Ολοκλήρωσε τις εργασίες του το 10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Τρεις χιλιάδες μαθητές (3000) από 145 σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας και όμορων περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης, παρουσιάζουν από την Τρίτη 17 μέχρι τις 20 Απριλίου, στο Νόησις 240 εργασίες πρωτοποριακές εργασίες , αναδεικνύοντας τον πλούτο και την ευρηματικότητα των Ελλήνων μαθητών.
Μαθητές του 14ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης μας εντυπωσιάζουν με μια ξεχωριστή κατασκευή. Το εξακόπτερο μη επανδρωμένο αεροσκάφος που φτιάχτηκε με σκοπό την Εποπτεία Δασικών Περιοχών για την έγκαιρη ανίχνευση πυρκαγιών.
Μαθητές του 8ου Γυμνασίου Καλαμαριάς παρουσιάζουν δύο Hydrorobots με τηλεχειριστήριο και αισθητήρες για τον καθαρισμό της θάλασσας από μια πετρελαιοκηλίδα.
Η ομάδα Ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Αλεξάνδρειας Ημαθείας θέτουν σε λειτουργία ένα ρομπότ το οποίο στην μπροστινή του πλευρά έχει προσαρμοσμένο έναν μαρκαδόρο. Το σύστημα ελέγχεται εξ αποστάσεως και είναι ιδανικό για όσους αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.
Το μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής , ένας θεσμός που φέτος συμπληρώνει δέκα (10) χρόνια ζωής, εξελίσσεται σε μια γιορτή τεχνολογίας και καινοτομίας που αναδεικνύει τις φρέσκιες ιδέες του…διπλανού θρανίου.
Όπως για παράδειγμα η πρόταση που έρχεται από τους μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Σερρών για ένα πολύ διαφορετικό πιάνο. To πιάνο Arduino Bananiano ,είναι …εναλλακτικό γιατί αντικαθιστά τα ασπρόμαυρα πλήκτρα ενός κλασσικού πιάνου με αυτά μιας …μπανάνας!
Οι εφαρμογές που παρουσιάζουν οι μαθητές δίνουν λύσεις σε πρακτικά ζητήματα, όπως ο κηδεμόνας (νάρθηκας κορμού) , μια ιδέα που ξεκίνησε από το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης ο οποίος παρουσιάζεται φέτος σε μια εξελιγμένη έκδοση « Κηδεmanager v2,5, από μαθητή της Β Λυκείου (ΙΒ1) του Αnatolia College IBDP.
Μαθητές από την Ελληνογαλική Σχολή Καλαμαρί δημιούργησαν έναν ρομποτικό αυτοματισμό με αυτόματο έλεγχο και τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης σε όλα τα επίπεδα γεωργικής παραγωγής. Το ρομποτικό σύστημα που αναπτύχθηκε αναγνωρίζει μέσω αισθητήρων τα ώριμα φυτά και τα συλλέγει , ενώ φροντίζει για τη σωστή ανάπτυξη των υπολοίπων φυτών.
Μαθητές από ειδικό σχολείο όπως το 1ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας-Χορτιάτη, ΕΕΕΕΚ Κιλκίς, 1ο ΤΕΕ ΕΙΔ Αγωγής Β Βαθμιας , 1ο ΕΕΕΕΚ Θέρμης, δίνουν ένα διαφορετικό χρώμα στο Συνέδριο παρουσιάζοντας έξυπνα φανάρια, ηλεκτρονικές εφημερίδες, οικολογικά ρομπότ, παιχνίδια περιπέτειας που δημιούργησαν στο σχολείο καθώς και ηλεκτρονικό οδηγό πόλης, κερδίζοντας για μία ακόμη χρονιά τις εντυπώσεις.
Ένας κατ’οίκον μετρητής σκολίωσης που παρουσιάστηκε στο 9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής από το Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης, φέτος εξελίσσεται ακόμη περισσότερο αφού ο Κηδεmananger που δημιούργησε ο μαθητής Β Λυκείου του Anatolia College IBDP , δίνει τη δυνατότητα της συχνής παρακολούθησης της κατάστασης και επομένως της πρόληψης επιδείνωσης από τον γιατρό , αλλά και τον περιορισμό των ακτινογραφιών, οι οποίες είναι ακριβές και περιλαμβάνουν έκθεση σε ακτινοβολία. Το κηδεmanager v2.5 μετράει με μεγάλη ακρίβεια τόσο την κλίση όσο και τη στρέψη των σπονδύλων ενός ατόμου που πάσχει από σκολίωση. Η συγκεκριμένη έκδοση αποθηκεύει τις μετρήσεις στην mikro sd καρτα έχει δυνατότητα ζωντανής προβολής των δεδομένων των μετρήσεων για γρήγορη αποστολή τους στο γιατρό.
Έξυπνα συστήματα ελέγχου , πρωτότυποι κάδοι σκουπιδιών ,όπως αυτοί που δημιούργησαν οι μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Αγίου Αθανασίου, όπου ο κάδος ανοίγει το καπάκι του μόλις …αισθανθεί πως πλησιάζει ένα χέρι ,
αλλά συστήματα ασφάλειας όπως για παράδειγμα ο «έξυπνος σχολικός τροχονόμος» που έφτιαξαν οι μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας , για να ειδοποιεί τους μαθητές ακόμη και για απρόβλεπτους κινδύνους, παρουσιάζονται στη διάρκεια του 10 Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής που έγινε πλέον ένας πετυχημένος θεσμός.
Εφαρμογές που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα
Οι παράλληλες δράσεις στη διάρκεια του τετραήμερου 10ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής , περιλάμβανε σεμινάρια, workshops, διαλέξεις προς εκπαιδευτικούς και μαθητές. Την ευθύνη της διοργάνωσης έχει η Περιφερειακή Διεύθυνση Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και το Ίδρυμα Νόησις –Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας καθώς και το Σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος Κ.Δ.Ε.Μ.Τ και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής.