ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ: «Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ»

oznor

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Γεννήθηκα και μεγάλωσα δίπλα στα τείχη, από τη μέσα πλευρά στο Καφαντάρη, περιοχή που κατοικούσαν  και κατοικούν λαϊκές οικογένειες, με τις περισσότερες παρέες έως τα τριάντα μου να είναι «εκτός των τειχών».

Εδώ περνώ και τις περισσότερες ώρες της μέρας είτε στο επαγγελματικό μου γραφείο, είτε στα εργοτάξια, είτε δραστηριοποιούμενος πολιτικά.

Πάνω από δέκα χρόνια η έδρα της επιχείρησής μου βρίσκεται στην Ομόνοια στη Σταυρούπολη.

Λογικό είναι λοιπόν το ενδιαφέρον μου να είναι σημαντικό για τη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Έγινε μάλιστα πολύ σημαντικό κατά τη διάρκεια της συμμετοχής μου στην κυβέρνηση Σαμαρά, ως Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, όταν και απέκτησα μια πλήρη εικόνα των υποδομών, των προβλημάτων και των δυνατοτήτων της.

Η Δυτική Θεσσαλονίκη σε σύγκριση με την υπόλοιπη πόλη είναι σαφές ότι έχει διαφορές που οφείλονται στη στρεβλή χωροταξική ανάπτυξη, αποτέλεσμα ενός συνδυασμού πολιτικών επιλογών, αλλά και αντικειμενικών δυσκολιών.

Η πόλη αναπτύχθηκε οικιστικά προς την Ανατολή και βιομηχανικά-βιοτεχνικά προς τη Δύση, ενώ μόνο τις τελευταίες δεκαετίες επειδή οι τιμές ανατολικά αυξήθηκαν με ιλιγγιώδη ταχύτητα είδαμε ανάπτυξη σε περιοχές όπως το Ρετζίκι και ο Εύοσμος.

Για να είμαστε, όμως, ειλικρινείς ούτε ανατολικά η επέκταση της πόλης στηρίχθηκε σε υποδομές. Στην Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων όταν πήγα το 2012, βρήκα έτοιμες μελέτες για αντιπλημμυρικά έργα από τους δήμους Καλαμαριάς για την Κρήνη κυρίως και Πυλαίας-Χορτιάτη για την Πυλαία και βέβαια φρόντισα να χρηματοδοτηθούν.

Δεν βρήκα, όμως, κάτι αντίστοιχο για τους δήμους στα δυτικά. Γι’ αυτό είναι σημαντικό οι δήμαρχοι να ετοιμάζουν ή να πιέζουν να ετοιμαστούν-ωριμάσουν μελέτες.

Επανερχόμενος, θυμίζω, επίσης, ότι πριν την οικονομική κρίση για να περάσει κάποιος τη Βασιλίσσης Όλγας το πρωί ήθελε μια ώρα τουλάχιστον, αλλά εκεί το μετρό θα δώσει τη λύση.

Για να μην υπάρχει βέβαια καμία παρεξήγηση, δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι σε επίπεδο υποδομών η πολιτεία αδίκησε τη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Εδώ έπρεπε να δοθεί το μεγαλύτερο βάρος.

Εδώ βρίσκεται το λιμάνι και οι οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις του.

Εδώ θα αξιοποιηθεί το στρατόπεδο Γκόνου και θα γίνουν εγκαταστάσεις LOGISTICS.

Εδώ βρίσκονται η Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης (ΒΙ.ΠΕ.Θ.), η βιομηχανική ζώνη Καλοχωρίου και οι βιοτεχνικές ζώνες στην Πόντου και στη Νεοχωρούδα.

Εδώ είναι η Λαχαναγορά.

Στα δυτικά φέρνει η πολιτεία τους μετανάστες.

Στη Σίνδο λειτουργεί το κεντρικό αντλιοστάσιο του βιολογικού καθαρισμού.

Τι πρέπει να γίνει, όμως, ώστε να διαψευσθούν τόσο ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Βαρνάβας όσο και ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Κυρίζογλου μαζί με τους δημάρχους της περιοχής που ισχυρίζονται ότι τα χρήματα, οι πόροι δηλαδή, φθάνουν έως το Βαρδάρη και κάπου εκεί τελειώνουν.

