ΣΟΔΘ: “ΠΑΙΔΙΑ! ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΑΙΔΙΑ!” – Επετειακή συναυλία

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης, ανήμερα της εορτής του πολιούχου της Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου, γιορτάζει την τριπλή επέτειο της πόλης, τιμώντας παράλληλα τα σαράντα χρόνια από το θάνατο της «τραγουδίστριας της νίκης», Σοφίας Βέμπο, που εμψύχωσε με τις ερμηνείες της πλήθος Ελλήνων στρατιωτών αλλά και όλον τον καταπονημένο από την κατοχή ελληνικό λαό. Οι λαοφιλείς μελωδίες των τραγουδιών της, διασκευασμένες και ενορχηστρωμένες από τον αείμνηστο Βασίλη Τενίδη, θα ξαναζωντανέψουν τις εικόνες και τους ήχους της εποχής.

Σε αυτό το επίσημο επετειακό μουσικό γεγονός της Διεύθυνσης Πολιτισμού που υλοποιείται σε συνεργασία με τον Οργανισμό του Μεγάρου Μουσικής, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης καθώς και το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, θα συμμετάσχουν επί σκηνής πάνω από 300 συντελεστές. Πιο συγκεκριμένα, οι χορωδοί δύο προσκεκλημένων χορωδιών του Α.Π.Θ., Γιάννης Μάντακας και Χορωδιακό Εργαστήρι του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, και του Ι. Ν. Κυρίλλου και Μεθοδίου, οι μουσικοί των προσκεκλημένων μουσικών σωμάτων, καθώς και η Σ.Ο.Δ.Θ. που θα εμφανιστεί στην πλήρη σύνθεσή της.

Ο αρχιμουσικός και συνθέτης Άλκης Μπαλτάς, πέραν της παραχώρησης των ενορχηστρώσεων και των συνθέσεών του, διασκευάζει μαζί με τη γνωστή πιανίστρια Βίκυ Στυλιανού, ειδικά για αυτήν την εμφάνιση της Σ.Ο.Δ.Θ., τις Ωδές από τον Ύμνο στην Ελευθερία για μπάντα και συμφωνική ορχήστρα του Κερκυραίου συνθέτη Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου. Οι διαχρονικές μελωδίες του Μίκη Θεοδωράκη, οι οποίες έχουν καταγραφεί στις συνειδήσεις των ανθρώπων εθνικώς και διεθνώς ως σύμβολα ελληνισμού, συνδυασμένα με τις εμβληματικές ωδές του Ν. Μάντζαρου θα μας οδηγήσουν ως μία συναυλιακή κατακλείδα στον Εθνικό μας Ύμνο. Ο δυναμικός όγκος τόσο των συντελεστών όσο και του περιεχομένου του προγράμματος δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια συναυλία που κυριολεκτικά θα κατακλύσει σκηνή και αίθουσα, μεταμορφώνοντάς τες σε ένα ενοποιημένο σύνολο που θα «δράσει» κάτω από τη στέγη του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Η συναυλία θα ξεκινήσει με μια σπάνια επί σκηνής συνάντηση και εμφάνιση και των τριών μουσικών σωμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, της Στρατιωτικής Μουσικής Γ’ Σώματος Στρατού, του Σμήνους Μουσικής Πολεμικής Αεροπορίας και της Μουσικής Πολεμικού Ναυτικού, ενώ στο δεύτερο μέρος θα συμπράξει μαζί τους και η Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης.

Η επετειακή αυτή συναυλία θα λάβει χώρα την Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2018, στην Αίθουσα Φίλων Μουσικής, με ώρα έναρξης 21:00.

 

 

Σε συνεργασία με τον Ο.Μ.Μ.Θ

Τιμές εισιτηρίων: 10€, 5€ (μειωμένο για φοιτητές – ανέργους)

 

ΠΑ  26/10       21:00

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης-

Αίθουσα Φίλων Μουσικής (Μ1)

Παιδιά! Της Ελλάδος παιδιά!” – Επετειακή Συναυλία

 

Πρόγραμμα:

Μουσική εμφάνιση των τριών Μπαντών Ενόπλων Δυνάμεων

 

Ά. Μπαλτάς: Που να βρω την ψυχή μου, Σουίτα για ορχήστρα πάνω σε μελωδίες του Μίκη Θεοδωράκη

 

Β. Τενίδης: Εισαγωγή “1940” – Αφιέρωμα στη Σοφία Βέμπο για σολίστες, μικτή χορωδία, και ορχήστρα

 

Ν. Χαλικιόπουλος – Μάντζαρος: Ωδές από τον Ύμνο στην Ελευθερία για μικτή χορωδία, παιδική χορωδία και ορχήστρα (ενορχ.: Α. Μπαλτάς – διασκευή για μπάντα και ορχήστρα Β. Στυλιανού)

 

 

Σολίστες: Θάλεια Μαυρίδου | μεσόφωνος

Ελλισώ Ντάβλη | μεσόφωνος

Αλέξανδρος Δελιαλής | βαρύτονος

Άγγελος Μάρκου | βαρύτονος

 

Χορωδία Γιάννης Μάντακας

Χορωδιακό Εργαστήρι Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ.

