ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η κυβέρνηση διαλύει την Παιδεία»
Την πλήρη αντίθεσή του στις διατάξεις του νομοσχεδίου για την Παιδεία, εξέφρασε κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.
Τόνισε στην ομιλία του, ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση από την επικρατούσα διεθνή τάση και αντίληψη, που έχει επιβάλλει τη λειτουργική ανεξαρτησία, αλλά και οικονομική αυτοτέλεια των πανεπιστημίων και επιχειρεί να καταλύσει την αυτονομία και ανεξαρτησία τους.
Έντονα επικριτικός ήταν ο κ. Κόνσολας για τις διατάξεις για το πανεπιστημιακό άσυλο τονίζοντας ότι η κυβέρνηση «κλείνει το μάτι» σε όλους αυτούς που τα προηγούμενα χρόνια είχαν μετατρέψει το πανεπιστήμιο σε άβατο, αλλά και χώρο τέλεσης παραβατικών πράξεων.
«Προφανώς, αυτό είναι ένα μήνυμα για όσους θέλουν να προκαλούν ανενόχλητοι φθορές, να καταλαμβάνουν τον ακαδημαϊκό χώρο, να ασκούν βία.
Η έννοια του πανεπιστημιακού ασύλου δεν είναι έννοια παροχής ασύλου σε βίαιες, αξιόποινες και έκνομες πράξεις. Αυτό αποτελεί στρέβλωση της έννοιας του ασύλου», ανέφερε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου.
Παράλληλα, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με την κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρύματος καταργεί τη διοικητική αυτοτέλεια των πανεπιστημίων.
Αναφερόμενος στη διάταξη για τη συμμετοχή φοιτητών στα όργανα διοίκησης, ο κ. Κόνσολας επισήμανε:
«Κανείς δεν είναι αρνητικός στην εκπροσώπηση φοιτητών, αφού υπάρχουν διοικητικά ζητήματα που σχετίζονται με το πλαίσιο λειτουργίας του πανεπιστημίου, τα οποία τους αφορούν άμεσα.
Μέχρι, όμως, του σημείου να αποφασίζουν οι φοιτητές για μια σειρά ζητημάτων, όπως η αλλαγή του γνωστικού αντικειμένου το οποίο διδάσκει ένας καθηγητής ή οι μετακινήσεις των καθηγητών ή ακόμα και η απονομή τίτλων επίτιμου διδάκτορα και ομότιμου καθηγητή, υπάρχει μεγάλη απόσταση».
Ο Μάνος Κόνσολας έκλεισε την ομιλία του, λέγοντας:
«Είναι γνωστή η απαξίωση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που έχει επιβάλει, εξαιτίας των ιδεοληπτικών και αναχρονιστικών διαστάσεων που έχει λάβει κατά καιρούς η συζήτηση εδώ στην Εθνική Αντιπροσωπεία, σε σχέση με το άρθρο 16 του Συντάγματος.
Η Ελλάδα στο συγκεκριμένο ζήτημα λειτουργεί ως κατάλοιπο μιας άλλης εποχής.
Κάποιοι δεν βλέπουν, ακόμα και σήμερα, τι γίνεται στην περιοχή μας, στην Ιταλία, στην Κροατία, στα Σκόπια, στα Βαλκάνια, στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Η Κύπρος -επαναλαμβάνω για άλλη μια φορά- είναι το κέντρο ανώτατης εκπαίδευσης στη Μεσόγειο.
Να σας θυμίσω, κύριε Υπουργέ, ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δρομολογήσει την ίδρυση δύο αγγλόφωνων τμημάτων διοίκησης τουρισμού, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, με έδρα τη Ρόδο και το Ρέθυμνο αντίστοιχα.
Δεν εστάθη δυνατό να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια, γιατί εσείς δεν το θέλατε, δεν το πιστεύατε και είδαμε και την εξήγηση που δώσατε σε σχέση με αυτή τη διάσταση.
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου που έφερε η κυβέρνηση προς ψήφιση, αφαιρείτε τη δυνατότητα από τα πανεπιστήμια να ιδρύουν προπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε ξένη γλώσσα. Με δογματισμό θεσμοθετείτε διάταξη, σύμφωνα με την οποία τα προπτυχιακά προγράμματα σε ξένη γλώσσα θα πρέπει να διενεργούνται αποκλειστικά με τη συνεργασία του Διεθνούς Πανεπιστημίου, το οποίο δεν έχει παρά μόνο δέκα καθηγητές.
Εκτός του ότι εγείρονται δημοσιονομικά ζητήματα, κύριε Υπουργέ, για τα οποία δεν έχετε απαντήσει, είναι σαφές ότι οδηγείτε αυτά τα προγράμματα σε συρρίκνωση.
Με τη διάταξη που προβλέπει ότι οι καθηγητές θα πρέπει να διδάσκουν σε ένα πρόγραμμα μεταπτυχιακών, οδηγείτε σε μαρασμό, ιδιαίτερα τα περιφερειακά πανεπιστήμια, τα οποία έχουν με πολύ κόπο χτίσει ένα σύστημα μεταπτυχιακών σπουδών από άκρη σε άκρη της επικράτειας και με μαθηματική ακρίβεια θα υπάρχει απροθυμία καθηγητών να διδάξουν σε αυτά.
Όσο και αν ο Υπουργός επιμένει ότι δεν ισχύει αυτό, φοβάμαι ότι η ιστορία θα μας ξεπεράσει.
Η Νέα Δημοκρατία την επόμενη ημέρα και θα κάνει την Ελλάδα διεθνές κέντρο εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης και ειλικρινά -όλοι εδώ θα είμαστε- με πλειοψηφικό ρεύμα θα καταργήσει ό, τι έχει χτιστεί από αυτή την Κυβέρνηση με ιδεοληψία και αποσπασματικότητα».