ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΦΩΚΑΣ: ΚΑΝΕΙ… ΣΚΟΝΤΟ ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ ΓΙΑ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

fokas-nea-foto

Τους λόγους που οδήγησαν το ΤΑΙΠΕΔ να μειώσει το ύψος των δεσμευτικών επενδύσεων για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ζητά να μάθει από τους αρμόδιους Υπουργούς ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων Αριστείδης Φωκάς. Συγκεκριμένα αναφέρει πως η τελική τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ προβλέπει δεσμευτικές επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ύψους €180 εκατ. σε βάθος επταετίας, έναντι της αρχικής πρόβλεψης για €220 εκατ. Ακόμη παρατηρεί, πως η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) προχώρησε στην έγκριση του master plan, που στοχεύει στην άνοδο του λιμένα της Θεσσαλονίκης στη μεσαία κατηγορία των ευρωπαϊκών λιμανιών, προβλέποντας, για την πρώτη μόνο πενταετία, επενδύσεις ύψους €308 εκατομμυρίων περίπου, που θα μπορούσαν έτσι κι αλλιώς να είχαν πραγματοποιηθεί χωρίς καν τη συμμετοχή του ιδιώτη επενδυτή, καθώς είχαν εξασφαλιστεί χαμηλότοκα δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων… Σε σχετική δήλωση του ο κ. Φωκάς τονίζει τα εξής: «Φαίνεται πως το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να κάνει σκόντο για να μην δυσαρεστήσει υποψήφιους επενδυτές. Ζητά επενδύσεις ύψους 180 εκ. ευρώ σε βάθος επταετίας, τη στιγμή που έχουν κριθεί απαραίτητες επενδύσεις ύψους άνω των 300 εκ. ευρώ για την επόμενη πενταετία. Μάλιστα το ποσό αυτό θα μπορούσε ήδη να έχει εκταμιευτεί, χωρίς την ανάμιξη ιδιώτη επενδυτή. Πρέπει να θυμηθούν οι διοικούντες του ΤΑΙΠΕΔ πως είναι εκεί για να εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και όχι τα οφέλη κάποιων εκ των επενδυτών…|

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς: 1) Υπουργό Οικονομικών και 2) Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: Το ΤΑΙΠΕΔ υποσκάπτει την αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

 

Η τελική τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ, που κοινοποιήθηκε μέσω του virtual data room του ΤΑΙΠΕΔ στους υποψήφιους επενδυτές, προβλέπει δεσμευτικές επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ύψους €180 εκατ. σε βάθος επταετίας, έναντι της αρχικής πρόβλεψης για €220 εκατ.. Την ίδια στιγμή, η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) προχώρησε στην έγκριση του Προγραμματικού Σχεδίου Ανάπτυξης του λιμανιού σε βάθος 25ετίας (master plan), που στοχεύει στην άνοδο του λιμένα της Θεσσαλονίκης στη μεσαία κατηγορία των ευρωπαϊκών λιμανιών: το business plan της πρώτης μόνο πενταετίας προβλέπει επενδύσεις ύψους €308 εκατομμυρίων περίπου, που θα μπορούσαν έτσι κι αλλιώς να είχαν πραγματοποιηθεί χωρίς καν τη συμμετοχή του ιδιώτη επενδυτή, καθώς είχαν εξασφαλιστεί χαμηλότοκα δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Επειδή στόχευση της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας είναι οι επενδύσεις που εξασφαλίζουν την αναπτυξιακή προοπτική και όχι η ικανοποίηση των αιτημάτων ορισμένων εκ των ενδιαφερόμενων επενδυτών για μείωση του ύψους των ζητούμενων επενδύσεων ώστε να μην αποσυρθούν από τη διαγωνιστική διαδικασία.

Επειδή το ύψος των δεσμευτικών επενδύσεων είναι αυτό που εξυπηρετεί πραγματικά το δημόσιο συμφέρον και την οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και της χώρας, ενώ το όποιο τίμημα της παραχώρησης θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την αποπληρωμή του ούτως ή άλλως μη βιώσιμου δημοσίου χρέους.

 

Ερωτώνται οι συναρμόδιοι υπουργοί:

Γιατί το ΤΑΙΠΕΔ δε φρόντισε να εξασφαλιστεί η συμβατική δέσμευση του ιδιώτη επενδυτή πως θα υλοποιηθεί το σύνολο των επενδύσεων που έχουν κριθεί απαραίτητες για τη βιώσιμη ανάπτυξη του λιμένα της Θεσσαλονίκης;