Αύξηση πληρότητας – Προβληματισμός για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά Τι δείχνουν τα στοιχεία της σχετικής έρευνας της ΕΞΘ και της GBR Consulting
Η Θεσσαλονίκη είναι ένας προορισμός που παραμένει σε υψηλά επίπεδα στις επιλογές των τουριστών, καθώς όσοι την επισκέπτονται επιθυμούν όχι μόνο να το επαναλάβουν άλλα και να τη συστήσουν σε άλλους, συγγενείς και φίλους, όπως προκύπτει από την έρευνα ικανοποίησης τουριστών & απόδοσης ξενοδοχείων της εταιρείας “GBR Consulting”, για το 2017.
Σχεδόν το σύνολο των τουριστών που επισκέφτηκε τη Θεσσαλονίκη (ποσοστό 96%) πρότεινε τον προορισμό και σε άλλους ενώ ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών (ποσοστό 65%) είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από ό,τι προσδοκούσε πριν επισκεφθεί τον προορισμό. Οι τουρίστες το 2017 επιβράβευσαν τη Θεσσαλονίκη για τη διασκέδαση, τη συμπεριφορά των κατοίκων και την κουλτούρα με πολύ υψηλή βαθμολογία, (μέσος όρος 8,0). Την περασμένη χρονιά τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης είχαν πληρότητα που έφτασε το 70,8 %, ποσοστό αυξημένο κατά 3,3% από το 2016.
Η παρουσίαση της έρευνας έγινε από το Managing Consultant της GBR κ. Stefan Merkenhof, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο “Nikopolis Thessaloniki”, παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης, τουριστικών και άλλων φορέων της πόλης. Στην παρουσίαση της έρευνας παρέστησαν τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΞΘ και ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης, ενώ την παρακολούθησαν και δημοσιογράφοι.
Στην εισαγωγή του ο κ Ανδρέας Μανδρίνος αναφέρθηκε στις προσπάθειες της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης που συνεχίστηκαν με αμείωτη ένταση προς κάθε κατεύθυνση, με σκοπό την ανάδειξη του προορισμού στις υπάρχουσες τουριστικές αγορές αλλά και σε νέες που γνώρισαν και εμπιστεύθηκαν τη Θεσσαλονίκη. «Το θετικό μήνυμα που λάβαμε και το ενδιαφέρον για τον προορισμό αποτυπώθηκε σε πραγματικά νούμερα καθώς επιτεύχθηκε ο στόχος έλευσης τουριστών από νέες χώρες» τόνισε ο κ Μανδρίνος.
Ο πρόεδρος της ΕΞΘ εξέφρασε την αγωνία του για το μέλλον του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη ενώ αναφέρθηκε στο ρόλο του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και στην ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας για την εξέλιξη του. «Είναι ανάγκη να σταματήσει να είναι προτεραιότητα η πολιτική προβολή μέσα από τον Οργανισμό και να επικεντρωθούμε στην προβολή του τόπου μας. Άλλωστε είμαστε ρεαλιστές και ξέρουμε ότι όσο εμπλέκονται πολιτικοί στη διαχείριση του οργανισμού, θα υπάρχει η πολιτική προβολή αλλά δεν θα πρέπει να είναι ο κύριος στόχος», υπογράμμισε ο κ Μανδρίνος.
Ο πρόεδρος της ΕΞΘ αναφέρθηκε στη μικρή πτώση της τάξης του 0,2% που παρουσιάζει η συνολική ικανοποίηση των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης, (8,0 το 2017 και 8,2 το 2016) και στην πτωτική πορεία κατά μια ποσοστιαία μονάδα, των συστάσεων των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης (96% το 2017 – 97% το 2016) παρασύροντας σε μικρή κάθοδο της βαθμολογίας από 8,8 σε 8,6 και την ικανοποίηση των επισκεπτών από τις εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων.
