Ανεπίτρεπτη προσβολή του ΣΕΒ και της Κυβέρνησης στους ανθρώπους της ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Πριν από περίπου ένα χρόνο,όλοι ακούσαμε για μια μικρή ομάδα νέων από τη Θεσσαλονίκη με συντονίστρια και ιδρύτρια την Αφροδίτη Λατινοπούλου η οποία ανάλαβε την προώθηση των μακεδονικών προϊόντων τα οποία κινδυνεύουν έπειτα από την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Δημιούργησαν το σάιτ Macedonianproducts.gr όπου παρείχαν ενημέρωση κυρίως σε καταναλωτές του εξωτερικού για την γεωγραφική θέση της Μακεδονίας και την προέλευση των μακεδονικών προϊόντων.
Δημιούργησαν το λογότυπο MACEDONIAN PRODUCTS GREECE και προώθησαν την ιδέα της καθιέρωσης ενός ενιαίου λογοτύπου σε όλα τα προϊόντα τα οποία φέρουν στην επωνυμία τους το όνομα της Μακεδονίας ή παράγωγα του.
Σε κάθε εμφάνιση της στα ΜΜΕ η Αφροδίτη Λατινοπούλου ζητούσε τη βοήθεια επιμελητηρίων, φορέων αλλά και επιχειρηματιών ώστε έως ότου οι επιχειρήσεις υιοθετήσουν ένα ενιαίο λογότυπο να διαδώσουν τον έλεγχο της χώρας προέλευσης στα προϊόντα (δηλαδή την ένδειξη Made in Greece).
Εάν ένα προϊόν είχε άλλη χώρα προέλευσης ενώ ταυτόχρονα είχε επώνυμο με το όνομα της Μακεδονίας τότε δεν ήταν ελληνικό, δεν ήταν μακεδονικό.
Από τη ΔΕΘ μέχρι ραδιόφωνα του Λονδίνου και εφημερίδες της Ελβετίας στόχος της ήταν η κινητοποίηση του καταναλωτικού κοινού εσωτερικού αλλά και εξωτερικού, η υιοθέτηση λογοτύπου από επιχειρήσεις, η συστράτευση θεσμών και φορέων σε ένα ενιαίο μέτωπο ώστε να γίνουν οι κατάλληλες προωθητικές κινήσεις και τα μακεδονικά προϊόντα να γίνουν αναγνωρίσιμα, να τερματιστεί η σύγχυση με τα προϊόντα των Σκοπίων, να μην διώκονται από διεθνείς εκθέσεις τα μακεδονικά μας προϊόντα και φυσικά να ενισχυθεί μέσω όλων των παραπάνω η ελληνική οικονομία και η ελληνική επιχειρηματικότητα.
Φυσικά η δύναμή της δεν είχε την ίδια εμβέλεια την οποία θα μπορούσε να έχει ο πρόεδρος επιμελητηρίου ή συλλόγου.
Την γνώρισε όλος ο κόσμος μέσω του τεράστιου αγώνα της για την καμπάνιας «Macedonian products made in Greece”,έναν αγώνα ψυχής ως όφειλε ως Μακεδόνισσα και Ελληνίδα.
Δεν θέλησε ποτέ να χρωματίσει τη καμπάνια καθώς όπως έλεγε ανήκει σε όλους τους Έλληνες.
Δεν έχει χρώματα όμως μετά χαράς η κυβέρνηση να υιοθετούσε τις ιδέες της καμπάνιας και ενωμένοι σε ένα κοινό μέτωπο να αγωνιστούν για την προώθηση των μακεδονικών μας προϊόντων.
Πριν από μόλις δυο ημέρες ανακοινώθηκε το λογότυπο το οποίο θα πρέπει να υιοθετηθεί από όλες τις επιχειρήσεις ώστε ο καταναλωτής βλέποντας το Macedonian product να μη συγχέει τη χώρα προέλευσης.
Προς έκπληξη όλων όμως το λογότυπο το οποίο μας είχε συστήσει η Αφροδίτη Λατινοπουλου παρουσιάστηκε ως μια «νέα» ιδέα του ΣΕΒ.
Μάλιστα ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη όπου ο Υπουργός κ. Θεόδωρος Καράογλου αλλά και ο πρόεδρος του ΣΕΒ κ.Κωνσταντόπουλος παρουσίασαν το νέο λογότυπο.
Μάλιστα από πλευράς κυβέρνησης προτάθηκε να συμπληρωθεί μέσα στο λογότυπο το όνομα της Ελλάδας δηλαδή Greece (κάτι το οποίο είχε τονίσει η κ.Λατινοπουλου αλλά μάλλον το ΣΕΒ θέλησε να δείξει πως τάχα δεν ήξερε και δεν το συμπεριέλαβε).
Φυσικά η κ.Λατινοπουλου απουσίαζε για δεύτερη φορά από τη συνάντηση του πρωθυπουργού σχετικά με τα μακεδονικά προϊόντα και την προώθηση του μακεδονικού brand και αυτό επειδή κανείς προφανώς δεν την κάλεσε.
Δεν θεωρώ πως υπήρχε περίπτωση να την καλέσουν και να αρνηθεί να παραστεί τη στιγμή που έχει αγωνιστεί όσο κανείς για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Συμπέρασμα,την καπέλωσαν.
Αυτό ακούγεται στους κύκλους και όχι μόνο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε όλη την Μακεδονία και Θράκη και έχει δημιουργήσει αναταραχές ενώ η ίδια προς το παρόν αρνείται να κάνει κάποια δήλωση.
Η ιδέα της παρουσιάστηκε ως μια νέα καμπάνια για τα μακεδονικά προϊόντα, φαεινή ιδέα κάποιου ανώνυμου.
Ας θυμίσω λόγια της από συνέντευξη της για τα μακεδονικά προϊόντα: «Σταθερή πεποίθησή μου είναι η επιθετική επικοινωνιακή καμπάνια προώθησης των μακεδονικών μας προϊόντων ως γνήσια και ελληνικά έτσι ώστε αργά και σταδιακά (ακριβώς λόγω την υπέρμετρης δυναμικής μας ως έθνος έναντι των Σκοπίων) να καθιερωθεί στο καταναλωτικό κοινό του εξωτερικού πως τα μακεδονικά προϊόντα είναι ελληνικά, μειώνοντας θέλοντας και μη την δυναμική των προϊόντων των Σκοπίων (προϊόντων που σημειωτέον είναι και εκτός ΕΕ).
Παλεύω για τη σύσταση ενός ενιαίου μετώπου επίλυσης του προβλήματος της σύγχυσης και προώθησης των μακεδονικών προϊόντων.»
Το λογότυπο MACEDONIAN PRODUCTS GREECE
Το λογότυπο που θέλουν να αντιπροσωπεύσει την Ελλάδα οι Κύριοι για τα Μακεδονικά προϊόντα… που είναι η Ελλάδα ή μήπως κάνουμε πλάτες στα Σκόπια …απλά ερωτώ;;;
Αρίστογλου Γιώργος