Αναστασιάδης: Αντί για αστικές συγκοινωνίες, αμφιλεγόμενοι ψηφιακοί μετασχηματισμοί
Ερώτηση για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ που κοστολογείται με το εξωφρενικό ποσό των τριάντα εννέα (39) εκατομμυρίων ευρώ, κατέθεσε σήμερα 3 Ιανουαρίου ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας Σάββας Αναστασιάδης προς τους Υπουργούς κ.κ. Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης κ. Παππά.
Ο κ. Αναστασιάδης ζητά από τους αρμόδιους Υπουργούς να απαντήσουν σε μία σειρά από ερωτήματα όπως, πώς προκύπτει αναλυτικά το κόστος των 39 εκατομμυρίων ευρώ για το προαναφερόμενο έργο; Τηρούνται στο ακέραιο οι διατάξεις του ν.4482/2017 που ορίζουν με σαφήνεια τις αρμοδιότητες του ΟΑΣΘ στο παρόν στάδιο και μέχρι να μεταβιβασθεί το συγκοινωνιακό έργο στην ΑΣΥΘ; Ποιό είναι το συνολικό ποσό επιχορήγησης του ΟΑΣΘ από τα κρατικά ταμεία, από την ημέρα της κρατικοποίησης του μέχρι σήμερα;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η |
|
|
|
Προς: α) Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη
β) Τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης κ. Παππά
Θέμα: ΟΑΣΘ – Ψηφιακός μετασχηματισμός και Τηλεματική – Διαδικασίες και κόστος
Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,
Τη στιγμή που η εικόνα που παρουσιάζουν οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι απογοητευτική.
Τη στιγμή που ο στόλος των αυτοκινήτων του ΟΑΣΘ είναι πεπαλαιωμένος και καθημερινά λεωφορεία γεμάτα επιβάτες ακινητοποιούνται στις διαδρομές, λόγω τεχνικών προβλημάτων που προκύπτουν από έλλειψη ανταλλακτικών και κακή συντήρηση.
Τη στιγμή που τα κυκλοφορούντα, καθημερινά, λεωφορεία έχουν μειωθεί δραματικά και η κατάρρευση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ αποτελεί πλέον γεγονός αδιαμφισβήτητο.
Η Διοίκηση του ΟΑΣΘ, παρά τις διατάξεις του Ν.4482/2017, που ορίζει περιοριστικά τις αρμοδιότητες της στο παρόν στάδιο, προβαίνει σε διαγνωστική διαδικασία έργου με τίτλο, <Ψηφιακός Μετασχηματισμός-Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Κομίστρου ΟΑΣΘ>, που κοστολογείται με το εξωφρενικό ποσό των τριάντα εννέα (39) εκατομμυρίων ευρώ.
Επειδή, είναι καθημερινές πλέον οι αντιδράσεις του επιβατικού κοινού για τις υπηρεσίες που παρέχει ο ΟΑΣΘ και η αγωνία για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών είναι εμφανής.
Επειδή, υπάρχουν θολά σημεία σχετικά με τη διενέργεια του ως άνω αναφερόμενου διαγωνισμού, ως προς την κοστολόγηση και τις ακολουθούμενες διαδικασίες .
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί,
1.- Πώς προκύπτει αναλυτικά το κόστος των 39 εκατομμυρίων ευρώ για το προαναφερόμενο έργο; Πως κοστολογείται κάθε παραδοτέο; Ποιο είναι το θεσμικό πλαίσιο διενέργειάς του;
2.- Τηρούνται στο ακέραιο οι διατάξεις του ν.4482/2017 που ορίζουν με σαφήνεια τις αρμοδιότητες του ΟΑΣΘ στο παρόν στάδιο και μέχρι να μεταβιβασθεί το συγκοινωνιακό έργο στην ΑΣΥΘ;
3.-Ποιό είναι το συνολικό ποσό επιχορήγησης του ΟΑΣΘ από τα κρατικά ταμεία, από την ημέρα της κρατικοποίησης του μέχρι σήμερα;
4.- Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για να βελτιώσετε το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ και να καλύψετε τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών;
Αθήνα 3 Ιανουαρίου 2019
Ο ερωτών Βουλευτής
Σάββας Αναστασιάδης