«Τα στοιχεία αυτά ωστόσο δεν αποθαρρύνουν την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, η οποία συνεχίζει τις προσπάθειες για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη παρά τις όποιες αντίξοες συνθήκες» τόνισε ο κ Μανδρίνος.
Ο πρόεδρος της ΕΞΘ υπογράμμισε τη μεγάλη απήχηση και τα θετικά αποτελέσματα που είχε το project “Thessbrunch” το «παιδί» της Ένωσης Ξενοδόχων που πήρε σάρκα και οστά μέσα στο 2017 για να προβάλει τη γαστρονομία των έμπειρων chef των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης. Η εμπειρία από το project έχει αξιολογηθεί πολύ υψηλά καθώς οι επισκέπτες που το δοκίμασαν το βαθμολόγησαν με 8,1, ενώ οι νεαρές ηλικίες (18-30) το βαθμολόγησαν με 8,2.
«Η ξενοδοχειακή βιομηχανία της Θεσσαλονίκης σημείωσε αύξηση το 2017, τόσο όσον αφορά την πληρότητα όσο και τις τιμές δωματίων, ενώ το μοτίβο εποχικότητας είχε την ίδια τάση με το 2016». τόνισε ο κ Merkenhof, Managing Consultant της GBR. Ο κ. Merkenhof, παρουσίασε συγκεκριμένα και αναλυτικά στοιχεία για τον προορισμό, τόσο για τους Έλληνες και ξένους επισκέπτες του, όσο και για την απόδοση των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης κατά την περσινή χρονιά. «Παρ’ όλο που το προϊόν της πόλης εξακολουθεί να αξιολογείται υψηλά, δείχνει ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει να φροντίσουν την βελτίωση της Θεσσαλονίκης, προκειμένου η περιοχή να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες και να παραμείνει ανταγωνιστική» υπογράμμισε ο κ Merkenhof.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού ΠΚΜ κ. Αλέξανδρος Θάνος, η Αντιπεριφερειάρχης Μ.Ε. Θεσσαλονίκης της ΠΚΜ και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ Νομού Θεσσαλονίκης κα Βούλα Πατουλίδου, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ Γιάννης Μπουτάρης, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας, οι οποίοι και απηύθυναν σύντομο χαιρετισμό. Στην εκδήλωση επίσης παρευρέθηκαν η Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Θεσσαλονίκης κα Άννα Αγγελίδου, η Προϊσταμένη ΠΥΤ Κ. Μακεδονίας κα Περσεφόνη Τρίχα, ο κ. Γιάννης Ασλάνης πρόεδρος του TCB, o κ. Αναστάσιος Καπνοπώλης Πρόεδρος του ΒΕΘ, ο κ. Θεόφιλος Ιωαννίδης Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ελληνορωσικών σχέσεων, η κα Αικατερίνη Ματθαίου Διοικητής Τμήματος Τουριστικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, ο κ. Κλήμης Λεοντιάδης πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «ΕΡΜΗΣ», ο κ. Θεόδωρος Σταυρίδης πρόεδρος της “Τaxiway”, καθώς και εκπρόσωποι τουριστικών, πολιτιστικών και άλλων φορέων της πόλης.
Η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης ευχαριστεί όλους τους επισκέπτες των ξενοδοχείων-μελών της που συμμετείχαν εθελοντικά στην έρευνα, όπως και τα ξενοδοχεία-μέλη της για τη σημαντική υποστήριξή τους και σε αυτό το εγχείρημα που ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
Η ΕΞΘ επιθυμεί να ευχαριστήσει τη διεύθυνση του ξενοδοχείου “Nikopolis Thessaloniki” για την άψογη φιλοξενία, καθώς και τον κύριο χορηγό αερομεταφορών, την αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines που στηρίζει τις δράσεις της Ένωσης. Ευχαριστεί επίσης τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Νόμου Θεσσαλονίκης για τη χορηγία της έρευνας.
Ολόκληρη την έρευνα μπορείτε να βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης www.tha.travel