Πολλά απαντώ, έχοντας στο μυαλό πάντα και μια περίφημη φράση του σεβασμιώτατου.

Ποια είναι αυτή;

«Ιδιωτικοί παράδεισοι δεν υπάρχουν».

Αν τα προβλήματα στη Δυτική Θεσσαλονίκη δεν λυθούν θα επεκταθούν μετά σε όλη την πόλη.

Βέβαια, την τριετία 2012-2015 έγιναν σημαντικά βήματα με την συμβολή σ’ αυτά της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων.

Ενδεικτικά αναφέρω:

  • Την έναρξη κατασκευής των κόμβων στη Δυτική Περιφερειακή, έργο-ανάσα για όλη την πόλη, αλλά κυρίως τη Δυτική Θεσσαλονίκη.
  • Την έναρξη κατασκευής της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη. Έργο που δόθηκε πρόσφατα στην κυκλοφορία.
  • Την έναρξη κατασκευής του δίδυμου αποχετευτικού αγωγού της Θεσσαλονίκης που θα μπορεί να δέχεται ταυτόχρονα τα λύματα από τα νότια της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Έργο με μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
  • Δρομολόγηση της επέκτασης του Μετρό προς Σταυρούπολη, Αμπελοκήπους και Εύοσμο. Από το 2014 έχει γίνει η διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση.
  • Ανάδειξη της ανάγκης για αξιοποίηση του παραθαλάσσιου δυτικού μετώπου του Θερμαϊκού. Μαζί με τον δήμαρχο Αμπελοκήπων-Μενεμένης ξεκινήσαμε την προσπάθεια, τη σκυτάλη της οποίας πήρε πλέον η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
  • Επανεκκίνηση του έργου της οδικής σύνδεσης του λιμανιού με την ΠΑΘΕ
  • Ωρίμανση των μελετών για την ανισοπεδοποίηση των σιδηροδρομικών κόμβων στη δυτική Θεσσαλονίκη. Έργο για το οποίο όλοι οι θεσμικοί φορείς πρέπει να πιέσουν ώστε να ενταχθεί στα Ευρωπαϊκά προγράμματα και
  • Προχωρήσαμε κατά πολύ την παραχώρηση του Στρατοπέδου Παύλου Μελά στο δήμο.

Ταυτόχρονα, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση προχωρήσαμε και σε άλλες δράσεις εξίσου σημαντικές για την καθημερινότητα των πολιτών.

  • Ξεκινήσαμε την κατασκευή και ολοκληρώσαμε δεκάδες αίθουσες κυρίως δυτικά.
  • Παραδώσαμε το κλειστό γυμναστήριο στην Πολίχνη.
  • Χρηματοδοτήσαμε την ασφαλτόστρωση κεντρικών δρόμων.
  • Κινήσαμε τις διαδικασίες με τον δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης για τη χωροθέτηση του Καλλιτεχνικού Σχολείου στη Μοναστηρίου πριν την αερογέφυρα του Δενδροποτάμου. Θα κατασκευασθεί πλέον με Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
  • Χρηματοδοτήσαμε μερική ανακαίνιση του Εκκλησιαστικού Λυκείου στην Ξηροκρήνη και
  • Χρηματοδοτήσαμε τα αντιπλημμυρικά έργα στη Νικόπολη, τα οποία σταμάτησε η σημερινή κυβέρνηση.

 

Φυσικά, γνωρίζοντας τη σημασία η τοπική αυτοδιοίκηση να συμμετέχει σε φορείς που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της, θεσμοθετήσαμε ατύπως τη συμμετοχή του αντιδημάρχου Αμπελοκήπων-Μενεμένης στο διοικητικό συμβούλιο της Κεντρικής Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης. Σήμερα φυσικά δεν ισχύει η δέσμευσή μας αυτή.

 

Προσέξτε κυρίες και κύριοι,

 

Δεν ανέφερα τι ΘΑ κάνουμε, αλλά τι κάναμε, θέλοντας να καταλάβετε ότι πολλά μπορούν να γίνουν από τους πολιτικούς. Αρκεί να κατανοούμε ότι η πολιτική δεν είναι δημόσιες σχέσεις και χειραψίες, αλλά δουλειά με μέθοδο και πρόγραμμα ώστε να υπάρχουν αποτελέσματα.

