Παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, κ. Λευτέρη Ζαγορίτη, στη Συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς.
Ο κ. Ζαγορίτης, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς, ανέδειξε την ιδιαιτέρως μεγάλη αύξηση του αριθμού των αναφορών καταναλωτών που έλαβε ο Συνήγορος και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή το 2017, οι οποίες έφθασαν τις 9757. Τόνισε, ταυτόχρονα, ότι διατηρήθηκε το υψηλό ποσοστό επίλυσης, που υπερβαίνει το 82%, με αποτέλεσμα η εξωδικαστική επίλυση των διαφορών να κερδίζει συνεχώς έδαφος στη συνείδηση των καταναλωτών, αλλά και των προμηθευτών.
Οι τομείς της αγοράς με τα μεγαλύτερα προβλήματα, με βάση τα στοιχεία που διαθέτει η Αρχή, είναι οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (τράπεζες, δάνεια), οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες (σταθερή-κινητή τηλεφωνία, ίντερνετ) και η ενέργεια-ύδρευση. Αποτελούν τους εμπορικούς κλάδους με τη μεγαλύτερη αύξηση αναφορών και συνδέονται με την αδυναμία των πολιτών να καλύπτουν πάγιες οικονομικές υποχρεώσεις τους σαν συνέπεια της οικονομικής κρίσης, που πλήττει καίρια τα οικογενειακά εισοδήματα.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή αναφέρθηκε, επιπροσθέτως, στην ανάγκη της άμεσης αναμόρφωσης του ν. 3758/2009 για τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών (εισπρακτικές) με αιχμή την προστασία των προσωπικών δεδομένων και τον σεβασμό των οφειλετών. Επίσης, ανέλυσε θέματα που αφορούν τις Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού, οι οποίες στο εξής θα λειτουργούν στις έδρες των Αντιπεριφερειών της χώρας και των Επαρχείων, καθώς και θέματα του Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας.