Λίγες οι ώρες διδασκαλίας καθηγητών
Οι Ελληνες εκπαιδευτικοί παρουσιάζονται να έχουν λίγες ώρες διδασκαλίας και οι απόφοιτοι Λυκείου να είναι τα… αποπαίδια της αγοράς εργασίας!
Στην έκθεση του ΟΟΣΑ Education at a Glance 2014 που δημοσιοποιήθηκε χθες, η Ελλάδα εντυπωσιάζει για τα υψηλά ποσοστά ανεργίας των ανειδίκευτων νέων της αλλά και για την προτελευταία θέση στην οποία κατατάσσεται λόγω των ωρών διδασκαλίας των καθηγητών στο Γυμνάσιο. Εστω κι αν το υπουργείο Παιδείας προχώρησε το 2013 σε αύξηση του εβδομαδιαίου ωραρίου των καθηγητών κατά δύο ώρες, η προτελευταία θέση της χώρας με στοιχεία του 2012 είναι άξια διερεύνησης. Επίσης, μεγάλη απόσταση χωρίζει τις ώρες διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.
Ειδικότερα, από την έκθεση προκύπτουν ενδεικτικά τα ακόλουθα:
• Στα Δημοτικά οι δάσκαλοι διδάσκουν κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ 782 ώρες τον χρόνο. Στην Ελλάδα οι ώρες διδασκαλίας είναι λιγότερες από 570. Αντίθετα, περισσότερες από 1.000 ώρες έχουν οι δάσκαλοι σε Χιλή, Ινδονησία και ΗΠΑ.
• Στα Γυμνάσια οι καθηγητές διδάσκουν κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ 694 ώρες τον χρόνο. Η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση με 415 ώρες, με τη Δανία να ακολουθεί. Στον αντίποδα οι ετήσιες ώρες ξεπερνούν τις 1.000 στα Γυμνάσια Αργεντινής, Χιλής, Μεξικού και ΗΠΑ.
• Στα Λύκεια οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ 655 ώρες το έτος. Ο αριθμός διαμορφώνεται σε λιγότερες από 500 ώρες σε Ελλάδα και Δανία και πάνω από 800 ώρες σε Αργεντινή, Αυστραλία, Μεξικό, Σκωτία και ΗΠΑ.
• Την τετραετία 2009-2012, οι μεικτοί μισθοί των Ελλήνων εκπαιδευτικών μειώθηκαν κατά περίπου 25% χωρίς την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης. Σύμφωνα με την έκθεση, το 2012 οι ετήσιες αποδοχές τους μειώθηκαν στα 26.617 ευρώ (39.642 ευρώ ο μ.ό. του ΟΟΣΑ ) έναντι 35.573 ευρώ το 2008 (38.865 ο μ.ό.).
• Το πτυχίο είναι το ισχυρότερο όπλο κατά της ανεργίας. Ενώ κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ το 8% των αποφοίτων Λυκείου ήταν εκτός της αγοράς εργασίας, στην Ελλάδα το 2012 το ποσοστό ήταν 24%. Ταυτόχρονα, στη χώρα μας την οκταετία 2005-2012 το ποσοστό των άνεργων αποφοίτων Γυμνασίου αυξήθηκε κατά 10 μονάδες. Στον αντίποδα, το 21,1% των νέων με πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν είχε εργασία, ενώ χαμηλότερο -στο 15,1%- ήταν το ποσοστό των ανέργων με μεταπτυχιακό δίπλωμα ή διδακτορικό.
Ουσιαστικά η έκθεση του ΟΟΣΑ επισημαίνει τη σημασία των επενδύσεων στον τομέα της εκπαίδευσης για την ανάπτυξη και απασχόληση στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Πηγή: Καθημερινή