Η Λαϊκή Συσπείρωση Πυλαίας Χορτιάτη Για την πρόταση σύμβασης μεταξύ Υπουργείου Τουρισμού και Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη για την μαρίνα στην παραλία της Πυλαίας

ΦΩΤΟ: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Από την πρώτη στιγμή που γνωστοποιήθηκαν οι σχεδιασμοί για τη δημιουργία τουριστικού λιμένα (μαρίνας) στην παραλία της Πυλαίας, οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι με τη “Λαϊκή Συσπείρωση” ανέδειξαν ότι αυτοί οι σχεδιασμοί δεν έρχονται να καλύψουν τις ανάγκες του λαού της περιοχής για αναψυχή, ξεκούραση, αθλητισμό κλπ… Αντίθετα πρόκειται για ένα έργο που θα δοθεί, για εκμετάλλευση, σε επιχειρηματίες και που περιλαμβάνει εμπορικούς χώρους, καταστήματα εστίασης και μια σειρά υποδομές για την κάλυψη των αναγκών της μαρίνας. Το συγκεκριμένο έργο εντάσσεται στον ευρύτερο χωροταξικό σχεδιασμό για το παραλιακό μέτωπο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.

Με την πρόταση σύμβασης που προτείνει το Υπουργείο Τουρισμού ο δήμος, ως φορέας διαχείρισης, επιβαρύνεται με όλα τα αναγκαία έργα και διαδικασίες που δεν θα είναι κερδοφόρες και από τις οποίες οι όποιοι επενδυτές δεν θα έχουν όφελος. Ουσιαστικά πρόκειται για επανάληψη του ίδιου έργου που έχουμε δει πολλές φορές (π.χ. ΟΣΕ, ΔΕΗ κλπ… ) όπου είχαμε τεμαχισμό των αρμοδιοτήτων των διαφόρων φορέων, το κράτος κρατά τις μη κερδοφόρους και με μεγάλες δαπάνες τομείς και οι επιχειρηματίες παίρνουν τους τομείς φιλέτα από τα οποία μπορούν να κερδίζουν ακόμα περισσότερα. Το κόστος μιας τέτοιας διαδικασίας είναι σίγουρο ότι θα πέσει στις πλάτες των δημοτών και των κατοίκων της περιοχής.

Σύμφωνα με το κείμενο της σύμβασης, ο δήμος, ως φορέας διαχείρισης, αναλαμβάνει μια πληθώρα δεσμεύσεων και υποχρεώσεων σχετικά με την χρηματοδότηση, κατασκευή και συντήρηση του έργου. Ενδεικτικά αναφέρονται η κάλυψη του ποσού των 30 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ για την υλοποίηση της επένδυσης, η ευθύνη του δήμου για την υλοποίηση, συντήρηση και λειτουργία του έργου, ειδικά του λιμένα, μέχρι και την ασφάλιση του έργου.

Το γεγονός ότι ο τουριστικός λιμένας θα κατασκευαστεί ανάμεσα σε δυο ρέματα, σε μια περιοχή με πολύ ρηχά νερά, μπορεί να καταστήσει την συντήρησή του ιδιαίτερα κοστοβόρα, εξαιτίας της συνεχούς μέριμνας για την διατήρηση βαθών που θα επιτρέπουν τον ελλιμενισμό πλοίων, ειδικά των mega yacht που θέλουν να προσελκύσουν. Αντίστοιχα υψηλό μπορεί να είναι και το κόστος συντήρησης της “μικρής πολιτείας” που περιλαμβάνει 6 κτίρια 5.548 τ.μ. και πάρκινγκ 270 θέσεων.

Οι όποιες τροποποιήσεις προτείνονται στην πρόταση σύμβασης του Υπουργείου Τουρισμού, απλώς επιβεβαιώνουν το σκοπό για τον οποίο προορίζεται η υλοποίηση του έργου, δηλαδή την επιχειρηματική εκμετάλλευσή του. Ακόμα κι αν βρεθούν “στρατηγικοί επενδυτές” για την υλοποίηση και εκμετάλλευση του έργου, η σύμβαση που θα υπογραφεί ανάμεσα σε αυτούς και το δήμο θα εξασφαλίζει τα προσδοκώμενα κέρδη τους. Σε κάθε περίπτωση επιβεβαιώνεται η θέση μας ότι ο στόχος  τόσο της διοίκησης του δήμου, όσο και του Υπουργείου δεν είναι η κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, αλλά η κερδοφορία επιχειρηματιών και μονοπωλιακών ομίλων.

Στην έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Τετάρτης 20 Φλεβάρη, οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης καταψήφισαν την προτεινόμενη από το υπουργείο Τουρισμού σύμβαση, ξεκαθαρίζοντας ταυτόχρονα πως δεν στηρίζουν ούτε την πρωτοβουλία της διοίκησης του δήμου περί “αναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης” αφού θεωρούμε ότι ούτε η αρχική θέση του δήμου ούτε η πρόταση της σύμβασης δεν είναι προς όφελος του λαού του δήμου μας.

Η πρόταση μας είναι ο χώρος να μην δοθεί σε ιδιώτες για εκμετάλλευση, αλλά να διαμορφωθεί ένας δημόσιος χώρος αναψυχής, άθλησης κλπ… για μικρούς και μεγάλους, με ελεύθερη πρόσβαση για το λαό, ένας χώρος που θα στοχεύει στην κάλυψη των λαϊκών αναγκών και όχι τα κέρδη των επιχειρηματιών.