σήμερα, είναι να έχει γίνει ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να μην έχει ολοκληρωθεί, δεν την κάνει ούτε το υπουργείο, ούτε κάποιος άλλος. Το ΤΑΙΠΕΔ τον κάνει αυτό τον διαγωνισμό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα τελειώσει αυτό; Πότε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Φαντάζομαι ότι θα ολοκληρωθεί τις επόμενες μέρες. Κοιτάξτε δίνουμε μια μάχη για να κλείσουν δύο φάκελοι κρατικών ενισχύσεων που υπάρχουν εναντίον της χώρας και αφορούν τα σιδηροδρομικά. Ο ένας είναι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αφορά περίπου 700 εκατομμύρια και ο δεύτερος είναι για τον ΟΣΕ, που αφορά πολύ περισσότερα. Είναι η θεάρεστη λογική και πολιτική και κληρονομιά της ΝΔ και στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Προσπαθούμε να κλείσουμε αυτούς τους δύο φακέλους που εκκρεμούν για να ολοκληρωθούν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κι εγώ σας ευχαριστώ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ελπίζουμε ότι αυτή την εβδομάδα θα έχουμε λεωφορεία στην πόλη, για να ξαναγυρίσουμε και να κλείσουμε με αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν θα ρωτήσετε εμένα. Θα ρωτήσετε τους υπεύθυνους που δεν έχουν πληρώσει, ως ιδιώτες όπως λένε, τους εργαζόμενους τους, ενώ παίρνουνε από το ελληνικό δημόσιο εγκαιρότατα πάνω από 120 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.