 

Αυτές οι ιδιότητες απαιτούνται από εδώ και πέρα ώστε να ξεκινήσουν και άλλες δράσεις και στο τέλος να αλλάξουμε ακόμη περισσότερο τη δυτική Θεσσαλονίκη.

 

Πάλι ενδεικτικά παραθέτω:

  • Σχολικές αίθουσες σε Ρετζίκι και Εύοσμο.
  • Υπογειοποίηση των καλωδίων υψηλής τάσης.
  • Διευθέτηση του κόμβου της Νεάπολης.
  • Βελτίωση του οδικού άξονα κόμβου Νεάπολης-Ασβεστοχώρι.
  • Ασφαλτόστρωση κεντρικών δρόμων. Το πρόβλημα στη Βενιζέλου, εδώ στη Νεάπολη, είναι χαρακτηριστικό.
  • Ολοκλήρωση του κόμβου στη λαχαναγορά.
  • Αντιπλημμυρικά έργα στο Δήμο Παύλου Μελά, διευθέτηση ρέματος Δενδροποτάμου και κάλυψη του ρέματος στη Διαλογή.
  • Σύνδεση του αντλιοστασίου αποχέτευσης στο Δενδροπόταμο με τον δίδυμο αποχετευτικό αγωγό και αντιπλημμυρικό έργο κόμβου λαχαναγοράς και
  • Ηλεκτροφωτισμοί για λόγους ασφαλείας περιοχών, όπως είναι η Πόντου.

Γιατί, βέβαια, να μην αναφερθούμε και στην ολοκλήρωση ημιτελών έργων, όπως είναι το νέο γήπεδο του Αγροτικού Αστέρα, αλλά και το κολυμβητήριο του Ευόσμου; Ασχολήθηκα ως Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων δεν πρόλαβα όμως να τα ξεμπλέξω.

Αγαπητοί φίλοι,

Αν καλέσουμε να μας μιλήσουν οι δήμαρχοι, αλλά και θεσμικοί φορείς, είμαι σίγουρος ότι ο κατάλογος θα μακραίνει κατά πολύ και διότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν προκηρύχθηκε κανένα έργο στα δυτικά.

Έρχομαι τώρα στην πολιτική λοιπόν.

Έως τώρα μιλούσα ως τεχνοκράτης.

Πολιτική, όμως, και τεχνοκρατική προσέγγιση πρέπει να βαδίζουν και το πολιτικό ερώτημα είναι:

«Μπορεί χωρίς πολιτική αλλαγή να έχουμε βελτίωση των υποδομών και νέες θέσεις εργασίας;»

ΟΧΙ είναι η μονολεκτική απάντηση.

Το απέδειξαν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ με την ανικανότητα και την ιδεοληψία τους, επί τέσσερα χρόνια.

Τι κάνουν; Εγκαινιάζουν έργα άλλων.

Το έκαναν στη Μενεμένη. Αναφέρονται για την επέκταση δυτικά του Μετρό.

Θα το κάνουν στους κόμβους της περιφερειακής και στο ΑΧΕΠΑ.

Έχουν το θράσος, ενώ δεν έχουν κάνει το παραμικρό δυτικά, να ισχυρίζονται ότι βγάζουν από την απομόνωση τη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Ξέχασα! Έκαναν.

Διέλυσαν τις αστικές συγκοινωνίες και επί της θητείας τους η εγκληματικότητα έφτασε στα ύψη.

Αυτοί που ουσιαστικά στις εκλογές κέρδισαν την εμπιστοσύνη, κυρίως των λαϊκών μαζών, στην κυριολεξία τις «πούλησαν».

Δίνουν σήμερα επιδόματα, αντί για θέσεις εργασίας. Κοροϊδεύουν όπως κορόιδευαν.

Φυσικά πάλι, υπάρχει και το αμείλικτο ερώτημα, η Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη μπορεί και πώς;

Καταφατική είναι η απάντησή μου. Πιστεύω, όμως, ότι πρέπει να συνδυασθεί και με προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων, με Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα, ΣΔΙΤ δηλαδή.

