Σάββας Χαλιαμπάλιας: Λύσεις για την έλλειψη χώρων στάθμευσης
Λύσεις για ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Θεσσαλονίκης που αφορά την έλλειψη χώρων στάθμευσης παρουσίασε ο υποψήφιος δήμαρχος Σάββας Χαλιαμπάλιας. Στη συνέντευξη του, στην Βεργίνα TV και στην εκπομπή της Χριστίνας Τσόρμπα, ο επιτυχημένος επιχειρηματίας μίλησε, μεταξύ άλλων, για την κατασκευή υποθαλάσσιου πάρκινγκ και για την τοποθέτηση ειδικών κατασκευών όπου θα σταθμεύουν αυτοκίνητα, στο κέντρο της πόλης.
Η πρώτη πρόταση σχετίζεται με την εκμετάλλευση της θάλασσας και την κατασκευή ενός υποβρύχιου χώρου στάθμευσης, κατά μήκος της παλιάς παραλίας της Θεσσαλονίκης- παρόμοια λύση έχει επιλέξει η Κοπεγχάγη. «Πρόκειται για ένα διώροφο πάρκινγκ που θα βρίσκεται μέσα στη θάλασσα και θα έχει μήκος 1200 μέτρων. Τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν από το λιμάνι και θα βγαίνουν από την περιοχή του Λευκού Πύργου ενώ θα υπάρχουν έξοδοι για τους οδηγούς κάθε 80 μέτρα. Για το σκοπό αυτό θα γίνει διαπλάτυνση της παλιάς παραλίας, με την ίδια αρχιτεκτονική μορφή της νέας παραλίας» σημείωσε ο κ. Χαλιαμπάλιας επισημαίνοντας ότι θα δημιουργηθούν πάνω από 3000 νέες θέσεις στάθμευσης και θα απαγορευτεί το παρκάρισμα στους δρόμους της περιοχής που οριοθετείται από την οδό Τσιμισκή έως το παραλιακό μέτωπο.
Η χρηματοδότηση μπορεί να προέλθει από ευρωπαϊκούς πόρους ή από Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). «Αν ξεκινήσει ένα τέτοιο πρόγραμμα πρέπει να υπάρχουν λελογισμένες τιμές για τους πολίτες. Θα μειώσουμε το κόστος των χρεώσεων στάθμευσης για να αυξηθεί ο τζίρος και να υπάρχει δουλειά που θα φέρει κέρδη» τόνισε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, συμπληρώνοντας ότι θα ισχύουν άλλες τιμές για τους μόνιμους κατοίκους και άλλες για τους επισκέπτες. «Ο εργαζόμενος και ο καταστηματάρχης θα πληρώνει διαφορετικά ποσά για την στάθμευση του αυτοκινήτου του» είπε.
Η δεύτερη πρόταση αφορά μεταλλικές κατασκευές που ονομάζονται «Καρουζέλ» και θα καταλαμβάνουν μικρούς χώρους – λίγων τετραγωνικών μέτρων- ενώ τα αυτοκίνητα θα τοποθετούνται καθ’ ύψος μέσα σε αυτές. «Κάποιες φορές έχω την εντύπωση ότι ζούμε πίσω από τον κόσμο. Ανάλογες κατασκευές χρησιμοποιούνται στην Κορέα, στην Αίγυπτο και σε άλλα μέρη του κόσμου. Αυτό μπορεί να γίνει χωρίς σκάψιμο παρά μόνο με την τοποθέτηση μιας απλής βάσης. Είναι μια δοκιμασμένη λύση» σημείωσε ο κ. Χαλιαμπάλιας, συμπληρώνοντας ότι η χρηματοδότηση είναι δυνατόν να προέλθει, με τη λήψη ομολογιακού δανείου από το δήμο Θεσσαλονίκης.