Οι νονοί των εισπρακτικών – νομικών εταιρειών

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Τακτικές νονών της νύχτας ακολουθούν πλέον οι εισπρακτικές – νομικές εταιρείες που εισβάλουν σε καταστήματα δανειοληπτών, παρενοχλούν με συνεχή τηλεφωνήματα, τόσο στους ίδιους τους δανειολήπτες, όσο και σε συγγενικά τους πρόσωπα, σύμφωνα και με ρεπορτάζ που προβλήθηκε χθες (2-4-2017) στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού ANT1. Ο τεράστιος όγκος καταγγελιών που έχει στη διάθεσή του ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος, είναι πλέον αποκαλυπτικές για την τακτική που έχουν υιοθετήσει οι εισπρακτικές – νομικές εταιρείες, που δεν διαφέρουν από εκείνες νονών της νύχτας. Οι δανειολήπτες αντιμετωπίζουν καθημερινά εκβιασμούς, απειλές, τρομοκρατία και παρενοχλήσεις. Οι καταγγελίες κάνουν λόγο για εισβολή υπαλλήλων σε καταστήματα δανειοληπτών που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους, προσβολή και εξευτελισμό της προσωπικότητας των δανειοληπτών μπροστά σε πελάτες, συνεχείς τηλεφωνικές παρενοχλήσεις, τηλεφωνικές παρενοχλήσεις σε συγγενικά πρόσωπα των δανειοληπτών, απειλή εισβολής σε σπίτια για κατάσχεση επίπλων και συσκευών και ασταμάτητο εκβιασμό.  Την ίδια στιγμή, οι δανειολήπτες έχουν να αντιμετωπίσουν και τις απειλές των τραπεζών, τις παρανομίες των οποίων κανείς δεν τιμωρεί. Για την νομοθεσία σχετικά με τις εισπρακτικές εταιρείες και τους δανειολήπτες μίλησε στην ΕΡΤ Ορεστιάδας ο πρόεδρος του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος Χαράλαμπος Περβανάς. Όπως είπε, με την αλλαγή του νόμου δεν θα γίνεται προσβολή της προσωπικότητας του δανειολήπτη ανά δύο ημέρες, αλλά ανά εβδομάδα, οπότε στην ουσία δεν αλλάζει τίποτα απολύτως. Επίσης, ο κ. Περβανάς τόνισε ότι ενώ υπάρχουν οι νόμοι για την προστασία των δανειοληπτών, δεν υπάρχει εφαρμογή τους, αλλά ούτε εποπτεία, καθώς τις καταγγελίες που δέχεται η Γενική Γραμματεία του Καταναλωτή, απλώς τις μεταβιβάζει στις τράπεζες ή στις εισπρακτικές εταιρείες σαν ταχυδρόμος πολυτελείας, χωρίς να παίρνει θέση για αυτά που της καταγγέλλονται. Παράλληλα, ο πρόεδρος του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος κάλεσε τους πολίτες να μην αφήνουν τίποτα να πέσει κάτω και να καταγγέλλουν τις εισπρακτικές εταιρείες, όπως και τις δικηγορικές που δρουν ως εισπρακτικές. Επιπλέον, ο κ. Περβανάς ζήτησε από τους δανειολήπτες να συσπειρωθούν γύρω από το Σύλλογο καθώς μόνο έτσι θα δυναμώσει η φωνή τους και θα ασκηθεί περισσότερη πίεση στους υπευθύνους. Αν κάθε Έλληνας πολίτης καταθέτει μία μήνυση καθημερινά εναντίον των εισπρακτικών και των τραπεζών θα αλλάξουν πολλά, συμπλήρωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου. Τέλος, ο κ. Περβανάς αναφέρθηκε στο θέμα της δωρεάν νομικής βοήθειας λέγοντας πως τίποτα δεν γίνεται και πολλοί άνθρωποι δεν κάνουν μηνύσεις επειδή δεν μπορούν να πληρώσουν τους δικηγόρους και ενώ είναι άνεργοι, δεν δικαιούνται δωρεάν νομικής βοήθειας, λόγω τεκμαρτού εισοδήματος. Να σημειωθεί ότι ο κ. Περβανάς έχει καταφύγει στη δικαιοσύνη για τις παρανομίες των τραπεζών και τη μη τήρηση των κοινοτικών οδηγιών και πρόσφατα κατέθεσε ως μάρτυρας στην αρμόδια ανακρίτρια. Πάρα πολλές καταγγελίες στο σύλλογο για παρανομίες τραπεζών και μη τήρηση κοινοτικών οδηγιών και παρενοχλήσεις εισπρακτικών εταιρειών. Όλες αυτές οι καταγγελίες που έκανε ο σύλλογος έφτασαν στη Βουλή και κατατέθηκαν στα πρακτικά της. Τις κατέθεσε ο Γιάννης Σαρίδης, βουλευτής α’ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων. Άρα τα γνωρίζουν όλοι οι βουλευτές και δεν μπορούν να επικαλούνται άγνοια. Πρέπει να τεθούν ενώπιον των ευθυνών τους. Και οφείλουν να δώσουν λύσεις αφού ξέρουν πλέον τις καταγγελίες.