Για τις υποδομές, μάλιστα, δεν το συζητώ. Αποδείξαμε ότι μπορούμε.

Για τα θέματα της ασφάλειας και εκεί είμαστε σαφείς. Οι νόμοι πρέπει να τηρούνται.

Για τις θέσεις εργασίας η δυτική Θεσσαλονίκη διαθέτει σήμερα χώρους προς αξιοποίηση, οι οποίοι μπορούν να αλλάξουν πλήρως την εικόνα της.

Ξεκινώ από τα στρατόπεδα. Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) χρειάζονται και ας διαφωνούν οι φίλοι μου οι δήμαρχοι.

Το παραλιακό μέτωπο μετά το χωρικό σχέδιο της περιφέρειας και την αναγέννηση του εδάφους πρέπει να ενταχθεί σε μια νέα κρατική εταιρεία η οποία αφού εκπονήσει μελέτες και άδειες θα προχωρήσει επίσης σε Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Οι Λαχανόκηποι, ήρθε η ώρα να ενταχθούν στο σχέδιο πόλης.

Το στρατόπεδο Γκόνου παραχωρείται και μαζί με το λιμάνι θα προσελκύσει επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών.

Με ευρωπαϊκά προγράμματα επιδοτούμενα μπορούμε να προχωρήσουμε σε αναπλάσεις ολόκληρων περιοχών που ασφυκτιούν πολεοδομικά.

Τέτοιες είναι η Νεάπολη και οι Αμπελόκηποι.

Τα καπνεργοστάσια, επίσης, μπορεί να γίνουν πόλοι ανάπτυξης.

  • Περιοχές όπως τα προσφυγικά, αλλά και εκτάσεις όπως το ΑΓΝΟ μπορούν να βοηθήσουν σε μια τέτοια κατεύθυνση.
  • Τα Δικαστήρια ασφυκτιούν. Δυτικά πρέπει να μεταφερθούν.

Άφησα τελευταίο το Μετρό προς τα δυτικά, για το οποίο η παρούσα κυβέρνηση καθυστέρησε επί τέσσερα χρόνια. Σήμερα οι μελέτες είναι σε πολύ αρχικό στάδιο. Να σημειώσω ότι για να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος, το 2014 αποφασίσθηκε οι μελέτες να γίνουν όχι από ιδιώτες, αλλά από την Αττικό Μετρό. Μετά τέσσερα χρόνια ξεκίνησαν νέα διαβούλευση, ενώ βάζουν λαμαρίνες για πρόδρομες εργασίες, ισχυριζόμενοι ότι ξεκινά το έργο. Τεράστιο έργο με μηδέν χρηματοδότηση.

Όλα τα παραπάνω απαιτούν μια κυβέρνηση που μπορεί να λύνει προβλήματα, να προωθεί δράσεις, να στηρίζει τον ιδιωτικό τομέα, να αξιοποιεί τα ευρωπαϊκά προγράμματα και να κινητοποιεί πόρους.

Παράλληλα, ο συντονισμός τους απαιτεί σχέδιο και μέθοδο, μακριά από ανέξοδες υποσχέσεις και λαϊκισμούς, χαρακτηριστικά που διακρίνουν τον πρόεδρό μας, τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Μαζί του, μαζί με τα στελέχη μας, όλοι μαζί μπορούμε να φέρουμε την πολιτική αλλαγή και να συνεχίσουμε το σημαντικό, για τα δυτικά, έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας.

Όσον αφορά εμένα, γνωρίζετε ότι ήμουν , είμαι και θα είμαι ΕΝΕΡΓΑ ΠΑΡΩΝ σ’ αυτήν την προσπάθεια.

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Η πολιτική δεν είναι δημόσιες σχέσεις και χειραψίες, αλλά δουλειά με μέθοδο και πρόγραμμα ώστε να υπάρχουν αποτελέσματα».

Ο πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Στράτος Σιμόπουλος, υπερθεμάτισε με την φράση αυτή ένα σχέδιο για την ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλονίκης, την οποία προώθησε όσο ήταν Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων.

Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, που πραγματοποίησε σήμερα ο κ. Σιμόπουλος στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Νεάπολης, αναδείχθηκαν τα προβλήματα και οι προοπτικές της «Θεσσαλονίκης Εκτός των Τειχών», αλλά κυρίως οι λύσεις που μπορούν να προωθηθούν και να δώσουν «ανάσα» στην δυτική πλευρά της πόλης.

«Η Δυτική Θεσσαλονίκη σε σύγκριση με την υπόλοιπη πόλη είναι σαφές ότι έχει διαφορές που οφείλονται στη στρεβλή χωροταξική ανάπτυξη, αποτέλεσμα ενός συνδυασμού πολιτικών επιλογών, αλλά και αντικειμενικών δυσκολιών» τόνισε ο κ. Σιμόπουλος και πρόσθεσε πως δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι σε επίπεδο υποδομών η πολιτεία αδίκησε τη Δυτική Θεσσαλονίκη.

«Αν τα προβλήματα στη Δυτική Θεσσαλονίκη δεν λυθούν θα επεκταθούν μετά σε όλη την πόλη. Βέβαια, την τριετία 2012-2015 έγιναν σημαντικά βήματα με την συμβολή σ’ αυτά της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων. Ενδεικτικά αναφέρω:

  • Την έναρξη κατασκευής των κόμβων στη Δυτική Περιφερειακή, έργο-ανάσα για όλη την πόλη, αλλά κυρίως τη Δυτική Θεσσαλονίκη.
  • Την έναρξη κατασκευής της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη. Έργο που δόθηκε πρόσφατα στην κυκλοφορία.
  • Την έναρξη κατασκευής του δίδυμου αποχετευτικού αγωγού της Θεσσαλονίκης που θα μπορεί να δέχεται ταυτόχρονα τα λύματα από τα νότια της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Έργο με μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
  • Δρομολόγηση της επέκτασης του Μετρό προς Σταυρούπολη, Αμπελόκηπους και Εύοσμο. Από το 2014 έχει γίνει η διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση.
  • Ανάδειξη της ανάγκης για αξιοποίηση του παραθαλάσσιου δυτικού μετώπου του Θερμαϊκού. Μαζί με τον δήμαρχο Αμπελοκήπων-Μενεμένης ξεκινήσαμε την προσπάθεια, τη σκυτάλη της οποίας πήρε πλέον η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
  • Επανεκκίνηση του έργου της οδικής σύνδεσης του λιμανιού με την ΠΑΘΕ
  • Ωρίμανση των μελετών για την ανισοπεδοποίηση των σιδηροδρομικών κόμβων στη δυτική Θεσσαλονίκη. Έργο για το οποίο όλοι οι θεσμικοί φορείς πρέπει να πιέσουν ώστε να ενταχθεί στα Ευρωπαϊκά προγράμματα και
  • Προχωρήσαμε κατά πολύ την παραχώρηση του Στρατοπέδου Παύλου Μελά στο δήμο.

Ταυτόχρονα, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση προχωρήσαμε και σε άλλες δράσεις εξίσου σημαντικές για την καθημερινότητα των πολιτών.

  • Ξεκινήσαμε την κατασκευή και ολοκληρώσαμε δεκάδες αίθουσες κυρίως δυτικά.
  • Παραδώσαμε το κλειστό γυμναστήριο στην Πολίχνη.
  • Χρηματοδοτήσαμε την ασφαλτόστρωση κεντρικών δρόμων.
  • Κινήσαμε τις διαδικασίες με τον δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης για τη χωροθέτηση του Καλλιτεχνικού Σχολείου στη Μοναστηρίου πριν την αερογέφυρα του Δενδροποτάμου. Θα κατασκευασθεί πλέον με Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
  • Χρηματοδοτήσαμε μερική ανακαίνιση του Εκκλησιαστικού Λυκείου στην Ξηροκρήνη και
  • Χρηματοδοτήσαμε τα αντιπλημμυρικά έργα στη Νικόπολη, τα οποία σταμάτησε η σημερινή κυβέρνηση».

Αναφερόμενος σε νέες δράσεις με επίκεντρο την Δυτική Θεσσαλονίκη ο κ. Σιμόπουλος επισήμανε ενδεικτικά τις ακόλουθες:

–           Σχολικές αίθουσες σε Ρετζίκι και Εύοσμο.

