Συγχωνεύσεις Δ.Ο.Υ. “εγκυμονούν” γραφειοκρατικό Γολγοθά για τους Θεσσαλονικείς
«Η πιστοποιημένη κατ` επανάληψη προχειρότητα με την οποία σχεδιάζει και υλοποιεί πολιτικές στη Δημόσια Διοίκηση η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο εφησυχασμού έναντι του κυβερνητικού σχεδίου συγχωνεύσεων Δ.Ο.Υ. σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πειραιά, που ειδικά για τους Θεσσαλονικείς, “εγκυμονεί” έναν γραφειοκρατικό Γολγοθά» επισημαίνει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, που κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή, προς τον υπουργό Οικονομικών.
Στην ερώτηση, υπογραμμίζεται, ότι το βασικότερο κριτήριο που φέρεται να έχει προεπιλεγεί για τη βιωσιμότητα μιας Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας, είναι η λειτουργία σε αυτήν τμημάτων Ελέγχου και Δικαστικού/Νομικής Υποστήριξης, που στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν μόνο σε 5 από τις 11 ΔΟΥ.
Ο κ. Καλαφάτης, ζητά ενημέρωση για τις λεπτομέρειες του σχεδιασμού, για τα κριτήρια γεωγραφικής κατανομής και για τα μέτρα που λαμβάνονται, ώστε οι υπηρεσίες της Εφορίας να είναι εύκολα προσβάσιμες για όλους τους πολίτες ώστε να μην υποβληθούν σε μια διαρκή ταλαιπωρία. Θυμίζει δε, ότι παρά το γεγονός ότι πολλές πράξεις γίνονται πλέον ηλεκτρονικά, η ανάγκη αυτοπρόσωπης παρουσίας των φορολογουμένων στις κατά τόπους ΔΟΥ παραμένει δεδομένη για πολλές άλλες συναλλαγές.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ:
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΑΡ.ΠΡ.:3268/7-2-2018
ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΘΕΜΑ: «Καταργήσεις – συγχωνεύσεις Δ.Ο.Υ στη Θεσσαλονίκη»
Σύμφωνα με συγκεχυμένες πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, οι αρμόδιες αρχές, επεξεργάζονται και προτίθενται να προωθήσουν σχέδιο κατάργησης και συγχώνευσης δεκάδων εφοριών στα αστικά κέντρα Αττικής, Θεσσαλονίκης και Πατρών.
Το βασικότερο κριτήριο που φέρεται να έχει προεπιλεγεί για τη βιωσιμότητα μιας δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας, είναι η λειτουργία σε αυτήν τμημάτων Ελέγχου και Δικαστικού/Νομικής Υποστήριξης.
Στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν ένδεκα(11) εφορίες, από τις οποίες τμήμα Ελέγχου και τμήμα Δικαστικού και Νομικής Υποστήριξης διαθέτουν οι πέντε(5) από αυτές. Συνεπώς, με τη συνδρομή του κύριου κριτηρίου λειτουργίας που τίθεται, οι φορολογούμενοι, με την εφαρμογή του σχεδίου κατάργησης – συγχώνευσης των εφοριών, στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, θα εξυπηρετούνται από τις μισές περίπου οικονομικές υπηρεσίες που υπάρχουν σήμερα.
Μπορεί το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών να γίνεται πλέον με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του taxisnet, παρά ταύτα, πολλές συναλλαγές, όπως αυτές της φορολογίας Κεφαλαίου και του Κώδικα, εξακολουθούν να διεκπεραιώνονται χειρόγραφα και η αυτοπρόσωπη παρουσία των φορολογουμένων είναι απαραίτητη.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
Εκπονείται συγκεκριμένο σχέδιο καταργήσεων – συγχωνεύσεων Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών στα μεγάλα αστικά κέντρα, συμπεριλαμβανομένης της Θεσσαλονίκης, και ποιο είναι το περιεχόμενο του επακριβώς;
Ποιες Δ.Ο.Υ. προβλέπεται με βάση αυτόν τον σχεδιασμό να καταργηθούν ή/και να συγχωνευτούν στη Θεσσαλονίκη;
Ποια είναι τα κριτήρια βάσει των οποίων, οι αρμόδιοι φορείς θα προτείνουν και θα εφαρμόσουν τον σχεδιασμό μείωσης των Δ.Ο.Υ; Λαμβάνεται υπόψη το εξίσου σημαντικό πληθυσμιακό κριτήριο όπως και το κριτήριο της ορθής και λειτουργικής γεωγραφικής κατανομής των οικονομικών υπηρεσιών, προκειμένου όλες όσες Δ.Ο.Υ συνεχίσουν να λειτουργούν, να είναι προσβάσιμες και να μπορούν να εξυπηρετούν χωρίς προβλήματα τους φορολογούμενους πολίτες;