Ν. Χουντής: «Η απευθείας ανάθεση των ανεκτέλεστων τμημάτων του Ε-65, προσφέρει “δώρο” 300 εκ. ευρώ στους παραχωρησιούχους»
Η απευθείας ανάθεση, αντί της επαναπροκήρυξης, του ανεκτέλεστου τμήματος «ΠΑΘΕ-Α/Κ Ξυνειάδα» στον παραχωρησιούχο του οδικού άξονα Ε-65, θα στοιχίσει στο Ελληνικό Δημόσιο περίπου 150 εκ. επιπλέον, αφού, δεν δόθηκε η δυνατότητα να προσφερθούν εκπτώσεις και αφού, σύμφωνα με την Τροποποιημένη Σύμβαση του 2013, υπήρχε η δυνατότητα προκήρυξης νέου διαγωνισμού για το τμήμα αυτό.
Αυτό καταγγέλλει με ερώτησή του προς την Κομισιόν, ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής.
Η ερώτηση του Νίκου Χουντή αναφέρεται στην απόφαση της κυβέρνησης να αναθέσει απευθείας στον παραχωρησιούχο του οδικού άξονα Ε-65, το πρώτο από τα 2 ανεκτέλεστα τμήματά του (ΠΑΘΕ-Α/Κ Ξυνειάδα), ενώ μπορούσε, με βάση την υφιστάμενη Σύμβαση, να επαναπροκηρύξει την κατασκευή του
Αυτό μάλιστα, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες της για επαναπροκήρυξη των ανεκτέλεστων τμημάτων των οδικών αξόνων.
Πιο συγκεκριμένα, ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ, στην ερώτησή του, τονίζει ότι, ενώ η ελληνική κυβέρνηση, βάση της Τροποποιημένης Σύμβασης του 2013, δεν ήταν υποχρεωμένη να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση, επέλεξε την οδό αυτή, χρηματοδοτώντας το έργο από τον εθνικό προϋπολογισμό, με 300 εκ ευρώ, τη στιγμή που οι εκπτώσεις που προσφέρονται σήμερα για παρόμοιες εργολαβίες, κυμαίνονται μεταξύ 40-50%.
Ουσιαστικά, όπως τονίζει ο Νίκος Χουντής, πρόκειται για ένα ακόμη «δώρο» του Ελληνικού Δημοσίου προς τον παραχωρησιούχο, ύψους 120-150 εκ, που θα διπλασιαστεί τουλάχιστον, εφόσον ακολουθηθεί η ίδια πρακτική και στο τελευταίο τμήμα του οδικού άξονα, ζημιώνοντας βέβαια τον εθνικό προϋπολογισμό.
Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο Έλληνας ευρωβουλευτής ζητά από την Κομισιόν να απαντήσει εάν πράγματι «υπήρχε η δυνατότητα, από τη συμφωνία τροποποίησης της σύμβασης για τον Ε65, τα αναβαλλόμενα τμήματά του να προκηρυχθούν ως νέα έργα», καθώς και αν «έχει εγκρίνει τη διαδικασία απευθείας ανάθεσης με δεδομένες τις συνθήκες της αγοράς».
Τέλος, την καλεί να απαντήσει στο κρίσιμο ερώτημα, αν κατά την άποψή της η σύμβαση τροποποίησης για τον Ε65 βρίσκεται σε ισχύ, τη στιγμή που «το αρχικά προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα έχει καθυστερήσει τουλάχιστον 1,5 χρόνο και έχουν καταβληθεί «έξτρα μπόνους» για την αποπεράτωση του έργου μέχρι το Μάρτιο 2017, τα οποία δεν προβλέπονταν στη σύμβαση του 2013».