–           Υπογειοποίηση των καλωδίων υψηλής τάσης.

–           Διευθέτηση του κόμβου της Νεάπολης.

–           Βελτίωση του οδικού άξονα κόμβου Νεάπολης-Ασβεστοχώρι.

–           Ασφαλτόστρωση κεντρικών δρόμων. Το πρόβλημα στη Βενιζέλου, εδώ στη Νεάπολη, είναι χαρακτηριστικό.

–           Ολοκλήρωση του κόμβου στη λαχαναγορά.

–           Αντιπλημμυρικά έργα στο Δήμο Παύλου Μελά, διευθέτηση ρέματος Δενδροποτάμου και κάλυψη του ρέματος στη Διαλογή.

–           Σύνδεση του αντλιοστασίου αποχέτευσης στο Δενδροπόταμο με τον δίδυμο αποχετευτικό αγωγό και αντιπλημμυρικό έργο κόμβου λαχαναγοράς και

–           Ηλεκτροφωτισμοί για λόγους ασφαλείας περιοχών, όπως είναι η Πόντου.

«Το παραλιακό μέτωπο μετά το χωρικό σχέδιο της περιφέρειας και την αναγέννηση του εδάφους πρέπει να ενταχθεί σε μια νέα κρατική εταιρεία η οποία αφού εκπονήσει μελέτες και άδειες θα προχωρήσει σε Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).Οι Λαχανόκηποι, ήρθε η ώρα να ενταχθούν στο σχέδιο πόλης. Το στρατόπεδο Γκόνου παραχωρείται και μαζί με το λιμάνι θα προσελκύσει επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών. Με ευρωπαϊκά προγράμματα επιδοτούμενα μπορούμε να προχωρήσουμε σε αναπλάσεις ολόκληρων περιοχών που ασφυκτιούν πολεοδομικά. Τέτοιες είναι η Νεάπολη και οι Αμπελόκηποι. Τα καπνεργοστάσια, επίσης, μπορεί να γίνουν πόλοι ανάπτυξης. Περιοχές όπως τα προσφυγικά, αλλά και εκτάσεις όπως το ΑΓΝΟ μπορούν να βοηθήσουν σε μια τέτοια κατεύθυνση. Τα Δικαστήρια ασφυκτιούν και πρέπει να μεταφερθούν δυτικά» είπε ακόμη ο κ. Σιμόπουλος.

Όσον αφορά στο ζήτημα του Μετρό, ανέφερε πως για τις επεκτάσεις στα δυτικά η παρούσα κυβέρνηση καθυστέρησε επί τέσσερα χρόνια, ενώ «σήμερα οι μελέτες είναι σε πολύ αρχικό στάδιο. Για να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος, το 2014 αποφασίσθηκε οι μελέτες να γίνουν όχι από ιδιώτες, αλλά από την Αττικό Μετρό. Μετά τέσσερα χρόνια ξεκίνησαν νέα διαβούλευση, ενώ βάζουν λαμαρίνες για πρόδρομες εργασίες, ισχυριζόμενοι ότι ξεκινά το έργο. Τεράστιο έργο με μηδέν χρηματοδότηση».

«Όλα τα παραπάνω απαιτούν μια κυβέρνηση που μπορεί να λύνει προβλήματα, να προωθεί δράσεις, να στηρίζει τον ιδιωτικό τομέα, να αξιοποιεί τα ευρωπαϊκά προγράμματα και να κινητοποιεί πόρους .Παράλληλα, ο συντονισμός τους απαιτεί σχέδιο και μέθοδο, μακριά από ανέξοδες υποσχέσεις και λαϊκισμούς, χαρακτηριστικά που διακρίνουν τον πρόεδρό μας, τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Μαζί του, μαζί με τα στελέχη μας, όλοι μαζί μπορούμε να φέρουμε την πολιτική αλλαγή και να συνεχίσουμε το σημαντικό, για τα δυτικά, έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας», κατέληξε ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων.

Στην εκδήλωση παρέστη ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης κ. Λάζαρος Κυρίζογλου.