Μαθήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας με το smartphone στην τάξη STEM

Το κινητό τηλέφωνο, και συγκεκριμένα το smartphone, μετατρέπεται σε ένα αξιόπιστο, εύχρηστο και χαμηλού κόστους εργαλείο συγχρονικής λήψης , απεικόνισης και επεξεργασίας δεδομένων, τόσο για εκπαιδευτικούς, όσο και για μαθητές.

 

Ο όρος STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) που πρωτοεμφανίστηκε το 2001 , είναι μια προσέγγιση στην Εκπαίδευση που σχεδιάζεται έτσι, ώστε στη διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών να εισαχθούν οι Τεχνολογίες και η Επιστήμη των Μηχανικών.

Η διδασκαλία STEM απαντά ουσιαστικά στο ερώτημα «πώς μπορούμε να κάνουμε τη μάθηση να αποκτήσει τέτοιο νόημα για τους μαθητές, ώστε να παραμένουν στο σχολείο, επιτυγχάνοντας υψηλές επιδόσεις…

Educate to innovate

H Ένωση Ελλήνων Φυσικών πρωτοπορώντας δημιουργεί ένα εξειδικευμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα που στοχεύει στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών γύρω από τη διδασκαλία STEM

 

Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που μετουσιώνει σε βιωματική διδασκαλία , όλα τα σύγχρονα επιτεύγματα της Επιστήμης και της Τεχνολογίας.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών που έχει την εποπτεία του προγράμματος Παναγιώτης Φιλντίσης, «Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος εξειδίκευσης είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η παροχή εξειδικευμένων επιστημονικών γνώσεων αναφορικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων STEM από εκπαιδευτικούς. Σε ένα πρόγραμμα STEM , οι μαθητές καλούνται ομαδοσυνεργατικά να λύσουν ένα πρόβλημα με τη συνδυασμένη χρήση των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών, και της Μηχανικής Τεχνολογίας. Οι τελευταίες εξελίξεις στην εκπαίδευση των Θετικών Επιστημών τονίζουν την ανάγκη οι μελλοντικοί επιστήμονες να μπορούν να είναι σε θέση να λύνουν προβλήματα συνδυάζοντας γνώσεις και ικανότητες από τα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες, τη Φυσική , τη Χημεία, αλλά και την Τεχνολογία και την επιστήμη της Μηχανικής. Το πρόγραμμα διεξάγεται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου , απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς που ήδη εργάζονται σε τομείς της Εκπαίδευσης, σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους ΑΕΙ οι οποίοι ενδιαφέρονται να εργαστούν στους τομείς της Εκπαίδευσης και σε πτυχιούχους ΑΕΙ , οι οποίοι έχουν επιστημονικό ενδιαφέρον για τα αναφερόμενα γνωστικά πεδία»  .

 

 

 

Το Σεμινάριο χωρίζεται σε τέσσερις θεματικές ενότητες:

 

  • Εισαγωγή στο STEM
  • To smartphone ως εργαλείο STEM
  • Μικροελεγκτές
  • Wiring για Arduino