ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η Πάτμος, εναλλακτικός τουριστικός προορισμός για την κρουαζιέρα και το θαλάσσιο τουρισμό»
Επίσκεψη στην Πάτμο πραγματοποίησε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάνος Κόνσολας, όπου πραγματοποίησε επαφές και συναντήσεις εργασίας με αυτοδιοικητικούς και τουριστικούς φορείς, κομματικά και τοπικά στελέχη και πολίτες.
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Ημερίδα που διοργανώθηκε από την Ένωση Νέων Αυτοδιοικητικών και το Δήμο Πάτμου, κατέθεσε τις δικές του προτάσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού στην Πάτμο.
Αναφέρθηκε στην πτώση της κρουαζιέρας στην Πάτμο την τελευταία τριετία, αφού από τις 192 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στην Πάτμο το 2015, το 2017 καταγράφηκαν 136 αφίξεις. Δηλαδή, μέσα σε δύο χρόνια ήρθαν 56 κρουαζιερόπλοια λιγότερα στο νησί, κάτι που οφείλεται στη λογική «αυτόματου πιλότου» που ακολουθεί η κυβέρνηση για την κρουαζιέρα, αλλά και την αδιαφορία της μπροστά στα νέα δεδομένα που επιφέρουν αρνητικές συνέπειες για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, όπως η μετατόπιση της κρουαζιέρας από την Ανατολική προς τη Δυτική Μεσόγειο, λόγω των εξελίξεων και της ανασφάλειας που επικρατεί σε χώρες της ευρύτερης περιοχής.
Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες προτάσεις για την ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Πάτμο, επισημαίνοντας μεταξύ των άλλων:
– Την ανάγκη βελτίωσης των λιμενικών εγκαταστάσεων, μέσω της παραχώρησης εγκαταστάσεων σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κρουαζιέρας για να επενδύσουν σε υποδομές και να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Η τεχνολογία έχει προχωρήσει, μπορούν να αναπτυχθούν πλωτές υποδομές και εγκαταστάσεις για την κρουαζιέρα.
– Την ανάπτυξη υπηρεσιών πλοηγικής υπηρεσίας, αλλά και υπηρεσιών εφοδιασμού των κρουαζιερόπλοιων με πετρέλαιο και νερό.
– Την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που μπορεί να δώσει η δημιουργία home port για την κρουαζιέρα στη Ρόδο, αφού με αυτή την επιλογή μπορεί να επωφεληθεί η Πάτμος εντασσόμενη ως ενδιάμεσος σταθμός στα προγράμματα κρουαζιέρας, αλλά και με την αξιοποίηση ενός νέου προϊόντος, όπως είναι το «Short Cruising», η δυνατότητα, δηλαδή, μιας μικρής σύντομης κρουαζιέρας, με μικρότερα πλοία, από το home port με προορισμό νησιά, όπως η Πάτμος.
Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε και στην άρση των αντικινήτρων για την κρουαζιέρα, παράλληλα, με την ανάληψη πρωτοβουλίας για ένα νέο ενδοκοινοτικό πλαίσιο φορολόγησης για την κρουαζιέρα που, σε εμάς, τουλάχιστον, θα δώσει τεράστια ώθηση.
Σήμερα, δεν μπορεί να γίνει κυκλικό ταξίδι κρουαζιέρας με δικαίωμα transit, με αποτέλεσμα πολλές κρουαζιέρες, πλέον, να γίνονται ενδοκοινοτικά κάτι που σημαίνει πρόσθετη και αυξημένη φορολόγηση, αλλά και μείωση της ανταγωνιστικότητας της κρουαζιέρας. Η άρση αυτών των αντικινήτρων θα ευνοήσει νησιά και προορισμούς, όπως η Πάτμος.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στις προοπτικές ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού στο νησί, επισημαίνοντας ότι στην Πάτμο πρέπει να δημιουργηθεί μια νέα και σύγχρονη Μαρίνα με τη μέθοδο της παραχώρησης στον ιδιωτικό τομέα, όπως έγινε στη Λευκάδα που έχει μετατραπεί σε κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού στο Ιόνιο.
Η προοπτική αυτή μπορεί να υλοποιηθεί με συνεργασία και συνεννόηση σε τοπικό επίπεδο, αλλά και με τη βούληση της Πολιτείας να άρει όλα τα εμπόδια σε ότι αφορά στις αδειοδοτήσεις, αλλά και τις σημερινές αβελτηρίες του θεσμικού πλαισίου.