Εριφύλη Δαμιανού | μουσική διδασκαλία

Χορωδία Ι. Ν. Κυρίλλου και Μεθοδίου

Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου | μουσική διδασκαλία

Στρατιωτική Μουσική Γ’ Σώματος Στρατού

Ταγματάρχης Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος | μουσική διεύθυνση

Σμήνος Μουσικής Πολεμικής Αεροπορίας

Επισμηναγός Αλέξανδρος Λιτσαρδόπουλος| μουσική διεύθυνση, διδασκαλία

Μουσική Πολεμικού Ναυτικού

Πλωτάρχης Γεώργιος Τσιλιμπάρης| μουσική διεύθυνση

Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης

Κλεάνθης Ζαρίμπας | μουσική διδασκαλία

 

Μουσική διεύθυνση: Λίζα Ξανθοπούλου

 

 

 

Βιογραφικά συντελεστών και σωμάτων

 

                                                        Θάλεια Μαυρίδου

Η Θάλεια Μαυρίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε πιάνο, θεωρητικά, μελοδραματική και μονωδία στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης από όπου αποφοίτησε με «Άριστα». Συνέχισε τις σπουδές της στο Lied- Ορατόριο και Όπερα στα Πανεπιστήμια Folkwang (Essen, Γερμανία) και στο Πανεπιστήμιο Franz Liszt (Βουδαπέστη, masterclass) στις τάξεις των Cl. Rüggeberg και E. Andor αντίστοιχα. Επίσης, σπούδασε θέατρο στο Εργαστήρι της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης και είναι γνώστρια τεσσάρων γλωσσών (αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά, γερμανικά).

Παρακολούθησε σεμινάρια με τους Α. Κοντογεωργίου, Κ. Πασχάλη, Ch. Studer, Ζ. Τερζάκη, Κ. Καρατζά, G. Ravazzi, Br. Fassbaendrer, J. Hamari, κ.ά.. Έχει πραγματοποιήσει ρεσιτάλ, ως σολίστ έχει συμμετάσχει σε ορατόρια και σε παραστάσεις θεάτρου ενώ πρωταγωνίστησε σε ταινίες μικρού μήκους και όπερες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Μερικοί από τους ρόλους που έχει ερμηνεύσει είναι: Zia Principessa (Suor Angelica), Suzuki (Madama Butterfly), 3η Κυρία (Μαγικός αυλός), Orfeo (Ορφέας και Ευρυδίκη), Rosine Leckermaul (Ηänsel und Gretel), Beldame (Dido and Aeneas), Clotilde (Norma), Marcellina (Le Nozze di Figaro), κ.ά.. Ως ποιήτρια βραβεύτηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και την Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρία «Τέχνη» με τον Κούρο του Ευρωπού και στο Διαγωνισμό Τραγουδιού «Φίλιππος Νάκας».

Διδάσκει φωνητική, μονωδία και μελοδραματική στο Δημοτικό Ωδείο Θέρμης και στο Ωδείο Συμφωνία. Ανάμεσα από τους μαθητές της ξεχωρίζουν ήδη με εμφανίσεις τους στην Εθνική Λυρική Σκηνή, Ηρώδειο, ΜΜΑ, ΜΜΘ, θέατρα και μουσικές σκηνές οι: Θ. Βουτσικάκης, Ε. Δημοπούλου, Ν. Κύρτσος, Κ. Τσαλίκη, Α. Ιωαννιδης, Ν. Αποστολίδου, Έ. Ζήση, Ι. Πενταρά, Ό.  Δριβάκου, Α. Βουτσά, Ν. Χασάπης, κ.ά.

 

 

 

                                                               Ελλισώ Ντάβλη

Η Ελισσώ Ντάβλη ξεκίνησε τις μουσικές της σπουδές σε ηλικία τριών χρόνων, σπουδάζοντας βιολί και θεωρητικά στο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης. Εισήχθη πρώτη στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και απέκτησε πολυετή χορωδιακή εμπειρία με την συμμετοχή της σε χορωδίες όπως Ι. Ν. Κυρίλλου και Μεθοδίου, Μ.Σ.Θ., κ.ά.. Ξεκινάει μαθήματα μονωδίας με την Βαρβάρα Τσαμπαλή στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης ενώ λαμβάνει παράλληλα και το πτυχίο αρμονίας με άριστα. Παρακολούθησε μαθήματα και σεμινάρια μονωδίας με τους Βαρβάρα Τσαμπαλή (Κ.Ω.Θ.), Χ. Γκλαβοπούλου, Ν. Φιόρου, Ch. Studer, Ά. Φωτιάδη και Ά. Χριστοφέλλη. Το 2016 λαμβάνει το δίπλωμα κλασικού τραγουδιού στην τάξη της Σιράν Τσαλικιάν από το Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης και είναι τελειόφοιτη του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ..

Έχει συμμετάσχει με τη “Χορωδία Θεσσαλονίκης – Κλασικοί Τραγουδιστές” στις παραγωγές όπερας La Boheme (Όπερα Θεσσαλονίκης, 2009), Ορφέα στον Άδη (Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2009), Ο Βαφτιστικός (Όπερα Θεσσαλονίκης, 2009-10), καθώς και σε πολλές concertante παραγωγές. Συμμετείχε ως mezzo soprano στο φωνητικό-οργανικό σύνολο Ricercar, σε συναυλίες στο Τελλόγλειο Ίδρυμα και στην Αίθουσα Τελετών του Α.Π.Θ., καθώς και στο σύνολο αρχαίας ελληνικής μουσικής “Ορφεία Αρμονία” ως φωνή και ως μουσικός κρουστών.

 

 

 

                                                     Αλέξανδρος Δελιαλής

 

Ο βαρύτονος Αλέξανδρος Δελιαλής σπούδασε μονωδία στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, στο οποίο παρακολούθησε παράλληλα και το τμήμα μελοδραματικής. Συνέχισε τις σπουδές του στη μονωδία στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, από όπου και αποφοίτησε ως κάτοχος διπλώματος μονωδίας με άριστα παμψηφεί και διάκριση στην τάξη της Σιράν Τσαλικιάν. Έχει συμμετάσχει σε masterclass καλλιτεχνών διεθνούς φήμης, όπως των Δ. Ευαγγελάτου, Ch. Studer, Δ. Καβράκο, K. Equiluz, R. Trekel, W. Dwight Coleman, Ά. Χριστοφέλλη, Κ. Πατσαλίδη, M. Augustini, D. Balzani κ.ά..

