Απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων: Η λύση για τη Βενιζέλου
Η περίπτωση του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό ,δυστυχώς, αποδεικνύει πόσο οι ιδεοληψίες και η επικοινωνία μπορούν να οδηγήσουν σε αξεπέραστα προβλήματα ένα έργο και να κρατήσουν σε “ομηρία” το κέντρο μίας πόλης όπως η Θεσσαλονίκη.
Ακόμη
και σήμερα να ξεκινούσε η ουσιαστική
κατασκευή του σταθμού, με τον τρόπο που
επέλεξε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η
Αττικό Μετρό (χωρίς δηλαδή απόσπαση και
επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων), θα
απαιτείτο μία περίοδος τουλάχιστον
επιπλέον
πέντε χρόνων για την ολοκλήρωση του και
η λειτουργία ΟΛΟΥ του Μετρό θα έπρεπε
να σταματήσει για ένα χρόνο.
Βέβαια,
πριν την κατασκευή θα έπρεπε να υπάρχουν
μελέτες εφαρμογής, να γνωρίζουμε δηλαδή
πως θα υλοποιηθεί και πόσο επιπλέον θα
κοστίσει, κάτι που τα τελευταία τέσσερα
χρόνια δεν μάθαμε ποτέ.
Κινδυνεύουμε,
λοιπόν, με την «μη λύση» που έχουν
επιλέξει αντί για «Μετρό και αρχαία»
στη Βενιζέλου στο τέλος να έχουμε «μόνο
ή καθόλου αρχαία και σίγουρα καθόλου
μετρό».
Η
μόνη λύση για να προχωρήσει η κατασκευή
του σταθμού είναι να υπάρξει προσωρινή
απόσπαση και επανατοποθέτηση των
αρχαιοτήτων.
Αυτή την λύση είχα υποστηρίξει ως γενικός γραμματέας δημοσίων έργων κατά τη διάρκεια της προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ.
Η
κυβέρνηση, όμως, του ΣΥΡΙΖΑ και η διοίκηση
της Αττικό Μετρό έχασαν πάνω από τέσσερα
χρόνια και στο τέλος απλώς κατάφεραν
να προσθέσουν ταλαιπωρία και καθυστέρηση
στις «πλάτες» των πολιτών της Θεσσαλονίκης.
Στο
πλαίσιο αυτό συμφωνώ με την τοποθέτηση
του νέου δημάρχου Θεσσαλονίκης,
Κωνσταντίνου Ζέρβα, περί απόσπασης και
επανατοποθέτησης των αρχαίων που έχουν
αποκαλυφθεί στον σταθμό Βενιζέλου.
Φυσικά,
η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό σε
απόλυτη συνεργασία με το Υπουργείο
Πολιτισμού, οφείλει προηγουμένως να
παρουσιάσει όλα εκείνα τα στοιχεία που
αποδεικνύουν ότι η επιλεγείσα από τη
κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ λύση είναι μη βιώσιμη
και ότι η λύση της προσωρινής απόσπασης
και επανατοποθέτησης είναι συντομότερη,
οικονομικότερη και αναδεικνύει επίσης
τις αρχαιότητες.
Τέλος,
πρέπει άμεσα να σταματήσουν οι εργασίες
οροφής στο σταθμό που μοναδικό σκοπό
έχουν να εγκλωβίσουν τη νέα διοίκηση
στην υπάρχουσα «μη λύση».