Χαρά Κεφαλίδου: «Ν/Σ Παιδείας: Δεν αξίζει στα νέα παιδιά της πατρίδας μας η επιστροφή στο χθες που επιχειρεί η Κυβέρνηση. Σοβαρά και πολλά τα θέματα Αντισυνταγματικότητας»
Συνέντευξη παραχώρησε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου στην ΕΡΑ Κομοτηνής και στο δημοσιογράφο Σαμή Καραμπουγιούκογλου, με θέμα το ψηφισθέν Νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση και την έρευνα.
Ακολουθούν τα κύρια σημεία της συνέντευξης:
Για ‘βροχή’ τροπολογιών:
§ Ο σωστός τρόπος νομοθέτησης είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο αλλά και εξαιρετικά πολύτιμο. Πρέπει όλο το Κοινοβούλιο με σθεναρό τρόπο να απαιτήσει και να μην ξαναδούμε τις αθλιότητες που ζούμε το τελευταίο διάστημα
§ Όλες οι Κυβερνήσεις για λόγους έκτακτης ανάγκης, προχειρότητας ή ψηφοθηρικούς έχουν στο παρελθόν χρησιμοποιήσει τις φωτογραφικές διατάξεις και τροπολογίες
§ Αυτό που ζούμε όμως τα τελευταία 2,5 χρόνια δεν έχει προηγούμενο! Το σώμα των τροπολογιών είναι πλέον μεγαλύτερο από το σώμα του ίδιου του Νομοσχεδίου!
§ Μέσα σε 2 μήνες 501 τροπολογίες! Και μόνο το τελευταίο διάστημα μέσα σε 1 μήνα 159 τροπολογίες
§ Τουλάχιστον αφελές να πιστεύει κανείς ότι τα θέματα που έφερε η Κυβέρνηση με τροπολογίες δεν ήταν εν γνώσει της και ότι προέκυψαν τελευταία στιγμή
§ Στο Ν/Σ του Υπουργείου Παιδείας ήρθαν 38 τροπολογίες. Μόνον οι 5 ήταν Υπουργικές και άρα είχαν έκθεση από το ΓΛΚ. Οι υπόλοιπες που τις έκανε αποδεκτές ο κ. Γαβρόγλου ήταν βουλευτικές. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν περάσει από το ΓΛΚ άρα δεν έχουμε εικόνα για το οικονομικό κόστος που συνεπάγονται
§ Είναι ρουσφετολογικές τροπολογίες και φωτογραφικές! Η Κυβέρνηση ‘κλείνει το μάτι’ για ακόμη μια φορά στο στενό κομματικό της ακροατήριο
§ Αυτή η τακτική μειώνει τον Κοινοβουλευτισμό και στρέφεται κατά των ίδιων των βουλευτών. Και φυσικά βαραίνει την τσέπη των πολιτών από τη στιγμή που δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα κληθούν και πάλι να πληρώσουν
§ Μεγάλη η ευθύνη του Προέδρου της Βουλής αλλά και των βουλευτών της σημερινής Κυβέρνησης που αποδέχονται αυτόν τον τρόπο νομοθέτησης
§ Καταθέτει η Κυβέρνηση Νομοσχέδια με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση. Χωρίς καν οι ενδιαφερόμενες κοινωνικές ομάδες να γνωρίζουν ότι τους αφορά. Τους καλούμε στην ακρόαση των φορέων και έρχονται έκπληκτοι και αιφνιδιασμένοι. Σοβαρές στρεβλώσεις που μόνο κατ’ επίφαση δίνουν το προκάλυμμα της δημοκρατικής διαχείρισης
Για Νομοσχέδιο Παιδείας:
§ Το Ν/Σ γυρίζει στη δεκαετία του ’80. Καταστρέφει όλη την προηγούμενη προσπάθεια που έγινε για τον ουσιαστικό εκσυγχρονισμό της παιδείας
§ Μεγάλη καπηλεία αυτό που επιχειρεί η Κυβέρνηση να κάνει στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα! Υπόσχεται στην ελληνική κοινωνία που σήμερα στενάζει δωρεάν μεταπτυχιακά για όλους. Και γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτό στην πράξη δεν μπορεί να γίνει
§ Δημιουργεί παράλληλες δομές στην αξιολόγηση των Πανεπιστημίων, υποβαθμίζοντας τον σημαντικό ρόλο της ΑΔΙΠ. Το ίδιο κάνει και στον τρόπο εκλογής των Πρυτάνεων
§ Το Ν/Σ του κ. Γαβρόγλου δεν είναι νόμος-πλαίσιο. Είναι μια τακτική επιβολής υπερ-ρυθμίσεων, ώστε να μην υπάρχει ευελιξία, εξέλιξη και διόρθωση των προβλημάτων των ελληνικών Πανεπιστημίων. Είναι μια μέγγενη που τα γυρίζει χρόνια πίσω
§ Ο Νόμος Διαμαντοπούλου ψηφίστηκε από 255 βουλευτές. Είχε λάθη και αστοχίες που έπρεπε να διορθωθούν και να προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω
§ Σήμερα θα ήθελε πάρα πολύ ο κ. Γαβρόγλου μια αντίστοιχη συναίνεση. Δεν μπόρεσε όμως να τα καταφέρει, βρήκε απέναντί του το σύνολο της Πανεπιστημιακής κοινότητας. Αυτό δεν είναι τυχαίο!