Ως σολίστ έχει ερμηνεύσει τους  ρόλους Αινείας (Διδώ και Αινείας, H. Purcell), Guglielmo (Le Villi, G. Puccini), Commissionario (La Traviata, G.Verdi) ενώ συμμετείχε σε αρκετές ημι-σκηνοθετημένες παραστάσεις όπερας, παρουσιάσεις ορατορίου και βραδιές Lieder. Έχει συμπράξει με την Κ.Ο.Θ., την Σ.Ο.Δ.Θ. και τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Δημήτρης Μητρόπουλος. Έχει συνεργαστεί με πολλούς διευθυντές ορχήστρας όπως οι Κ. Τρικολίδη, Λ. Καρυτινό, Λ. Ξανθοπούλου, Σ. Ιωαννίδη, Μ. Κωνσταντινίδου, J. C. Charron, Θ. Παπαδημητρίου, Γ. Βαγιανό αλλά και με σκηνοθέτες όπως οι M. E. Mexia, Ά. Αμιλήτου και Κ. Καρατζά. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης του Ανώτερου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κοζάνης.

 

 

                                                           Άγγελος Μάρκου

Ο Άγγελος Μάρκου γεννήθηκε το 1993. Είναι απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης και κάτοχος πτυχίου αρμονίας με άριστα (Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, τάξη Λίνα Τόνια). Παράλληλα με τη φοίτησή του στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., συνεχίζει τις σπουδές του στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης στα ανώτερα θεωρητικά (τάξη Κωνσταντίνου Τσούγκρα) και στο πιάνο (Γ΄ Ανωτέρα, τάξη Παύλου Δημητριάδη). Από το 2013 σπουδάζει μονωδία στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης στην τάξη της Σιράν Τσαλικιάν. Παρακολούθησε και συμμετείχε ενεργά σε σεμινάρια πιάνου των Γ. Χατζηνίκου, Χ. Βασιλειάδη, Γ. Κωνσταντίνου, M. Hauber, J. Margulis, Α. Consales, M. Κellig, C. Balsa, H. Huang, G. Madge κ.ά.. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια μονωδίας με τους D. Coleman, Ά. Χριστοφέλλη, Ρ. Πουλημένου, Ά. Φωτιάδη κ.ά., καθώς και σεμινάρια Παλαιάς Μουσικής και διεύθυνσης χορωδίας.

Έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ και έχει δώσει ρεσιτάλ πιάνου σε πολλά μέρη της Ελλάδας. Από το 2009 είναι μέλος της Μικτής Χορωδίας Θεσσαλονίκης με την οποία έχει συμμετάσχει σε παρουσιάσεις πολλών χορωδιακών έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ως μονωδός έχει τραγουδήσει με την Ορχήστρα του Μουσικού Σχολείου Σερρών, σε σχήματα μουσικής tango και σε μουσικοθεατρικές παραστάσεις. Επίσης, έχει συνεργαστεί ως σόλο βαρύτονος με την Σ.Ο.Δ.Θ. και την MOYSA στην Λειτουργία της Στέψης του Μότσαρτ, καθώς και με την Ορχήστρα Νέων Δημήτρης Μητρόπουλος.

 

 

 

            Χορωδία Γιάννης Μάντακας Α.Π.Θ.

Η Χορωδία Γιάννης Μάντακας του Α.Π.Θ. ιδρύθηκε το 1953 από το Γιάννη Μάντακα (1932-1998) με σκοπό την καλλιέργεια της μουσικής ανάμεσα στους φοιτητές και γενικότερα στους νέους της πόλης μας. Ξεπέρασε όμως το πανεπιστημιακό πλαίσιο, ανέπτυξε πολυεπίπεδη δράση και είχε σημαντική προσφορά στη μουσική ζωή της Θεσσαλονίκης και όλης της Ελλάδας, ταυτόχρονα με μια σταθερή παρουσία στο εξωτερικό. Τον Γιάννη Μάντακα διαδέχτηκε το 1990 ο Πέτρος Μπεκιαρίδης, ο οποίος υπήρξε μαέστρος της μέχρι το 2016. Από τον Οκτώβριο του 2016 τη διεύθυνση της Χορωδίας ανέλαβε η Εριφύλη Δαμιανού.

Η χορωδία συνέβαλε διαχρονικά στην εξέλιξη της χορωδιακής μουσικής στην Ελλάδα. Οργάνωσε σεμινάρια και εκδόσεις έργων χορωδιακής μουσικής, και παρουσίασε για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό εκατοντάδες χορωδιακά έργα, ελληνικά και ξένα όλων των εποχών. Έχει συμπράξει με τις περισσότερες ελληνικές συμφωνικές ορχήστρες όπως οι: Κ.Ο.Θ., Κ.Ο.Α., Ε.Ρ.Τ., Σ.Ο.Δ.Θ., Ορχήστρα του Α.Π.Θ., κ.ά. Συνεργάζεται επίσης με τα χορωδιακά και οργανικά σύνολα του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ.. Έχει συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Αθηνών και στα Δημήτρια, έχει διοργανώσει πολλές ελληνικές και διεθνείς συναντήσεις χορωδιών και ορχηστρών στη Θεσσαλονίκη και έχει κάνει πολλές ηχογραφήσεις και βιντεοσκοπήσεις με προγράμματα χορωδιακής μουσικής για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση.

 

 

 

Χορωδιακό Εργαστήρι Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ.

