Καλαφάτης: «Η έλλειψη πλοηγών απαξιώνει πλήρως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης»

kalafaths

Σοβαρό πρόβλημα στη διακίνηση φορτίων αντιμετωπίζει, εδώ και μέρες, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ο λόγος είναι η έλλειψη πλοηγών με τα πλοία να συνωστίζονται στη ράδα μη μπορώντας να δέσουν και να φορτώσουν ή να ξεφορτώσουν – κι αυτό λίγες ημέρες μετά τη λήξη των αγροτικών

κινητοποιήσεων που είχε προκαλέσει παρόμοια προβλήματα. Το θέμα ασφάλειας που εγείρει για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης η έλλειψη πλοηγών, επισημαίνει με σχετική ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Ναυτιλίας, ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης.

Όπως υπογραμμίζουν ναυτιλιακοί πράκτορες και εργαζόμενοι, εδώ και μερικές ημέρες το λιμάνι εξυπηρετείται από έναν πλοηγό λόγω αδείας των άλλων δύο και από ένα πεπαλαιωμένο σκάφος της Πλοηγικής Υπηρεσίας, που συνεχώς παρουσιάζει προβλήματα.  Τα πλοία να συνωστίζονται στη ράδα μη μπορώντας να δέσουν και να φορτώσουν ή να ξεφορτώσουν – κι αυτό λίγες ημέρες μετά τη λήξη των αγροτικών κινητοποιήσεων που είχε προκαλέσει παρόμοια προβλήματα.

Το ζήτημα είναι σοβαρό γιατί ακόμα κι αν επιστρέψουν οι αδειούχοι, τα προβλήματα παραμένουν, καθώς ο φόρτος εργασίας είναι τέτοιος που καθιστά τον αριθμό τους ανεπαρκή.

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνεχίζει να απαξιώνεται, λίγο πριν προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησής του, γεγονός ανεξήγητο και σίγουρα ενδεικτικό της κυβερνητικής ανικανότητας στο χειρισμό τέτοιων σοβαρών θεμάτων», τονίζει ο κ. Καλαφάτης.  «Υποτίθεται πως η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να αποκομίσει τα μέγιστα δυνατά οφέλη και ανταλλάγματα από τους υποψήφιους επενδυτές. Τη στιγμή που δε μπορεί να «πληρώσει» τις απαραίτητες θέσεις πλοηγών που εκτός των άλλων θα θωρακίζουν και την απαιτούμενη ασφάλεια  στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης»

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ

 

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

 

 

Όπως υπογραμμίζουν ναυτιλιακοί πράκτορες και εργαζόμενοι, εδώ και μερικές ημέρες το λιμάνι εξυπηρετείται από έναν πλοηγό, λόγω κανονικής και αναρρωτικής αδείας των άλλων και από ένα πεπαλαιωμένο σκάφος της Πλοηγικής Υπηρεσίας, που συνεχώς παρουσιάζει προβλήματα. Όπως είναι φυσικό ο ένας πλοηγός δεν είναι δυνατόν να προλάβει να εξυπηρετήσει την κίνηση των πλοίων που υπάρχει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Με τον τρόπο αυτό όμως εγείρεται θέμα ασφαλείας, αφού ο πλοηγός είναι ο άνθρωπος που αναλαμβάνει ρόλο καπετάνιου κι οδηγεί το πλοίο με ασφάλεια στο λιμάνι. Ο όγκος εργασίας  που επιφορτίζεται ο ένας και μοναδικός πλοηγός είναι μεγάλος και ενέχει τον κίνδυνο ατυχήματος,  κάτι που όλοι απευχόμαστε.

Όπως πληροφορούμαστε, στο λιμάνι υπηρετούν πέντε πλοηγοί, από τους οποίους οι δύο έχουν κανονική άδεια, ο ένας αναρρωτική κι ο τέταρτος απεβίωσε. Έτσι απέμεινε ένας να εξυπηρετεί το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Κι αυτός χρησιμοποιεί πεπαλαιωμένο σκάφος.

Δεδομένου ότι δεν είναι δυνατό να εξυπηρετείται ένα λιμάνι όπως αυτό της Θεσσαλονίκης από μόλις έναν πλοηγό καθώς ο κίνδυνος ατυχήματος λόγω φόρτου εργασίας αυξάνεται ενώ απαξιώνεται πλήρως η εικόνα του λιμανιού λίγες μέρες πριν προχωρήσει η ιδιωτικοποίησή του.

 

Κατόπιν των ανωτέρω

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

 

 

Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε το πρόβλημα της έλλειψης πλοηγών στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να επιλυθεί οριστικά καθώς, ακόμη και με την επιστροφή των δύο πλοηγών που βρίσκονται σε κανονική άδεια, ο φόρτος εργασίας είναι τεράστιος, αλλά και να αντικατασταθεί το μοναδικό πεπαλαιωμένο ειδικό σκάφος που χρησιμοποιείται;