§ Το Ν/Σ μας γυρίζει στις χειρότερες ημέρες της Μεταπολίτευσης. Δεν κανένα πνεύμα προόδου ή προοδευτικότητας
§ Δεν αξίζει στα νέα παιδιά της πατρίδας μας η επιστροφή στο χθες. Πρέπει να υπάρξει αξιολόγηση, εξωστρέφεια, σύνδεση των Πανεπιστημίων με την επιχειρηματικότητα και το διεθνές γίγνεσθαι
§ Δεν μπορούμε εν έτη 2017 να έχουμε αυτιστικά Πανεπιστήμια και να πιστεύουμε ότι με αυτά ανταποκρινόμαστε στα αιτήματα της νέας γενιάς και τις τεράστιες προκλήσεις της εποχής
§ Δυο χρόνια τώρα ο κ. Γαβρόγλου, ως Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων επιζητούσε τη συναίνεση. Σήμερα όμως ως Υπουργός Παιδείας με απόλυτο τρόπο προσπάθησε να περάσει τη δική του άποψη τονίζοντας ότι δεν θα κάνει ούτε βήμα πίσω
§ Η Κυβέρνηση έφερε το Ν/Σ σε μια εποχή που πιέζεται από παντού γιατί θέλει να απευθυνθεί στο δικό της αποκλειστικό κομματικό κοινό
§ Υπάρχει έντονη κοινωνική δυσφορία λόγω της μεγάλης φοροκαταιγίδας. Η Κυβέρνηση αναζητά μια νέα στρατηγική για να μπορέσει να διαχειριστεί την εσωτερική δυσαρέσκεια και να διατηρήσει τους δεσμούς της με τα κοινωνικά στρώματα που την ανέδειξαν
§ Στόχος είναι η δημιουργία μιας ατζέντα – ΣΥΡΙΖΑ
§ Θα εξαντλήσει ό,τι περιθώρια της έχουν απομείνει για να περάσει τις ιδεοληπτικές της αγκυλώσεις γιατί θεωρεί ότι η εκπαίδευση είναι ο προνομιακός κομματικός της χώρος
§ Η μεγάλη ευκαιρία της χώρας για την έξοδο από την κρίση και ένα νέο παραγωγικό μοντέλο βρίσκεται στα Πανεπιστήμιά και τα ερευνητικά μας κέντρα. Σε αυτό δεν χωρά μικροπολιτική και συμψηφισμός. Σοβαρή ευθύνη να αποφασίζουμε για το μέλλον της νέας γενιάς
Για το άσυλο:
§ Το Ν/Σ ορίζει ότι μόνο για κακουργήματα και εγκλήματα κατά της ζωής θα υπάρχει αυτεπάγγελτη παρέμβαση. Για τα πλημμελήματα θα αποφασίζει το Πρυτανικό Συμβούλιο! Δηλαδή ένα σώμα που αποτελείται από 70 άτομα ή από 20 άτομα που είναι το πιο ευέλικτο στο ΕΜΠ! Φέξε μου και γλίστρησα! Δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσει αυτό το σώμα να αποφασίσει ποτέ και εγκαίρως
§ Η θέση μας είναι σαφής: εφαρμογή της κοινής νομοθεσίας σε κάθε περίπτωση αξιόποινων πράξεων
Για Όργανα Ιδρύματος και εκπροσώπηση φοιτητών:
§ Η Κυβέρνηση επαναφέρει τη συν-διοίκηση. Οι φοιτητές θα αποφασίζουν για τα επιστημονικά συγγράμματα που θα διδάσκονται, ποιοι καθηγητές θα κριθούν και το πώς θα αξιολογηθούν για την προαγωγή τους. Με τι προσόντα ένας φοιτητής θα αποφασίζει για τέτοια σημαντικά και εξειδικευμένα θέματα;
§ Και μάλιστα σε αυτά τα όργανα η πλειοψηφία θα είναι οι φοιτητές. Δηλαδή θα έχουν την απόλυτη ευθύνη για θέματα ζωτικής σημασίας για τα Πανεπιστήμια
§ Αυτό θα δημιουργήσει σίγουρα θέματα Αντισυνταγματικότητας. Δεδομένη η προσφυγή στη Δικαιοσύνη
§ Θέμα Αντισυνταγματικότητας και με το θέμα της ΑΔΙΠ. Το Υπουργείο φτιάχνει μια παράλληλη δομή υποβαθμίζοντας το ρόλο της ΑΔΙΠ. Οι παράλληλες δομές και τα πολλά κέντρα ελέγχου τελικά θα δημιουργήσουν το αντίθετο αποτέλεσμα
Το ηχητικό απόσπασμα της συνέντευξης μπορείτε να το βρείτε στο web site: http://www.xarakefalidou.gr