Το Χορωδιακό Εργαστήρι του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2016. Τα μέλη του είναι φοιτητές που έχουν ολοκληρώσει τον υποχρεωτικό κύκλο συμμετοχής στη χορωδία του Τμήματος και ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την  περαιτέρω μελέτη και παρουσίαση της χορωδιακής μουσικής. Το ρεπερτόριο του συνόλου αποτελείται από ξένα και ελληνικά χορωδιακά έργα, ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάδειξη έργων σύγχρονων Ελλήνων δημιουργών.

Τον Νοέμβριο του 2016, συμμετείχε στη συνάντηση των ελληνικών πανεπιστημιακών χορωδιών που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Έχει κάνει πολλές εμφανίσεις πλαισιώνοντας μουσικά επίσημες τελετές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, καθώς και επιστημονικές εκδηλώσεις του Τμήματος Μουσικών Σπουδών. Τον Ιούνιο του 2017 συνέπραξε με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο ανέβασμα της Λειτουργίας της Στέψης του W. A. Mozart και τον Δεκέμβριο του 2017 με την Ορχήστρα του Α.Π.Θ. στο ανέβασμα του έργου Gloria του A. Vivaldi. Τον Ιούνιο του 2018 εμφανίστηκε σε συναυλία που έγινε στο πλαίσιο του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου AAWM, που φιλοξενήθηκε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ..

 

 

 

 

 

 

                                                 Εριφύλη Δαμιανού

Η Εριφύλη Δαμιανού γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ., πτυχιούχος της Σχολής Νηπιαγωγών Θεσσαλονίκης, διπλωματούχος πιάνου, πτυχιούχος ανώτερων θεωρητικών του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης και διπλωματούχος του Μουσικοπαιδαγωγικού Ινστιτούτου Zoltán Kodály Ουγγαρίας (Red Diploma). Σπούδασε διεύθυνση χορωδίας στην Ουγγαρία με τους P. Erdei, E. Rosgonyi και K. Kiss. Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα και σεμινάρια με τους Α. Κοντογεωργίου, Γ. Αδαμίδη, E. Koletschka και D. Rao.

Από το 1992 διδάσκει ως Ειδική Επιστήμων στο Τμήμα Μουσικών σπουδών του Α.Π.Θ.. Έχει διακριθεί ως μαέστρος της Χορωδίας Κοριτσιών Ι. Ν. Παναγούδας Θεσσαλονίκης και υπήρξε επί σειρά ετών μαέστρος της Παιδικής και Μικτής χορωδίας του Ωδείου Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης. Από το 2013 ίδρυσε και διευθύνει τη Χορωδία της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.).

Ως μουσικοπαιδαγωγός παρακολούθησε σεμινάρια και επιμορφώσεις σχετικά με τις διδακτικές προσεγγίσεις των C. Orff και J. Dalcroze. Ως ερευνήτρια συμμετείχε ενεργά στο Πρόγραμμα Ψυχοακουστικής (I.PS.A.) του Α.Π.Θ. καθώς και στο διατμηματικό πρόγραμμα Music and the Brain του Τμήματος Μουσικών Σπουδών και της Α΄ Νευρολογικής Κλινικής του Α.Π.Θ.. Παρακολούθησε προγράμματα εξειδίκευσης, που αφορούν τον συσχετισμό της μάθησης με την λειτουργία του εγκεφάλου στο ΠΑΜΑΚ και το Πανεπιστήμιο του Sheffield στη Μ. Βρετανία. Έχει παρουσιάσει επιστημονικές ανακοινώσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια. Ως μουσικολόγος συνεργάστηκε με τον Οργανισμό Θεσσαλονίκη – Πολιτιστική Πρωτεύουσα και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στη μουσικολογική επιμέλεια προγραμμάτων συναυλιών.

 

 

Χορωδία Ι. Ν. Αγίων Κυρίλλου & Μεθοδίου Θεσσαλονίκης

 

Ιδρύθηκε το 1992 από τη σημερινή της διευθύντρια Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου. Λειτουργεί σε έξι τμήματα, στα οποία συμμετέχουν πάνω από 250 χορωδοί. Εκτός από την Ελλάδα η χορωδία έχει εμφανιστεί  στην Αυστρία, Ελβετία, Ιταλία, Αγγλία, Τσεχία, Φιλανδία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ολλανδία, Βουλγαρία, Ισπανία, Κίνα, Ρωσία, Τουρκία, Ισραήλ, Αίγυπτο, Nότια Αφρική, Καναδά, ΗΠΑ κ.λπ..

Πρόσφατη δράση της, ως προσκεκλημένη του Υπουργείου Πολιτισμού της Ρωσίας, ήταν η επίσκεψή της στη Μόσχα, όπου εκεί αλλά και σε άλλες πόλεις της ευρύτερης περιοχής έδωσε σειρά συναυλιών. Επίσης, το 2017 εμφανίστηκε στην περίφημη αίθουσα Carnegie Hall της Νέας Υόρκης. Έχει αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις όπως τα χρυσά μετάλλια στο 5ο Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ Brahms (2007), στο 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Moscow Sounds (2008), στο 5ο Loto-Quebec Χορωδιακό Φεστιβάλ (2009). Το 2011 αναδείχθηκε Category Winner στο 9ο Χορωδιακό Φεστιβάλ Venezia in Musica. Συνεργάζεται τακτικά με τo Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και Αθηνών, την Κ.Ο.Θ., και την Σ.Ο.Δ.Θ.. Έχει συμπράξει με την Camerata Αθηνών, έχει λάβει μέρος στο Φεστιβάλ Αθηνών και έχει μαγνητοσκοπήσει για την Ελληνική και Γερμανική Κρατική τηλεόραση.

 

 

Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου LB, Mus.M., PhD

 

Είναι διδάκτορας του Ιονίου Πανεπιστημίου και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος από το Πανεπιστήμιο της Βοστόνης στην ειδικότητα της διεύθυνσης χορωδίας. Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Α.Π.Θ., και μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Διδάσκει διεύθυνση χορωδίας και χορωδία στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όπως επίσης διεύθυνση και παιδαγωγική χορωδίας στα μεταπτυχιακά προγράμματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι καθηγήτρια διεύθυνσης χορωδίας στο Ν.Ω.Θ.. Έχει δώσει συναυλίες στην Ελλάδα, την Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και την Αμερική. Είναι μέλος του National Music Honor Society (USA), του International Federation of Choral Music και artistic advisor της Interkultur/Μusica Mundi στην Ελλάδα. Είναι μέλος του Συμβουλίου των World Choir Games και διατελεί κριτής σε διεθνή φεστιβάλ. Έχει συνεργαστεί με το Μ.Μ.Θ., Μ.Μ.Α., Κ.Ο.Θ., Σ.Ο.Δ.Θ., Ν.Ω.Θ., Σ.Ω.Θ., Καμεράτα, Συμφωνική Φιλιππούπολης, ΕΤ-3, West London Festival Orchestra κ.ά..

Τα βιβλία της Εισαγωγή στην Τέχνη της Χορωδιακής Πράξης, Χορωδιακά έργα Ελλήνων Συνθετών & Χριστουγεννιάτικα Χορωδιακά για όμοιες Φωνές κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Παπαγρηγορίου Νάκας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     Στρατιωτική Μουσική Γ’ Σώματος Στρατού

 

Ο ακριβής χρόνος ιδρύσεως της Στρατιωτικής Μουσικής δεν είναι γνωστός, αλλά από διάφορα ιστορικά τεκμήρια φαίνεται ότι ιδρύθηκε τα πρώτα χρόνια της Επανάστασης του 1821. Η Στρατιωτική Μουσική του Γ’ Σώματος Στρατού συγκροτήθηκε ουσιαστικά το 1912 με Διοικητή τον Λοχαγό Παναγόπουλο Κωνσταντίνο με έδρα την πόλη της Θεσσαλονίκης.  Έχει τη δυνατότητα να συγκροτήσει τμήμα Μπάντας με την οποία εκτελεί εμβατήρια σε συναυλιακά προγράμματα και σχηματισμούς καθώς και τμήμα Ορχήστρας με την οποία εκτελεί ποικίλα προγράμματα ευρωπαϊκής, τζαζ, ελαφρολαϊκής και χορευτικής μουσικής σε δεξιώσεις και χοροεσπερίδες. Επίσης, κατά περιόδους συγκροτεί Quinteto πνευστών, Quinteto εγχόρδων, ορχήστρα παραδοσιακής μουσικής, ορχήστρα τζαζ πνευστών, μεικτό τμήμα μπάντας – ορχήστρας για συναυλιακούς σκοπούς.

Παράλληλα με τα στρατιωτικά της καθήκοντα συμμετέχει σε συναυλίες και διάφορα πολιτιστικά δρώμενα στην ευρύτερη περιοχή ζώνης ευθύνης του Γ΄Σ.Σ. Έχει εκπροσωπήσει τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας μας, το Γ΄Σ.Σ. και τη Θεσσαλονίκη σε διεθνή φεστιβάλ Στρατιωτικών Μουσικών .

 

 

 

Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος

Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος γεννήθηκε στην Καβάλα το 1966. Υπηρετεί στο Μουσικό Σώμα από το 1983, όπου κατόπιν διαγωνισμού επιλέχτηκε ως χειριστής σαξοφώνου και πιάνου. Έχει διατελέσει Διευθυντής – Αρχιμουσικός της ΜΣΕΘ 79/ΑΔΤΕ, του ΛΣΜΣ /Α΄ΣΣ και της ΣΜΣ/Γ΄ΣΣ. Σπούδασε ανωτέρα θεωρητικά (αρμονία, ενοργάνωση, ωδική, αντίστιξη, φούγκα) Διεύθυνση Ορχήστρας, πιάνο και σαξόφωνο.

Το 1996 οργάνωσε το πρώτο quinteto εγχόρδων στο ΣΜΣ του Γ΄ Σώματος Στρατού και ανέλαβε τη διεύθυνση της ορχήστρας. Το 2004 προήχθη στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού  και ανέλαβε τη διεύθυνση του μεικτού τμήματος μεγάλης ορχήστρας με πνευστά. Το 2015 προάγεται στο βαθμό του Ταγματάρχη.

Έχει διευθύνει τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Μουσικών καθώς και διάφορες  ιδιωτικές ορχήστρες. Έχει ενορχηστρώσει πλήθος έργων για μπάντα και ορχήστρα τα οποία παίζονται από όλες τις Στρατιωτικές Μουσικές και διάφορες φιλαρμονικές ορχήστρες ενώ έχει συνεργαστεί με γνωστούς καλλιτέχνες της ελληνικής μουσικής σκηνής.

 

 

 

 

 

                                                      Σμήνος Μουσικής Πολεμικής Αεροπορίας

 

Το Σμήνος Μουσικής της Πολεμικής Αεροπορίας ιδρύθηκε το 1947, αποτελούμενο από έφεδρο προσωπικό περίπου 40 ανδρών και με Διοικητή τον Υποσμηναγό Νικόλαο Ραυτόπουλο. Το Σμήνος Μουσικής έχει σαν αποστολή την παροχή Μουσικής Υποστήριξης των διαφόρων εκδηλώσεων με χαρακτήρα στρατιωτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό, θρησκευτικό και ψυχαγωγικό. Είναι ενταγμένο Σμήνος στη Μοίρα ΓΕΑ και έχει έδρα την Αεροπορική Μονάδα Βύρωνα. Η Μπάντα της Πολεμικής Αεροπορίας εμφανίζεται σε συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, καθώς και σχεδόν σε όλο τον Ελλαδικό χώρο. Επίσης έχει εκπροσωπήσει την Πολεμική Αεροπορία σε διεθνή φεστιβάλ στρατιωτικών μουσικών στο εξωτερικό (Η.Π.Α., Ρωσία, Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο, Ρουμανία, Ουκρανία κ.ά.).

