Η συντήρηση των μεγάλων γεφυρών στην Ελλάδα. Προτεραιότητα στον άξονα Θεσσαλονίκη-Κατερίνη

Με αφορμή την πτώση της γέφυρας στη Γένοβα, μεγάλη συζήτηση γίνεται αυτές τις ημέρες σε όλη την Ευρώπη και φυσικά στην Ελλάδα για το θέμα της συντήρησης των μεγάλων γεφυρών.

Στην χώρα μας τα έργα στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της τελευταίας δεκαπενταετίας έγιναν με σύγχρονες προδιαγραφές και είναι νέα.

Ταυτόχρονα, στις συμβάσεις παραχώρησης υπάρχει η πρόβλεψη, οι παραχωρησιούχοι να προτείνουν και να εκτελέσουν τις απαραίτητες επεμβάσεις συντήρησης και ενίσχυσης, για τα παλαιά τεχνικά έργα στους οδικούς άξονες ευθύνης τους.

Ένα παρόμοιο τμήμα με μεγάλες γέφυρες είναι η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, στην οποία έπρεπε ή πρέπει να δοθεί άμεσα προτεραιότητα. Προτεραιότητα, επίσης πρέπει να δοθεί και στα μεγάλα περιφερειακά  τεχνικά έργα.

Φανταστείτε μια γέφυρα που κατασκευάστηκε πριν δεκαετίες να πρέπει να δεχθεί τα φορτία από μια νταλίκα φορτωμένη με ανεμογεννήτρια.

Τέλος, η κυβέρνηση στο έργο ενίσχυση οδικής ασφάλειας, ύψους 500 εκ. ευρώ που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Εγνατία Οδός ΑΕ και αδικαιολόγητα καθυστερεί η έναρξή του εδώ και τρία χρόνια, οφείλει να συμπεριλάβει και έργα ενίσχυσης γεφυρών στους περιφερειακούς οδικούς άξονες.