Γρ. Ζαρωτιάδης: Αν δεν έχουμε όραμα για την πόλη είναι σαν να ρίχνουμε «μπαταριές στον αέρα»
«Αν δεν εντάξουμε την επίλυση των προβλημάτων της καθημερινότητας σε έναν συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό, σε ένα όραμα για την πόλη, θα είναι σαν να ρίχνουμε «μπαταριές στον αέρα».
Τη θέση αυτή εξέφρασε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης και Κοσμήτορας του Τμήματος Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ Γρηγόρης Ζαρωτιάδης σε συνέντευξή του στον 102 Fm του ΡΣΜ της ΕΡΤ3 προσθέτοντας ότι, παρά το γεγονός ότι η ΔΚ «Υψίπολις» είναι σχετικά νέα στον αυτοδιοικητικό στίβο, είναι από τους ελάχιστους συνδυασμούς που διατυπώνει ολοκληρωμένο πρόγραμμα.
Ο Γρηγόρης Ζαρωτιάδης επισήμανε ότι «ο πολίτης θα πρέπει να αποφασίσει για τον δήμαρχο της πόλης. Γι’ αυτόν που θα εκφράσει την πολιτική της πόλης συλλογικά, στρατηγικά και μακροπρόθεσμα. Πρέπει να εκλέξει δήμαρχο, όχι διαχειριστή».
«Είναι επικοινωνιακά εύκολο να επικεντρώσουν οι ανθυποψήφιοί μου σε μία συζήτηση επιφανειακή με υποσχέσεις όπως: «Την επόμενη ημέρα εγώ θα βγω να μαζέψω τα σκουπίδια» ή «θα είμαι 24 ώρες το 24ωρο στο δήμο» ή «θα λύσω το πρόβλημα της ασφάλειας». Δεν θέλουμε όμως να εκλέξουμε ούτε αστυνομικό, ούτε υπάλληλο καθαριότητας, ούτε νυχτοφύλακα. Δήμαρχο θέλουμε να εκλέξουμε» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ζαρωτιάδης και συνέχισε: «Το ζητούμενο δεν είναι ποιος θα μαζέψει τα σκουπίδια αλλά ποιά πολιτική θα ακολουθήσει ο αυριανός δήμαρχος για την αντιμετώπιση και αξιοποίηση των απορριμμάτων, τι σχεδιασμό μπορεί να κάνει και να τον υλοποιήσει με τους συνεργάτες του».
Ειδικότερα για το θέμα της καθαριότητας ο επικεφαλής της ΔΚ «Υψίπολις» τόνισε ότι η βασική διαφοροποίηση του συνδυασμού του είναι ότι προτάσσει την ανάγκη της μητροπολιτικής συνεργασίας του δήμου Θεσσαλονίκης με τους άλλους αστικούς και περιαστικούς δήμους για να προκύψουν μακροπρόθεσμες λύσεις ως προς την αξιοποίηση των απορριμμάτων. Παράλληλα προκρίνει τη δημιουργία ενός αστικού ταμείου χρηματοδότησης της πιο αποτελεσματικής περισυλλογής και αξιοποίησης των απορριμμάτων που θα αντλεί κεφάλαια είτε από κοινοτικά και διεθνή κονδύλια είτε ακόμη και από ιδιωτικούς πόρους.
Για το κυκλοφοριακό ο Γρηγόρης Ζαρωτιάδης επισήμανε ότι «δεν μπορεί η Θεσσαλονίκη να αναπτυχθεί αν δεν φύγει το αυτοκίνητο από το κέντρο της πόλης». Η «Υψίπολις» διατυπώνει ένα συνολικό σχέδιο αστικής κινητικότητας καθώς θεωρεί ότι «το μετρό δεν είναι η πανάκεια του κυκλοφοριακού» αν δεν συνδυαστεί με τη δημιουργία περικεντρικών πάρκινγκ, τη χρήση mini buses για τις γειτονιές και τη δημιουργία ενός υπέργειου συστήματος σταθερής τροχιάς.
Τέλος ο κ. Ζαρωτάδης τάχθηκε υπέρ του έργου αναμόρφωσης της Πλατείας Ελευθερίας καθώς θεωρεί ότι «είναι απολύτως συμβατό με την προοπτική της πόλης» ενώ εξέφρασε την αντίθεσή του στον σχεδιασμό ανάπλασης της ΔΕΘ χαρακτηρίζοντας ως «πρόχειρη και πρόσκαιρη τη διαφαινόμενη συμφωνία των πάντων σ’ αυτό το θέμα».