Ένα μικρό τμήμα της μουσικής συγκροτεί την ελαφρά ορχήστρα με ποικίλο πρόγραμμα, το οποίο χρησιμοποιείται σε κοινωνικές ψυχαγωγικές εκδηλώσεις της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και σε ιδρύματα για την ψυχαγωγία παιδιών και ηλικιωμένων. Το υψηλό επαγγελματικό επίπεδο του προσωπικού της Μουσικής, αλλά και η συνεχής και αμέριστη στήριξη που επιδεικνύει η Ηγεσία της Π.Α. σε αυτή, την έχουν αναδείξει σε ένα μουσικό σύνολο υψηλού επιπέδου που εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες για ακόμη μεγαλύτερες επιτυχίες στο μέλλον, οι οποίες θα τιμήσουν την Πολεμική Αεροπορία.

 

 

 

 

Επισμηναγός (ΜΣ) Αλέξανδρος Λιτσαρδόπουλος

 

Ο Επισμηναγός(ΜΣ) Λιτσαρδόπουλος Αλέξανδρος γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1968.  Εισήλθε στην Πολεμική Αεροπορία το 1987 με το βαθμό του Υπαξιωματικού στο Σμήνος Μουσικής και προήχθη Ανθυποσμηναγός το 2008. Το 2013 ανέλαβε τα καθήκοντα του Διοικητή του Σμήνους Μουσικής της Πολεμικής Αεροπορίας. Σπούδασε στο Απολλώνιο Ωδείο στην τάξη του καθηγητή Ι. Κούφαλη, όπου  απέκτησε δίπλωμα κλαρινέτου με άριστα παμψηφεί και δεύτερο βραβείο. Κατόπιν παρακολούθησε μαθήματα επί τρία χρόνια με τον καθηγητή G. Bolobugev, καθώς και σεμινάρια με τους καθηγητές D. Campell και M. Arrignon. Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα ανώτερων θεωρητικών στο Ελληνικό Ωδείο με τους καθηγητές Α. Συμεών και Ι. Καστρινό, όπου απέκτησε τα πτυχία Ειδικού Αρμονίας – Ενοργάνωσης και Διεύθυνσης Μπάντας. Το 2004 απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο με τον καθηγητή Σ. Μουρίκη με βαθμό άριστα. Έχει συμμετάσχει ως μουσικός με τις: Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα (ΕΡΤ), Καμεράτα (Ορχήστρα Μεγάρου Μουσικής Αθηνών), Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηνών, Συμφωνική Ορχήστρα Βόλου, καθώς κι άλλα μουσικά σύνολα, δίνοντας πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       

                                                                          Μουσική Πολεμικού Ναυτικού

Η μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού ιδρύεται το 1879. Κατά την διάρκεια εκπαιδευτικού πλου του πολεμικού πλοίου “Ατμοδρόμων Ελλάς”, κάνει την πρώτη της εμφάνιση στη Βαλέτα (Μάλτα), με την συμμετοχή είκοσι οκτώ μουσικών. Μετά από δεκαεφτά χρόνια συμμετέχει στην έναρξη των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα στις 25 Μαρτίου του 1896. Τον Σεπτέμβριο του 1911 και ενώ ο Ελληνικός Στόλος εκσυγχρονίζεται, αποκτώντας το νεότευκτο θωρηκτό “Γεώργιος Αβέρωφ”, ο κυβερνήτης Ναύαρχος Παύλος Κουντουριώτης εγκαθιστά την μπάντα επί του θωρηκτού, θέλοντας να σημάνει με αυτόν τον τρόπο, τον ενεργό εμψυχωτικό ρόλο που θα διαδραμάτιζε η μπάντα σε περίοδο πολέμου.

Η μπάντα αποκτά αξιοζήλευτη δυναμική που δεν αργεί να φανεί και στην πράξη, καθώς για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το 1926, εκτελεί σχηματισμούς ακριβείας στα πρότυπα Ευρωπαϊκών Στρατιωτικών μουσικών. Αυτό αποτέλεσε την αφορμή για να δεχτεί πολυάριθμες προσκλήσεις από φεστιβάλ και εκδηλώσεις στο εξωτερικό, όπως στο Χέερλεν (Ολλανδία), Κρακοβία (Πολωνία), Αλεξάνδρεια (Αίγυπτος), Σόφια (Βουλγαρία), Σομίρ (Γαλλία), Μον (Βέλγιο), Νέα Υόρκη και Φλόριντα (ΗΠΑ), κ.ά. Εμφανίζεται σε δύο ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, Η Αλίκη στο ναυτικό (1961) του Αλέκου Σακελλαρίου με μουσική Μάνου Χατζιδάκι και Φαίδρα του Ζυλ Ντασέν (1962). Κομβικός σταθμός της μπάντα αποτελεί η συμμετοχή της στην τελετή έναρξης των ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας (2004), τελετή λήξης των παραολυμπιακών αγώνων (2004) καθώς και στην τελετή έναρξης των Special Olympics (2011) στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο. Εμφανίζεται σε διάφορες μουσικές εκπομπές της Ελληνικής δημόσιας και ιδιωτικής τηλεόρασης (Ε.Ρ.Τ., ALPHA, ANT1, SKAI).

