Απροστάτευτος ο δανειολήπτης από τις παγίδες των τραπεζών και δικηγορικών


Πληθαίνουν οι καταγγελίες από δανειολήπτες για ύποπτες μεθοδεύσεις και κινήσεις από τράπεζες και δικηγορικές εταιρείες που συνεργάζονται με τις τράπεζες. Μεταξύ των καταγγελιών είναι αυτή του Γ.Π., που είναι δανειολήπτης στην τράπεζα Πειραιώς. Συγκεκριμένα η τράπεζα τον κάλεσε να προσέλθει σε συγκεκριμένο δικηγορικό γραφείο που συνεργάζεται η εν λόγω τράπεζα προκειμένου να διευθετήσουν από κοινού τις οφειλές του. Ο δανειολήπτης μέσω του δικηγόρου του επικοινώνησε με το δικηγορικό γραφείο που του υπέδειξε η τράπεζα για να λάβει την απάντηση ότι το συγκεκριμένο δικηγορικό γραφείο δεν έχει ειδική εξουσιοδότηση από την τράπεζα να κάνει οποιαδήποτε ρύθμιση για το δάνειο του δανειολήπτη!

Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα από τα πολλά που αφορούν τις πολυδιαφημισμένες ρυθμίσεις δανείων που δήθεν προτείνουν οι τράπεζες. Όπως αποδεικνύεται οι τράπεζες στην ουσία δεν προτείνουν απολύτως τίποτα για ρύθμιση της οφειλής. Φαίνεται ότι προτείνουν, για να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό για αυτές κλίμα στην κοινωνία, αλλά και στους δανειστές και αργότερα να κατηγορούν τους δανειολήπτες ως μη συνεργάσιμους και αποκλειστικά υπεύθυνους για τη μη ρύθμιση της οφειλής. Σκοπός της τράπεζας δεν είναι άλλος από το να παγιδεύσει τον δανειολήπτη, να βρεθεί εκτός ρύθμισης και τελικά να του αρπάξει το σπίτι.

Ο συγκεκριμένος δανειολήπτης που αντιμετώπισε αυτόν τον εμπαιγμό απευθύνθηκε στο Σύλλογο Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος και δεν έπεσε στην παγίδα. Δυστυχώς, οι Ανεξάρτητες Αρχές, όπως έχουμε αποδείξει και στο παρελθόν, δεν βοηθάν τον πολίτη, ο οποίος τις περισσότερες φορές ακολουθεί ως μονόδρομο την προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Αυτή η επιλογή, όμως, έχει πολλά έξοδα, που τις περισσότερες φορές είναι αδύνατο να τα επωμιστεί ο δανειολήπτης με το ούτως ή άλλως περιορισμένο εισόδημα, τη στιγμή μάλιστα που το κράτος αρνείται συνεχώς την παροχή δωρεάν νομικής βοήθειας στους φτωχούς συμπολίτες μας.

Αυτό που δεν αρνείται καθόλου το κράτος είναι να αλλάξει το νόμο Κατσέλη προς όφελος των τραπεζών και εις βάρος των δανειοληπτών. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Γιάννης Δραγασάκης υποσχέθηκε να κάνει ότι αλλαγές του ζήτησε η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών στέλνοντας στο πυρ το εξώτερον τους δανειολήπτες. Μέχρι να γίνουν, λοιπόν, οι αλλαγές οι τράπεζες με τις παρελκυστικές μεθόδους τους, παραπλανούν το δανειολήπτη και καμία ρύθμιση, ούτε κούρεμα της οφειλής γίνεται πραγματικότητα. Στην πραγματικότητα η τράπεζα θα έπρεπε να πάρει τον τίτλο της μη συνεργάσιμης, καθώς ο δανειολήπτης κάνει ότι του ζητάει, εκτός αν είναι κάτι παράνομο, και πάλι πέφτει σε αδιέξοδο. Έχουμε φτάσει στο σημείο μόνο η τράπεζα να αποφασίζει αν κάποιος δανειολήπτης είναι συνεργάσιμος ή όχι…

Για να γίνουν κατανοητές οι πρακτικές των τραπεζών και η κοροϊδία, φέρνουμε στο φως την επικοινωνία τράπεζας – δανειολήπτη – δικηγορικού γραφείου που έγινε μέσω email και SMS.