Η μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού απευθυνόμενη σε όλες τις κοινωνικές ομάδες της χώρας και αναπτύσσοντας πολυάριθμες και ποικίλες δράσεις για ιδρύματα παιδιών, θέατρα και πλατείες κατέχει ιδιαίτερη θέση στην πολιτιστική και κοινωνική ζωή της χώρας, συμβάλλοντας με τον δικό της τρόπο στον πολιτισμό αυτού του τόπου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πλωτάρχης Γεώργιος Τσιλιμπάρης

Ο Γεώργιος Τσιλιμπάρης γεννήθηκε στο Σκριπερό της Κέρκυρας το 1961. Άρχισε μουσική στη Φιλαρμονική της γενέτειρας του με τον μαέστρο Κωνσταντίνο Τσιλιμπάρη. Στο διάστημα 1971 με 1979 υπήρξε μέλος της Φιλαρμονικής Εταιρίας «Ν. Μάντζαρος». Το 1980 κατατάχθηκε εθελοντικά ως ναύτης στη Μουσική Πολεμικού Ναυτικού. Συνέχισε τις μουσικές σπουδές του στην Αθήνα και τελείωσε θεωρητικά στο Πινδάρειο Ωδείο και κλαρινέτο στο Απολλώνιο Ωδείο (πτυχίο με άριστα παμψηφεί).

Την περίοδο 1985 με 1987, διετέλεσε μέλος της Μπάντας και της Ορχήστρας του Στρατηγείου του ΝΑΤΟ που εδρεύει στην Νεάπολη Ιταλίας. Εκεί παρακολούθησε μαθήματα στο Ωδείο Νεάπολης, συμμετέχοντας στην ορχήστρα ξύλινων οργάνων του Ωδείου. Το 1989 συμμετείχε ως μέλος στην συμφωνική ορχήστρα της Χορωδίας Πειραιά. Τον Οκτώβριο του 1999, ανέλαβε καθήκοντα Αρχιμουσικού στη Νέα Φιλαρμονική του Δήμου Γλυφάδας. Το 2000 προήχθη σε Σημαιοφόρο και το 2003 σε Ανθυποπλοίαρχο διατελώντας επικεφαλής τμημάτων στα Μουσικά Τμήματα Δ.Ν.Ε. και Α.Σ. Το 2009 προήχθη αρχικώς στο βαθμό του Υποπλοιάρχου και αργότερα του Πλωτάρχη ενώ τον επόμενο χρόνο (Ιούλιο, 2010) ανέλαβε καθήκοντα Αρχιμουσικού του Πολεμικού Ναυτικού.

Υπό τη διεύθυνση του, η Μουσική Π.Ν. ηχογράφησε στα στούντιο της Ε.Ρ.Τ. δύο συναυλίες με έργα επτανήσιων συνθετών και επιλογές από ελληνικές οπερέτες, ελληνικά και ξένα τραγούδια (2004, 2005) ενώ για τις ανάγκες της τελετής έναρξης των Special Olympics (2011) ηχογραφήθηκαν υπό την διεύθυνσή του διάφορα ελληνικά κομμάτια.

 

 

 

Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης

 

Η Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1936. Σταδιακά και μέχρι σήμερα, έχει δομήσει μία πολύπλευρη δράση που αφορά την στήριξη και ψυχαγωγία των πολιτών και παράλληλα την υποστήριξη του έργου της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Η συνεχής προσπάθεια της ορχήστρας για καλλιτεχνική εξέλιξη, συνδυάζεται αρμονικά με την προσαρμογή της δραστηριότητάς της στα νέα “δεδομένα” και τις σύγχρονες απαιτήσεις ψυχαγωγήσης των νέων. Τα νέα στοιχεία που φρόντισε το σχήμα να εντάξει στις συναυλίες του, όπως η εκπαιδευτική χροιά, η διάδραση και η ουσιαστική πληροφορία, δεν αφήνουν αδιάφορους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης που αντιδρούν εξαιρετικά θετικά στο νέο προφίλ της φιλαρμονικής. Ιδιαίτερες συνεργασίες με καλλιτέχνες παγκόσμιου βεληνεκούς, ολοκληρώνουν το πάζλ της καλλιτεχνικής αναζήτησης και του προγραμματισμού του συνόλου. Σημαντικές προσωπικότητες του καλλιτεχνικού χώρου κράτησαν τα ηνία της φιλαρμονικής, αφήνοντας ο καθένας από αυτούς σημαντική παρακαταθήκη για τον επόμενο. Ο πιανίστας, συνθέτης και μαέστρος Νίκος Αστρινίδης, που υπήρξε από το 1965 και επί 21 έτη αρχιμουσικός της, όρισε απόλυτα στο μουσικό αυτό σχήμα τον χαρακτήρα της συμφωνικής μπάντας. Από το 2014 την θέση του αρχιμουσικού έχει αναλάβει ο Κλεάνθης Θ. Ζαρίμπας.

 

 

                                         Κλεάνθης Ζαρίμπας

Γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη και είναι απόφοιτος του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, όπου σπούδασε πιάνο, κόρνο, ενορχήστρωση και διεύθυνση μπάντας. Συνέχισε τις σπουδές του, στα ανώτερα θεωρητικά, την σύνθεση και την βυζαντινή μουσική στην ιδιωτική εκπαίδευση. Ο καλλιτεχνικός του δρόμος φωτίσθηκε από τη λάμψη του πατέρα του, οδηγώντας τον να μελετήσει μουσική στη συνέχεια, δίπλα σε παγκόσμια καταξιωμένους σολίστ κι εκπαιδευτικούς του χώρου. Το ενδιαφέρον και η ενασχόλησή του με το πολιτιστικό μάνατζμεντ, υπήρξαν αρωγοί στην επιτυχή προσπάθειά του να ιδρύσει το 1991 το Αριστοξένειο ωδείο και το 1993 το Πολυάνειο ωδείο Ιεράς Μητροπόλεως Κιλκίς. Το 2001 επιλέχθηκε ως διευθυντής του Δημοτικού Ωδείου Καλαμαριάς.

Ως κορνίστας εργάστηκε στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την Συμφωνική Ορχήστρα και την Φιλαρμονική Δήμου Θεσσαλονίκης. Επίσης συνεργάσθηκε με την Εθνική Λυρική Σκηνή, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και την Ορχήστρα της ΕΡΤ. Υπήρξε μέλος του οκτέτου πνευστών Θεσσαλονίκης και άλλων σχημάτων μουσικής δωματίου. Ως καθηγητής δίδαξε σε πολλά ωδεία της Β. Ελλάδας, οργάνωσε σεμινάρια, συναυλίες, φεστιβάλ και διαγωνισμούς. Βραβεύθηκε από την Εκκλησία της Ελλάδος, στο πανελλήνιο φεστιβάλ  Γέφυρες Πολιτισμού 2006 στο ολυμπιακό ποδηλατοδρόμιο, για την διάκριση της ορχήστρας ποικίλης μουσικής του Πολυάνειου Ωδείου Ι. Μ. Κιλκίς, την οποία δημιούργησε και διηύθυνε. Διδάσκει κόρνο, ενορχήστρωση και  διεύθυνση μπάντας στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
 

                       

Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης

Η Σ.Ο.Δ.Θ. ιδρύθηκε το 1987. Πρώτος καλλιτεχνικός διευθυντής της ορχήστρας διετέλεσε ο Κοσμάς Γαλιλαίας. Την καλλιτεχνική διεύθυνση και τον συντονισμό της ορχήστρας ανέλαβαν στη συνέχεια οι αρχιμουσικοί Δημήτρης Αγραφιώτης και Βύρων Φιδετζής και ο τσελίστας Χρήστος Γρίμπας. Αποτελείται από καταξιωμένους μουσικούς και συμμετέχει δυναμικά στα μουσικά δρώμενα της πόλης με εκπαιδευτικές συναυλίες,  διεθνείς διαγωνισμούς,  συμπαραγωγές με άλλους φορείς και ορχήστρες, σε φεστιβάλ, με συναυλίες σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Σε όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας της, είχε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσει μεγάλους σολίστες και μαέστρους όπως οι: Δ. Σγούρος, Γ. Δεμερτζής, Λ. Καβάκος, Μ. Τιρίμος, Γ. Βακαρέλης, Γ. Λαζαρίδης, Σ. Κατσαρής, V. Repin, I. Oistrach κ. ά.

Έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Θέατρο Λυκαβηττού, καθώς και σε πολλές πόλεις στην Ελλάδα (Βέροια, Λάρισα, Νάουσα, Μεσολόγγι, Δράμα, Ηγουμενίτσα, Καβάλα, Σέρρες, Βόλο, Πρέβεζα, Καστοριά, Κέρκυρα κ.ά.) και στο εξωτερικό, όπως στο Αρχαίο Θέατρο της Εφέσου και στην Κύπρο. Έχει συμπράξει σε πολλές παραστάσεις όπερας και μπαλέτου. Έχει ηχογραφήσει τις Τέσσερις Εποχές του A. Vivaldi με σολίστ τον Λ. Καβάκο και μαέστρο τον Κοσμά Γαλιλαία και την Δημιουργία του J. Haydn υπό την διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή, το 2000. Από το 2001 μέχρι και σήμερα την θέση του μόνιμου αρχιμουσικού έχει ο Χάρης Ηλιάδης. Τον καλλιτεχνικό συντονισμό της ορχήστρας έχει αναλάβει από τον Απρίλιο του 2018 η αρχιμουσικός Λίζα Ξανθοπούλου.

 

 

 

 

 Λίζα Ξανθοπούλου

 

Η Λίζα Ξανθοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και σπούδασε πιάνο, ανώτερα θεωρητικά και διεύθυνση χορωδίας στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Το 1992 ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. Το 1998 αποφοίτησε ως αρχιμουσικός από το Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών του Βερολίνου. Κατά την διάρκεια των σπουδών της επιλέχθηκε από το Γερμανικό Μουσικό Συμβούλιο να συμμετέχει στο πρόγραμμα προώθησης νέων μαέστρων, όπου μελέτησε κοντά σε διάσημους μαέστρους όπως οι: K. Sanderling, D. Kitajenko, K. Masur κ.ά. Το 2002 εντάχθηκε στην λίστα Maestros von Morgen (Μαέστροι του Αύριο). Έχει διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς διεύθυνσης ορχήστρας αποσπώντας βραβεία όπως στον διαγωνισμό διεύθυνσης στο Bad Homburg της Γερμανίας το 2002, στον 5ο Διαγωνισμό Διεύθυνσης Ορχήστρας Α. Pedrotti στο Trento της Ιταλίας το 1997 και στον 5ο  Διεθνή Διαγωνισμό Διεύθυνσης του Cadaques το 2000 στην Ισπανία. Τον Σεπτέμβριο του 2005 ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση της Όπερας Θεσσαλονίκης. Σχεδίασε και υλοποίησε ένα πρωτότυπο παιδαγωγικό πρόγραμμα με την επωνυμία «παις Όπερα», το οποίο έκανε οικείο το είδος της όπερας σε χιλιάδες παιδιά και νέους. ​Τον Απρίλιο του 2018 της ανατέθηκε ο καλλιτεχνικός συντονισμός της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης.  Έχει διευθύνει πολλές παραστάσεις όπερας και συναυλίες σε Γερμανία, Ιταλία, Κύπρο, Τουρκία, Ν. Κορέα και Αίγυπτο. Έχει συμπράξει επανειλημμένως στην Ελλάδα με όλους τους πολιτιστικούς οργανισμούς.